Ka - Descendants of Cain (2020)

Label: Iron Works

1. Every Now and Then (3:35)
  2. Unto the Dust (3:07)
  3. Patron Saints (2:35)
  4. My Brother’s Keeper (2:50)
  5. Solitude of Enoch (3:40)
  6. The Eye of a Needle (3:23)
  7. P.R.A.Y. (2:43)
  8. Land of Nod (2:25)
  9. Sins of the Father (2:47)

met Roc Marciano

10. Old Justice (2:42)
  11. I Love (Mimi, Moms, Kev) (3:14)
avatar van aerobag
Album staat volledig op Youtube
Ka - Descendants of Cain (Full Album)

Ka is een rapper met een onorthodoxe stijl. Atonale flows en langzaam opbouwende ambient-achtige instrumentatie. Maar damn, wat werkt dat verschrikkelijk goed op dit album. Ka lijkt te groeien met elk album.

Dat drieluik op het einde! Sins of the Father - Old Justice - I Love

avatar van JayM
Album staat volledig op Youtube
en digitaal te koop via zijn site. Fysieke release volgt nog.

Ka is een baas!

avatar van 5713Finest
I Love (Mimi, Moms, Kev) > wow

avatar van aerobag

Dat drieluik op het einde! Sins of the Father - Old Justice - I Love

Dat gezegd hebbende is drieluik My Brother’s Keeper - Solitude of Enoch - The Eye of a Needle ook niet mis.

avatar van Johnny Marr

Wat een album hoor, Johnny Marr zit Ka al op jou radar?

Staat nu op. Klinkt heel chill!

avatar van Johnny Marr

Wat een album hoor, Johnny Marr zit Ka al op jou radar?

Net nog eens gedraaid op BeatSense in m'n eentje Hij komt lekker binnen, maar voorlopig vind ik het ook een beetje eentoning, vandaar start ik met een voorzichtige 7. Kan wel nog zeker groeien.

avatar van shimahero
Ik hou van de instrumentatie en variatie hierin. Erg laidback. Past goed voor de nacht. De rap vind ik wel wat monotoon en nogal vlak. Is gelijk Iets opzeggen zonder emotie. Laatste song is wel een mooie boodschap.

avatar van waxs
Het neigt voor mijn gevoel meer naar spoken word dan rap, maakte een paar jaar geleden kennis met de "alias" Ka op zijn single 30 Keys. Dit volledige album wordt wederom door zijn kenmerkende flow gedragen, waar het productiewerk ondergeschikt is aan het indringende stemgeluid van Ka, begeleid door de ambient achtige sferen van de haast percussie-loze "beats".

avatar van overmars89
Ben ook altijd wel erg fan geweest van de mannen Marci & Ka. Volg ze beiden nu ook al zo'n 10 jaar. Nu ik wel erg kan genieten van hun ingenieuze wordplay moet de productie van hun muziek mij wel een bepaald sfeertje geven om het echt te kunnen waarderen. Kan moeilijk uitleggen wat het is, maar de sfeer van de muziek moet me ook gewoon pakken.

Dat is de laatste tijd een beetje hit or miss voor mij bij de beide mannen. Op dit album kan ik wel veel waarderen. Zeker 7 van de 11 tracks zijn ongelofelijk tof. De productie draagt bij aan de sfeer en aan de kille wordplay van KA. Daarnaast heb ik ook ontzettend veel respect voor hem en haalt hij altijd wel een minimaal niveau.

avatar van Nr.4
Prachtig album weer voor de donkere dagen. Lichten uit, ogen dicht en Ka neemt je mee met z'n onderkoelde rhymes en sfeervolle producties. De openingstrack en nummer met Roc Marci zijn m'n favorieten.

avatar van AOVV
Ik hou wel van deze man zijn manier van rappen. Tikje onderkoeld, soms meer spoken word dan wat anders, maar Ka en zijn teksten komen wel op me over, moet ik zeggen. Al zal ik me eens wat verder moeten verdiepen op die lyrics.

De producties passen perfect bij Ka, en samen zorgen ze voor een lekkere, relaxte flow. Ik ga nu niet pretenderen dit jaar veel naar hiphop te hebben geluisterd, maar deze is in dat genre voor mij wel 1 van de betere van 2020.

4 sterren

avatar van Flipm0de
Het kwartje is gevallen.

Nadat dit album in het Hip Hop Album Top 10s topic op meerdere 2020 lijstjes stond er toch maar eens goed voor gaan zitten. Het is niet een album wat tijdens tijdens het koken of onderweg naar werk opzet, het vergt je volle aandacht. Zodra je het de verdiende aandacht geeft is dit album een indrukwekkende reis naar de wereld van Ka.

Ben zelf niet erg bekend met de bijbelse verhalen, dus de connectie tussen het verhaal van Cain and Abel en 'black-on-black crime' legde ik in eerste instantie niet, maar het geeft het album een duidelijk concept en brengt alles bij elkaar.

Nu nog de rest van Ka zijn discografie eens goed doorspitten voor hopelijk meer parels als deze.

avatar van JayM
Flipm0de schreef:
Neem dan ook zeker zijn Hermit and The Recluse album daarin mee.

avatar van Flipm0de
JayM schreef:
Neem dan ook zeker zijn Hermit and The Recluse album daarin mee.

Thanks! Dat album ligt mij misschien nog wel beter dan deze. Beide zijn toppers though.

Hoe meer ik de albums van Ka luister, hoe meer mij opvalt hoe lyrical hij wel niet is.

Hoogtepunten van dit album: Unto the Dust, Solitude of Enoch, en I Love(Mimi, Moms, Kev).

avatar van popstranger
Dit ligt qua hiphop het meest in mijn straat; onderkoelde rap (eerder vertellend) met lome beats. Van deze man ga ik meer opzoeken. Hij blijft ook weg van de cliches van het genre qua lyrics en heeft met My Brother's Keeper, Sins Of The Father en Old Justice 3 songs in huis die ik meteen in de favorieten lijst zwier.

avatar van Nr.4
popstranger schreef:

Veel te ontdekken! De beste man heeft flink wat albums en ze zijn eigenlijk allemaal erg goed vind ik. En ook in de stijl die jij beschrijft.