Ka - Descendants of Cain (2020)

Label: Iron Works

1. Every Now and Then (3:35)
  2. Unto the Dust (3:07)
  3. Patron Saints (2:35)
  4. My Brother’s Keeper (2:50)
  5. Solitude of Enoch (3:40)
  6. The Eye of a Needle (3:23)
  7. P.R.A.Y. (2:43)
  8. Land of Nod (2:25)
  9. Sins of the Father (2:47)

met Roc Marciano

10. Old Justice (2:42)
  11. I Love (Mimi, Moms, Kev) (3:14)
avatar van aerobag
Album staat volledig op Youtube
Ka - Descendants of Cain (Full Album)

Ka is een rapper met een onorthodoxe stijl. Atonale flows en langzaam opbouwende ambient-achtige instrumentatie. Maar damn, wat werkt dat verschrikkelijk goed op dit album. Ka lijkt te groeien met elk album.

Dat drieluik op het einde! Sins of the Father - Old Justice - I Love

avatar van JayM
Album staat volledig op Youtube
en digitaal te koop via zijn site. Fysieke release volgt nog.

Ka is een baas!

avatar van 5713Finest
I Love (Mimi, Moms, Kev) > wow

avatar van aerobag

Dat drieluik op het einde! Sins of the Father - Old Justice - I Love

Dat gezegd hebbende is drieluik My Brother’s Keeper - Solitude of Enoch - The Eye of a Needle ook niet mis.

avatar van Johnny Marr

Wat een album hoor, Johnny Marr zit Ka al op jou radar?

Staat nu op. Klinkt heel chill!

avatar van Johnny Marr

Wat een album hoor, Johnny Marr zit Ka al op jou radar?

Net nog eens gedraaid op BeatSense in m'n eentje Hij komt lekker binnen, maar voorlopig vind ik het ook een beetje eentoning, vandaar start ik met een voorzichtige 7. Kan wel nog zeker groeien.

avatar van shimahero
Ik hou van de instrumentatie en variatie hierin. Erg laidback. Past goed voor de nacht. De rap vind ik wel wat monotoon en nogal vlak. Is gelijk Iets opzeggen zonder emotie. Laatste song is wel een mooie boodschap.

avatar van waxs
Het neigt voor mijn gevoel meer naar spoken word dan rap, maakte een paar jaar geleden kennis met de "alias" Ka op zijn single 30 Keys. Dit volledige album wordt wederom door zijn kenmerkende flow gedragen, waar het productiewerk ondergeschikt is aan het indringende stemgeluid van Ka, begeleid door de ambient achtige sferen van de haast percussie-loze "beats".