The Cure - Concert (1984)

Alternatieve titels: The Cure Live | Curiosity - the Cure Anomalies

Label: Fiction

1. Shake Dog Shake (4:15)
  2. Primary (3:30)
  3. Charlotte Sometimes (4:05)
  4. The Hanging Garden (4:07)
  5. Give Me It (2:45)
  6. The Walk (3:30)
  7. One Hundred Years (6:50)
  8. A Forest (6:45)
  9. 10:15 Saturday Night (3:45)
  10. Killing an Arab (2:50)
  11. Heroin Face [4 December 77 the Rocket Crawley] * (2:30)
  12. Boys Don't Cry [27 May 78 Demo Made at Chestut Studio Frensham] * (2:35)
  13. Subway Song [October 79 Nottingham] * (2:29)
  14. At Night [9 June 80 French Radio Concert] * (5:25)
  15. In Your House [15 January 80 Holland] * (3:12)
  16. The Drowning Man [1981 August Australia or New Zealand] * (5:36)
  17. Other Voices [1981 Somewhere Else] * (4:35)
  18. The Funeral Party [November 81 Somewhere Else] * (4:35)
  19. All Mine [1 May 82 London] * (2:45)
  20. Forever [Version] [15 May 84 Paris] * (4:44)
avatar van rudiger
Vandaag meegenomen van de platenbeurs ( 5 voor 10 euro ) , 2 van the Cure had ik erbij , deze en Paris , nou ken ik alleen de hit singles van The Cure , dus dat wordt luisteren de komende dagen .
Hier kom ik nog op terug met een waardering.

perfume
Beste live-plaat van (early)The Cure vind ik, met een hele mooie versie van A Forest en Charlotte Sometimes en natuurlijk One Hundred Years.

perfume
Jammer dat The Figurehead er niet opstaat. Want dat nummer staat me nog het meest bij van hun live tour dat jaar. Tjonge wat maakte dat nummer een indruk zeg. Robert stond bewegingsloos als een spook op het podium en schreeuwde letterlijk de woorden de zaal in!! Het leken wel klappen om je oren! Zo hard zong hij!

avatar van Fairy Feller
Heerlijke (rauwe) live plaat van The Cure. Kocht deze LP in 84 en toen zat er een bandje bij met wat demo's en live opnames uit Robert's prive collectie (later terug te vinden op Join the Dots).
Mooie Charlotte Sometimes.

avatar van kaztor
Worden de live cd's ook nog eens geremastered?

Lijkt me een leuke schijf.

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Leren kennen in jeugdbeweging (dank u Wim Stevens!).
Geweldige liveplaat. Ja, hopelijk komt er nog een geremasterde versie met nog meer live materiaal van die concerten.

Jeugdbeweging klinkt zo Joy Division achtig.

Uitstekend Live Album met een Charlotte Sometimes, Hanging Garden, A Forest en 10:15 die nog niets aan kracht ingeboet hebben. Het album straalt de echte Cure-stijl uit...

avatar van -3s-
Fantastisch meeslepend livealbum. Jammer dat het losse tracks zijn van verschillende concerten. Vooral vanaf The Walk naar het einde erg heftig en indrukwekkend, met voor mij als hoogtepunt One Hundred Years. Die heeft hier zo veel meer oversturing en emotie, had de albumversie dat maar gehad...

avatar van GothicBowie
Ik geef die album aan 5,0 . Het meeslepende dat de sound van The Cure zo magisch maakt hoor je mijn idee hier duidelijk terug, een prachtige live schijf, moeilijk daar maar 2 favoriete tracks uit te kiezen

wat een schitterende versie van Charlotte Sometimes is dit toch...

Uitgelopen mascara.
Geur van stinkende uien.
Geplunderd vogelnest.
Beroofd van alle haarlak.
Zwetende plakkende overhemden.
Gejuich vanuit de zaal.
Bassist wijdbeens.
Heen en weer wiegend.
Moment van stilte.
Alleen het zachte geplons.
Zoute druppels vallen op het podium.
Plectrum raakt de gitaarsnaren.
Meer gejuich.
Toegift.
Killing An Arab.

De afsluiting van een compacte live registratie.
Minder indrukwekkend dan In Orange.
Vanwege het ontbreken van beelden.

Probeer je een voorstelling te maken.
De sfeer te proeven.
Voel je 25 jaar jonger.
Toen het stuivertjes zoeken nog geen rugpijn veroorzaakte.
Zonder hulp en gekraak weer overeind kon komen.

Poets je puntschoenen.
Haal het vergeelde voorheen witte overhemd uit de kast.
Het te strakke colbertje.
Ooit gedragen zonder bierbuik.
Ergens op zolder ligt nog een leren broek.
Die halverwege je billen blijft haken.
Een afgesloten tijdperk.

Er is een persoon die er in blijft geloven.
Bijna elk jaar weer voor een periode.
Alleen geen puntschoenen.
Halfhoge witte basketball gympies.
Lippenstift en oogschaduw.
Robert Smith die het truukje herhaalt.
Ergens in een volle zaal.

avatar van reptile71
Wat zo lekker is aan dit album is dat het zo lekker rauw klinkt. "No overdubs" staat er ook achterop onderaan op de LP-hoes, puur natuur dus en dat is hoe we het graag horen.

avatar van music junkie
zeer goede livealbum vooral het nummer Give me it is geweldig (lekker heftig) de rest is ook zeer goed maar ik vind dat de kwaliteit van Primary teleurstellend maar het blijft een goede single

avatar van kaztor
Afgelopen week meegenomen uit Amsterdam. Volgens mij komt die remaster er toch niet -althans: niet in deze vorm- i.v.m. Killing An Arab, dus kocht ik de originele cd. Geweldige, ruwe opnames die inderdaad de songs net dat beetje meer geven. Give Me It en One Hundred Years klinken haast nóg onheilspellender in deze vorm. Superplaat!

avatar van freakey
Zonet Curiosity erbij gezet, die op mijn cassette versie als extra erbij was gevoegd, soort van officiele bootleg, samengesteld uit de prive collectie van en door Robert Smith, geinig spul.... geen must....

avatar van Marty McFly
kaztor schreef:

Ik snap het niet...?

avatar van Edwynn
Bang voor een fatwa?

avatar van rmiroir
Dit is voor mij de allerbeste Cure-plaat. Puur genot!

avatar van kaztor
Waar komt die hele waslijst aan bonusnummers zo ineens vandaan?
Ik zie nergens iets over een remaster.

avatar van freakey
kaztor schreef:
Waar komt die hele waslijst aan bonusnummers zo ineens vandaan?
Ik zie nergens iets over een remaster.

Van de cassetteversie...

Misschien beluister ik deze plaat te vroeg tijdens mijn "Cure reis" maar luister met gemengde gevoelens naar dit album.

Charlotte Sometimes is echt prachtig! maar Give Me It vind ik echt verschrikkelijk. (op welk album staat dit nummer? Ken het (nog) niet in studio uitvoering.

Kant B bevalt me een stuk beter.

The Cure laat wel horen een goede live band te zijn.

avatar van Premonition
lennon schreef:
Maar Give Me It vind ik echt verschrikkelijk. Op welk album staat dit nummer?

The Top uit '84

Premonition schreef:

The Top uit '84

Ah, dat was het volgende album wat ik op de platenspeler had gelegd, maar daar liep de naald zo overheen, dus die moest eerst even in bad. Dan weet ik in ieder geval dat op dat album 1 nummer staat wat ik waarschijnlijk niet trek

avatar van Premonition
Ik ben bang dat dat voor nog een aantal geldt

avatar van orbit
Give Me It is overigens wel één van de zwaksten op The Top, de rest is beter.

avatar van Fairy Feller
Give me it spatte juist wel live

avatar van DjFrankie
rudiger schreef:

Hier kom ik nog op terug met een waardering.

Mag wel na 7 jaar

avatar van rudiger
DjFrankie schreef:

Mag wel na 7 jaar

Haha , ja ik ben een paar jaar niet meer actief geweest hier op de site , op een gegeven moment is alles al eens gezegd bij de albums en dan ga je in herhaling vallen maar The Cure is natuurlijk een erg goede live band . 4,5 stars voor dit album.

Robbiev
Curiosity vind ik absloluut een must. Geweldige versies allemaal! Later heb ik Curiosity op een bootleg LP (Your Silent Touch) terug gevonden . Een aantal hiervan zijn later als bonustracks op reguliere cd's verschenen.