Run the Jewels - Run the Jewels 4 (2020)

Alternatieve titel: RTJ4

Label: BMG

1. Yankee and the Brave (Ep. 4) (2:26)
  2. Ooh La La (3:04)

met Greg Nice en DJ Premier

3. Out of Sight (3:21)

met 2 Chainz

4. Holy Calamafuck (3:58)
  5. Goonies vs. E.T. (3:03)
  6. Walking in the Snow (3:55)
  7. Ju$t (3:25)

met Pharrell en Zack de la Rocha

8. Never Look Back (2:57)
  9. The Ground Below (2:32)
  10. Pulling the Pin (3:37)

met Mavis Staples en Josh Homme

11. A Few Words for the Firing Squad (Radiation) (6:42)
avatar van Slowgaze
Een feature met Pharrell Williams én de S door een $ vervangen geeft wel goed aan hoe glad El-P 'dankzij' Run the Jewels is geworden. Begint echt tijd te worden voor een lekker harde, smerige soloplaat and I will die on this hill.

avatar van SirPsychoSexy
Daar zal je nog een hele tijd op mogen wachten dan, want El lijkt zich voorlopig rot te amuseren met RTJ. Yankee and the Brave is trouwens allesbehalve glad wat mij betreft.

De eerste twee vrijgegeven nummers van dit album vind ik niet slecht, maar ik ben er nog niet echt door weggeblazen. Hopelijk levert het album als geheel wel weer de kwaliteit van met name de afgelopen 2 platen.

De laatste twee songs in de tracklist trekken bij mij alvast het meest de aandacht: Pulling the Pin omwille van de interessante features, en de afsluiter omwille van de speelduur. RTJ2 en RTJ3 eindigden allebei ijzersterk, en ik hoop en vermoed dat het hier niet anders zal zijn.

avatar van jordidj1
Poeh, dit wordt weer hard hoor. Vantevoren maar ff de drie voorgangers draaien

avatar van Johnny Marr
HO

2 Chainz-feature! Afgrijselijke hoes wel, jammer.

avatar van Arrie

avatar van Slowgaze
Arrie schreef:
Ik vind Josh Homme echt een veel kuttere featuring dan Pharrell.

Ik ben met beiden niet echt blij. Laat El Producto Aesop Rock en Cage maar weer eens bellen.

Arrie schreef:
Ik vind Josh Homme echt een veel kuttere featuring dan Pharrell.
Wat is er mis met Josh Homme?

avatar van JVT
JVT
Idd niks mis met Josh Homme.

Ooh la la is wel een heel irritant nummers, slechtste dat ze al uitgebracht hebben. Die andere single is wel heel erg goed.

avatar van Johnny Marr
Ik vind beide singles goed. Laat maar komen dit album!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
In principe zouden Pharrell en Homme beide goed bij de muziek van RTJ kunnen passen, aangezien ze beide op hun eigen manier weten te balanceren tussen pop en rock, catchy en punchy. En ze hebben een prima oor voor rake hooks. Het wordt afwachten hoe het in de praktijk uitpakt, maar voorzichtig optimistisch durf ik wel te zijn, zelfs over de features.

Ooh La La ben ik wel steeds meer gaan waarderen, al is het nog lang niet zo'n banger als de eerste singles van deel 2 en 3.

avatar van -SprayIt-
Heel veel zin in!

avatar van waxs
Ik hoop dat het weer meer van hetzelfde is

avatar van Kos
Kos
Lekker hoor die video!

bennerd
Slowgaze schreef:

Spant die rugzak niet wat te hard?

avatar van ArthurDZ
We're gonna need a bigger hype boat boysss

avatar van andnino
Deze komt echt op een cruciaal moment uit. Ik ben zeer benieuwd naar hoe hard de teksten van RTJ4 in gaan slaan, maar kijkend naar de reputatie van dit duo kan ik er alleen maar vertrouwen in hebben.

avatar van Harderwiek
Zojuist uitgebracht. Gelijk aandraaien, zin in

avatar van mkrake
Fuck it... why wait.

Hij is er al..

Rene1979
Dit kan zomaar eens de beste in de serie worden en part 2 overtreffen

avatar van Rvdz
Hehe, zelden zo blij geweest met een onverwacht mailtje als nu. Ik ga zo een rondje fietsen, dat word voor mij de premiére.

avatar van samslam
Slowgaze schreef:

Het vervangen van de S, is dat iets typisch voor commerciëlere hh artiesten?

Ow boy, here we go!!!

avatar van alexander-r
Zooo openingstrack is meteen keihard. Speakers staan uiteraard op de hoogste stand bij de eerste luisterbeurt.

alexander-r schreef:

Holy Calamafuck beatswitch coming up, sterkte met je buren

avatar van René.
Dit klinkt weer prima hoor.

Hier is mijn review:

8/10

avatar van René.
Prima review, al zeg ik het zelf. Erg leuk geschreven.

avatar van alexander-r
waxs schreef:

Holy Calamafuck beatswitch coming up, sterkte met je buren

Haha ja, ach ze hebben het er maar mee te doen. Ook walking in the snow wist hier de vloer flink te laten beven. Wat gaaf tot nu toe, hoewel ik het 2e nummer niet zo goed vind...

avatar van SirPsychoSexy
Verdorie, ik had met een goeie maat van me die ook RTJ-fanaat is al afgesproken om zaterdag een listening party te houden. Nu wacht ik op hem om te beginnen luisteren, de anticipatie houdt me in spanning!

Roedster
Misschien is het de adrenaline, maar ik heb productietechnisch nog nooit zoiets vets gehoord in hiphopland. Wat zit dit goed in elkaar. El-P is waarlijk briljant.

Tweede luisterbeurt ff op lyrics focussen.