The Cure - Concert (1984)

Alternatieve titels: The Cure Live | Curiosity - the Cure Anomalies

Label: Fiction

1. Shake Dog Shake (4:15)
  2. Primary (3:30)
  3. Charlotte Sometimes (4:05)
  4. The Hanging Garden (4:07)
  5. Give Me It (2:45)
  6. The Walk (3:30)
  7. One Hundred Years (6:50)
  8. A Forest (6:45)
  9. 10:15 Saturday Night (3:45)
  10. Killing an Arab (2:50)
  11. Heroin Face [4 December 77 the Rocket Crawley] * (2:30)
  12. Boys Don't Cry [27 May 78 Demo Made at Chestut Studio Frensham] * (2:35)
  13. Subway Song [October 79 Nottingham] * (2:29)
  14. At Night [9 June 80 French Radio Concert] * (5:25)
  15. In Your House [15 January 80 Holland] * (3:12)
  16. The Drowning Man [1981 August Australia or New Zealand] * (5:36)
  17. Other Voices [1981 Somewhere Else] * (4:35)
  18. The Funeral Party [November 81 Somewhere Else] * (4:35)
  19. All Mine [1 May 82 London] * (2:45)
  20. Forever [Version] [15 May 84 Paris] * (4:44)
avatar van Edski
Mijn eerste Cure-album, en misschien daardoor ook nog steeds mijn favoriet.
Een lekkere heavy sound, meteen goed afgetrapt met shake dog shake. (in deze versie veel beter dan op the top!)
Favoriete nummers: 1,3,5.

Feeder
Inderdaad, shake dog shake is hier veel beter dan op the top maar dat kom je wel vaker tegen met the cure. Charlotte sometimes live is ongetwijfeld 1 van de beste nummers ooit. Op deze cd staat overigens de beste versie van A forest die je ooit zal vinden.

Zeg dat feeder het gezegd heeft

avatar van joris80sgek
Ben ik het niet mee eens...over die live versie.
De beste live versie van A Forest circuleert op Kazaa en die andere programma's.
Is een vinyl versie......klinkt het beste. Daar hoor je het vinyl ook kraken.
Zeer goed Cure-album inderdaad. De echte wave-sound, lekker serieus.

Deze live-cd van The Cure zal ik nog wel eens in mijn bezit willen hebben.
Uit de tijd dat ze nog echt onheilspellend klonken, en met wat joris80sgek zegt, de echte wave-sound, en daar vond ik The Cure metname rond deze tijd erg goed in.

De versie van 10:15 Saturday Night die hier op staat vind ik mooier dan de studioversie.

Feeder
Dat kan natuurlijk gebeuren hé bij the cure... de meeste nummers zijn immers mooier in de live-uitvoering. De versie's van a forest en the walk kunnen me op deze plaat zeker bekoren. Nu ik naar de tracklijst kijk en effe nadenk... eigenlijk zijn bijna alle nummers hier beter dan op de studioversie.

Ongetwijfeld 1 van de betere live albums die ik al gehoord heb.

Zeker; samen met Stop Making Sense van The Talking Heads.
Entreat van The Cure is ook goed. Staan alleen maar nummers van Disintegration live op.

Feeder
De beste live cd blijft voor mij Paris. Heerlijk toch ? De versie van at night, charlotte sometimes, the figurehead, dressing up, close to me... overheerlijk en verplichte kost voor iedere muziekliefhebber.

Die ken ik helaas niet, dus kan ik ook geen oordeel over uitspreken.

Feeder
Wel dan... kopen die handel !

Feeder schreef:

En wederom.. ben ik het met je eensch!!

avatar van freddze
De live versie van Killing an Arab die op In Concert staat is toch grandioos! Ook beter dan de studioversie voor mij.

Wat een goeie live groep is The Cure toch ook! Er zijn nog veel meer van die live versies die die extra fantasietjes in gitaarspel en zang hebben waardoor ik ze nog beter vind dan de studio versie.

Op dit album zijn dat overduidelijk het eerste (Shake Dog Shake) en de twee laatste nummers (10.15 Saturday Night en Killing an Arab). Hoor - vooral bij KAA - die gitaren tekeer gaan! Ook A Forest is hier live goed, maar er bestaan nog ander live versies van A Forest die nog meer tot de verbeeling spreken (zoals bv. die van 19/1/1991 in Wembley Arena die op de Play Out video staat)

Ook op het live-album Entreat zijn er twee nummers waar ik van de live versie dubbel zoveel geniet dan van het origineel:
* Prayers for Rain: die uitgesponnen Prayers for Raaaaaaaiiiiiiiinnnnn van meer dan 20 sec.!! kippevel!
* Disintegration: dubbel zo disintegrating als het origineel en ook grappig dat Robert op bepaalde momenten duidelijk zijn tekst kwijt is. Het nummer Disintegration staat in mijn Cure top 10, de live-versie welteverstaan

avatar van orbit
Entreat is de eerste live-ceedee die ik van ze aanschafte, en meteen een prachtige live-ervaring! Alhoewel ik erg hang aan de studio-versies van de nummers, vergeet je die af en toe volkomen bij het beluisteren van entreat Op deze Concert heb ik dat ook met 10:15, Killing An Arab en Charlotte Sometimes, prachtig!
Maar uiteraard koestert iedereen de momenten dat ze de band zelf hebben aanschouwd, live inderdaad monumentaal! Paris blijft mijn favoriet, misschien omdat dat het meest in de buurt komt van mijn eerste live-ervaring van de band..

Altijd jammer gevonden dat ze het MTV-Unplugged concert van The Cure niet hebben uit gebracht.

avatar van orbit
Ah! Met die oosterse snaarinstrumenten?

Ja, en met die neusfluitjes volgens mij bij "Lets Go To Bed".

Een goede live registratie, al heb ik nog meer met The Cure In Orange. Deze heb ik op videoband.
Vooral de opkomst is erg leuk; Robert met opgetoupeerde haren, blijkt dat een pruik te zijn. Daar onder had hij toen kort stekelig haar. volgens mij is dat concert nooit op DVD verschenen.

avatar van the viking
deric raven schreef:

Jawel hoor heb 'm zelf in bezit,weliswaar de illegale versie maar toch

Dit is dan voor iedere Cure fan een aanrader.

avatar van the viking
Inderdaad ondanks de niet optimale beelkwaliteit,maar door de donkere obscure onheilspellende sound en de hilarisch dansende meute Cure aanhangers een aanrader van de bovenste plank. In Orange staat voor mij zelfs hoger op de Cure ladder dan Trilogy

Ja, bij mij ook; deze is een stuk gevarieerder.

avatar van Premonition
the viking schreef:
In Orange staat voor mij zelfs hoger op de Cure ladder dan Trilogy

Trilogy bevat een integrale weergave van Pornography live. Daarom alleen het kopen waard. Daar kan geen In Orange of Paris tegen op. De versie van One Hundred Years is tijdens The Top-tour het beste uitgevoerd in hun historie. Zie maar de link:

Ik hou meer van variatie, en dan is In Orange voor mij meer de moeite waard.

avatar van Bloodcloth
Een van mijn favo live lp's!Vooral de versie van "A Forrest" hierop is fenomenaal!

avatar van orbit
Duidelijk dat jij nog eens goed naar een van de cure's eerste platen moet luisteren Bloodcloth.. doe!

Deze versie van A Forrest op dit album is zeker de moeite waard.

EVANSHEWSON
Tegenwoordig vind ik dit bandje echt niets meer (ik bedoel wat The Cure de laatste paar jaar nog durft uit te brengen!) ... maar toen wel uiteraard. Neen, geef mij maar Robert's bandje uit deze periode hier, gewoon heel goed!
****

avatar van notsub
Het was best grappig. Iemand die mij dit liet horen zie: "deze bootleg heb ik in Duitsland gekocht". Wel, het is dus gewoon een reguliere CD en ik vond het best aangenaam om naar te luisteren. Voordeel daarbij is dat het een ouder werkje is en mede daarom het aantal onbekende nummers maar tot twee beperkt is gebleven. Die komen van "The Top", zie ik nu. Dit album biedt mij aanknopingspunten meer van The Cure te gaan beluisteren.