The Killers - Imploding the Mirage (2020)

geen stemmen

9. When the Dreams Run Dry
  10. Imploding the Mirage
  • vanaf 3 juli te koop
avatar van Thekillers87327
Zo fk veel zin in dit album jeezzz
Caution klinkt ouderwets Killers achtig met een klein beetje een The War On Drugs achtige vibe.
Aan Fire In Bone moet ik nog wat wennen. Een beetje experimenteel maar toch ook echt een heel lekker nummer.
Blowback staat alleen Akoestisch online op Youtube, vind dit nummer een beetje over de top, zelfs voor de killers. Misschien is de album versie van dit nummer veel beter, laten we het hopen.
Tot zo ver lijkt het een combinatie tussen Day And age en Wonderfull Wonderfull

avatar van jswa
Caution is heerlijk! Fire in Bone is een prima albumtrack. Verder kijk ik erg uit naar het openingsnummer (snippets staan op Youtube) en Dying Breed (staat volledig op YouTube). Bij Blowback is het afwachten voor de albumversie! Kortom, ik kijk ook erg uit naar het album!

Jammer dat ie later komt dan 29 mei...

avatar van wvv89
Nu ik de laatste jaren mij bijna alleen maar op country gebied bevindt blijf ik toch altijd een zwak houden voor The Killers. Ingestapt bij Sam's Town in 2006, die ik overigens nog steeds de beste plaat van ze vindt, leveren ze keer op keer goede platen af. Day & Age was de perfecte overgang van indie rock naar synth pop en ook Battle Born, die naar mijn mening zwaar onderschat wordt, had hele mooie momenten. Wonderful Wonderful uit 2017 was de terugkeer van The Killers na vijf jaar stilte en zonder gitaristen Dave Keuning en Mark Stoermer. Persoonlijk vind ik dit het minste album. Ja, het heeft The Man en Run for Cover als sterkhouders, maar over het algemeen voor mij dus iets minder dan eerder genoemde platen.
Het debuut uit 2004 niet vergeten, Hot Fuss met monsterhit Mr. Brightside. Nooit zoveel gehad met dit nummer. Ik was niet echt rouwig dat ze het nummer niet speelde in Ziggo Dome in 2018. Somebody Told Me, All These Things I've Done, Change Your Mind en Midnight Show beschouw ik daarentegen tot klassiekers binnen het oeuvre.

Dan Imploding the Mirage die helaas de releasedatum van 29 mei niet heeft gehaald. Door het virus is het mixen van het merendeel van de nummers vertraagd, zo ook de releasedatum. Maar Brandon en Ronnie hebben al wat voorproefjes gegeven. Eerste single Caution kan je, als je naar de alternatieve hitlijsten kijkt, als behoorlijke hit zien. Persoonlijk ga ik hier in mee. Prachtig nummer en begrijp waarom ze dit door hebben geschoven als eerste single. Fire in Bone is een prima nummer en van Blowback verwacht ik ook veel op de plaat.
Meest nieuwsgierig ben ik naar albumopener My Own Soul's Warning die Brandon Flowers naast Read My Mind zet. Dat zegt toch wel wat.

Al met al kijk ik weer met veel spanning uit naar een nieuw album van The Killers. Plaat is besteld. Het is nu alleen nog afwachten op een releasedatum. Maar wat betreft de kwaliteit van de nummers maak ik mij geen zorgen.

avatar van Bruce Almighty
Ik zie dat ze breken met de jarenlange traditie om de eerste single op de twee plek in de tracklist te zetten.

Caution is inderdaad een mooi nummer, maar ik luister 'm oprecht minder vaak dan alle voorgaande lead singles. Het valt een beetje in dezelfde categorie als Runaways (en een aantal anders nummers op Battle Born), maar daar wint Caution het wat mij betreft niet van. Ik kan niet goed uitleggen waar dat aan ligt. De gitaarsolo van Lindsey Buckingham is schitterend en de melodie en zang zijn prima, maar ik mis wel iets. Natuurlijk wel fijn voor ze dat dit een bescheiden hit lijkt te gaan worden.

Fire in Bone staat vooralsnog meer op repeat bij mij, maar dat blijkt helemaal geen single te zijn. Met die funky baslijn past deze meer in hetzelfde straatje als The Man op het vorige album. Het refrein vind ik in ieder geval geweldig. Brandon Flowers blijft een begenadigd zanger. Dat komt op beide nummers wel naar voren. Over Dying Breed en de snippets van My Own Soul's Warning kan ik moeilijk een oordeel vellen. Ik luister liever naar de definitieve versie die straks op de plaat komt.

Gematigd enthousiast. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik reikhalzend uitkijk naar deze nieuwe plaat. De afwezigheid van Dave Keuning op de helft van Wonderful Wonderful was al merkbaar, dus vind ik het des te zorgwekkender dat hij aan Imploding the Mirage helemaal niet meer heeft meegewerkt. Ik lees dat veel fans Dave van alles en nog wat verwijten, maar het staat wat mij betreft buiten kijf dat hij medeverantwoordelijk is voor dat typische Killers-geluid. Misschien is dat ook wel wat ik mis op Caution en Fire in Bone. Bassist Mark Stoermer, ook al zo'n vitale bijdrage in hun sound, is gelukkig wel nog bij de opnames betrokken, dus dat biedt dan wel weer enige troost.

avatar van Thekillers87327
(Rond) 10 juni komt my own souls warning uit als single!
Het lijkt mij dan dat het album rond juli\augustus uitkomt

avatar van coldwarkids
Het bestempelen als Rock is een geintje?

coldwarkids schreef:
Het bestempelen als Rock is een geintje?

Noem het laatste album inderdaad pop maar the killers staan toch echt bekend als een rock band hoor. Zeker de eerste 2 albums.

Thekillers87327 schreef:

We hebben het toch over dit album?
Het zit zo: het genre word hier altijd per album afzonderlijk bestempeld dus bij dit album hoort het genre Pop!

coldwarkids schreef:

We hebben het toch over dit album?

Deels met je eens maar dit album is ten eerste nog niet eens uit.
Caution vind ik dan ook wel een rock nummer hoor. Fire in bone is wel iets meer pop ondanks ik dit redelijk new wave achtig vind.
Tot nu toe klinkt t als n pop- rock album

avatar van coldwarkids
Ja maar wat ik bedoel, is dat de productie altijd gepolijst/glad word gemaakt waardoor het rauwere rock randje weg is en puur pop lijkt.

avatar van jswa
Je moet het genre ook specificeren, want met algemene labels als rock of pop doe je bij veel bands geen recht aan het gerne waar ze horen. Daarom; The Killers kan je bijvoorbeeld scharen onder synth-pop, alternative rock en new wave. Waarbij een nummer als Human meer pop is, en waarbij een nummer als When You Were Young meer rock is. .Over het algemeen zou je dit dus een Pop-rock band kunnen noemen

avatar van JVT
JVT
Het maakt ook allemaal geen reet uit. Als de muziek maar goed is

jswa schreef:

Precies!

avatar van Man of Sorrows
Er is geen andere band of artiest in de wereld die zoveel wereldnummers heeft zonder één écht goed album te hebben. Iets van een fenomeen eigenlijk.

Typisch zo'n band in artistiek verval. De eerste pakweg drie albums vond ik goed te pruimen. Daarna was het snel gedaan met mijn enthousiasme. Een soort Coldplaytje gedaan, maar wel iets minder erg. Er zijn meer van dat soort bands. Ik denk aan Snow Patrol, Kings of Leon enzo. Ik heb het niet over commercieel succes trouwens, dat zullen ze vast wel hebben nog of nog meer zelfs.

avatar van Pinsnider
Wat een pretentieuze albumtitel en hoes... Caution vind ik -ondanks het War on Drugs sausje- best wel aardig. Als albumtitel, hoes en Caution een voorbode zijn op de rest van het materiaal dan ben ik wel heel erg nieuwsgierig aan het worden!! Pop, rock, funk, old-skool-hiphop... het maakt me dan niet uit...

avatar van Nicolage Rico
Caution is typisch een gevalletje vlees noch vis. Geef mij the Killers van hun begin tijdperk maar.

avatar van Barend G
Album komt niet op 29 mei uit, is uitgesteld naar 'ergens in juli'...

avatar van wvv89
De releasedatum op MuMe staat nu op 3 juli. Is dit correct? Bron?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
De laatste berichten hebben het over juli, vandaar is hij dus voorlopig op deze datum gezet.