menu

The Killers - Imploding the Mirage (2020)

mijn stem
3,49 (156)
156 stemmen

Verenigde Staten
Rock / Pop
Label: Island

  1. My Own Soul's Warning (4:34)
  2. Blowback (3:59)
  3. Dying Breed (4:06)
  4. Caution (4:29)
  5. Lightning Fields (4:18)

    met k.d. lang

  6. Fire in Bone (3:53)
  7. Running Towards a Place (4:13)
  8. My God (3:38)

    met Weyes Blood

  9. When the Dreams Run Dry (4:42)
  10. Imploding the Mirage (4:07)
  11. C'est la Vie * (3:05)
  12. Caution - Wasatch Style * (3:17)
  13. Blowback [Acoustic] * (3:29)
toon 3 bonustracks
totale tijdsduur: 41:59 (51:50)
zoeken in:
avatar van Timk
3,0
AOVV schreef:
(quote)


Ik heb er zelf ook wel enkele uitgedeeld, waaronder aan het album Here and Now van Nickelback, een band die ik kende van de single How You Remind Me die ik, láng geleden, eens heb gekocht en best tof vond. Waarom ik die 0,5 uitdeel, leg ik op de albumpagina behoorlijk goed uit, vind ik zelf. I


Een 0,5 moet ook kunnen zoals jij het beschrijft, daar heb ik ook geen problemen mee. Maar als een Album nog niet uit is, en je wil je niet verantwoorden waarom jij het gewoon het slechtste album vindt dat je momenteel gehoord heb, dan heb ik ook erg grote bedenkingen erbij.

Thekillers87327
AOVV schreef:
(quote)


Met het woordje "altijd" ben ik het zeker niet eens. Jazeker, het is de laagst mogelijke score (0/5 is, in tegenstelling tot 5/5, niet mogelijk, dus in dat opzicht vind ik MuMe best een positief ingestelde site), maar ze behoort tot de mogelijkheden.

Ik heb er zelf ook wel enkele uitgedeeld, waaronder aan het album Here and Now van Nickelback, een band die ik kende van de single How You Remind Me die ik, láng geleden, eens heb gekocht en best tof vond. Waarom ik die 0,5 uitdeel, leg ik op de albumpagina behoorlijk goed uit, vind ik zelf. Ik denk ook dat ik, met een constant overaanbod aan muziek, niet gauw nog een album van Nickelback zal beluisteren. Het is dus niet zo dat ik Nickelback haat; ik vind het album gewoon écht slecht.

Net zoals dat met alles is, kan je muziek fantastisch vinden (5), maar dus ook ontzettend slecht (0,5). En alles ertussenin.

On topic: gisteren een recensie in HUMO gelezen over dit album, en die was zeker niet negatief. Ik heb de albums na Sam's Town steevast aan me voorbij laten gaan, maar deze krijgt misschien nog wel een kans.

In jou geval snap ik het en jij hebt t dan ook duidelijk uitgelegd. Maar dit album is nog niet eens uit en dan al 2 0;5 ,stemmen? Dat is me dan wel erg duidelijk. Ook als ze zich niet verantwoorden.
Dit gebeurt overigens bij meer albums hoor
Off topic, nickelback is underrated

avatar van coldwarkids
3,5
Thekillers87327 schreef:
En inmiddels al 2 0,5 stemmen. Soms is deze site echt niet serieus te nemen. En sommige zijn nog zo naïef om te denken dat deze mensen heel serieus het hele album beluisterd hebben. Een 0,5 is altijd een haatstem, helemaal als je m zo snel al geeft. 1 en 1 is 2


Haha een echte The Killers fanboy hoor. Ik voel 5 sterren aankomen.

avatar van Marco van Lochem
4,0
coldwarkids schreef:
(quote)


Al jaren worden stemmen weken van te voren gegeven omdat het eerder gelekt is. Onzin dat je dan moet wachten met je stem tot de officiele release datum.


Klopt niet helemaal. Vorig jaar gebeurde hetzelfde bij het nieuwe album van Kensington en toen hebben ze alle stemmen verwijderd en plaatste één van de crew leden dit: Berichten over stemgedrag verwijderd, pas stemmen als het album uit is.

avatar van AOVV
2,0
Men zou natuurlijk de site kunnen aanpassen zodat je, als er een releasedatum aan het album gekoppeld is, pas ten vroegste kan stemmen op die datum.

Al is het ook wel zo dat er vaak promo-exemplaren rondgaan voor de officiële releasedatum. En dat een album reeds op Bandcamp beschikbaar is vóór de officiële release bijvoorbeeld.

Het meest verstandige lijkt me nog om je er gewoon niets van aan te trekken en te genieten van de muziek die je graag hoort.

Thekillers87327
coldwarkids schreef:
(quote)


Haha een echte The Killers fanboy hoor. Ik voel 5 sterren aankomen.

Neehoor, ik heb ook niet alle albums 5 sterren gegeven. Denk ook niet dat dit 5 sterren wordt..dus Nee sorry. Bedankt voor je vertrouwen wel!

avatar van zaaf
wat is nou het probleem? haatstemmen of (te) vroeg stemmen. ik denk zelf de combinatie.
als er 'keurig' vroegtijdig 4 sterretjes worden uitgedeeld is er niet veel aan de hand.

sommige mensen hebben een aparte smaak, of apart (stem-)gedrag. dat kanaliseer je (beter) niet.

avatar van WoNa
Waar mensen met een verschillende smaak en voorkeuren mogen stemmen zal altijd een gemiddelde uitkomen. Zo is het nu eenmaal. Het blijft subjectief. Het is echt bijzonder als er gemiddelde een hoog cijfer uitkomt.

Nu is 0,5 heel laag, want dat betekent dat er werkelijk niets goed is aan het album. Zelfs een 1 voor de moeite, bijvoorbeeld het artwork, is al gauw een optie. Nu werkt dat laatste niet mee .

Ik heb alleen een single gehoord en denk dan, tsja, The Killers, ik hoef verder niet te luisteren waarschijnlijk. Dat scheelt tijd en een stem. Dat heb ik sinds ze "disco" gingen, maar wel hun grootste hit scoorden.

Thekillers87327
WoNa schreef:
Waar mensen met een verschillende smaak en voorkeuren mogen stemmen zal altijd een gemiddelde uitkomen. Zo is het nu eenmaal. Het blijft subjectief. Het is echt bijzonder als er gemiddelde een hoog cijfer uitkomt.

Nu is 0,5 heel laag, want dat betekent dat er werkelijk niets goed is aan het album. Zelfs een 1 voor de moeite, bijvoorbeeld het artwork, is al gauw een optie. Nu werkt dat laatste niet mee .

Ik heb alleen een single gehoord en denk dan, tsja, The Killers, ik hoef verder niet te luisteren waarschijnlijk. Dat scheelt tijd en een stem. Dat heb ik sinds ze "disco" gingen, maar wel hun grootste hit scoorden.

Helemaal eens met je tekst man!
Maar killers disco? Dat is de 1e keer dat ik dit hoor haha. Hoogstens een nummer als the man is een beetje disco
Haat disco overigens lmao

avatar van Rogyros
Thekillers87327 schreef:
(quote)

In jou geval snap ik het en jij hebt t dan ook duidelijk uitgelegd. Maar dit album is nog niet eens uit en dan al 2 0;5 ,stemmen? Dat is me dan wel erg duidelijk. Ook als ze zich niet verantwoorden.
Dit gebeurt overigens bij meer albums hoor

Je zou natuurlijk de stemmers even kunnen taggen en vragen om een toelichting bij hun stem?

avatar van rebjuh
2,5
Thekillers87327 schreef:
(quote)

Helaas zitten hier veel van die haters. Ook killers pure pop noemen zegt genoeg over hoeveel ze de band geluisterd hebben, niet dus!
Gewoon niet op reageren die reacties!


Weet je wat het is.. Net zoals bij wel meer rockbands, die beginnen dan met een cool album (of een paar goede), hebben dan een paar hitjes en worden vervolgens commercieel. Dan krijg je top-40 muziek. Dat klinkt je vast bekend. Toen ik vroegâh pepperfan was, zag ik ook nog niet in hoe slecht Stadium Arcadium bijvoorbeeld is.

avatar van rebjuh
2,5
WoNa schreef:
Waar mensen met een verschillende smaak en voorkeuren mogen stemmen zal altijd een gemiddelde uitkomen. Zo is het nu eenmaal. Het blijft subjectief. Het is echt bijzonder als er gemiddelde een hoog cijfer uitkomt.

Nu is 0,5 heel laag, want dat betekent dat er werkelijk niets goed is aan het album. Zelfs een 1 voor de moeite, bijvoorbeeld het artwork, is al gauw een optie. Nu werkt dat laatste niet mee .

Ik heb alleen een single gehoord en denk dan, tsja, The Killers, ik hoef verder niet te luisteren waarschijnlijk. Dat scheelt tijd en een stem. Dat heb ik sinds ze "disco" gingen, maar wel hun grootste hit scoorden.

Haha, disco. Nja, we zullen zien vrijdag.

avatar van mr-mucho
The Killers al een tijdje links laten liggen. Terwijl ze voor mij ooit (zoals waarschijnlijk velen hier) de poorten openden naar alternatieve pop/rock muziek. Samen met tal van andere bandjes in de indie beweging van het millennium trouwens.

Moet zeggen dat dit geluid me best wel aanstaat. De afgelopen 2/3 albums vluchtig beluisterd, en net zo vluchtig afgeschreven. Geblèr met een hoop kitsch. Hoewel dat iets genuanceerder zou kunnen liggen als ik er even voor zou gaan zitten. Geen idee. Niet van plan.

Hoewel dit geluid nog zekere mate van nostalgie en 80's kitsch oproept ligt het een stuk lekkerder in het gehoor. Bruce Springsteen, The War on Drugs werden al benoemd. Niet geheel onterecht. Ga dit album een kans geven.

kennie
Whoa! 1,83! dat klinkt niet best.

kennie
Vreemd hoor. Ik lees toch een aantal zeer positieve reviews in de media. Is deze al ergens te beluisteren?

avatar van Rogyros
kennie schreef:
Whoa! 1,83! dat klinkt niet best.

Drie stemmen. Een van 4,5 en twee van 0,5. Daar valt in mijn ogen niets uit af te leiden.

Maar ik ben inmiddels toch ook wel nieuwsgierig.
RichardKoning, PlaysWithMatches en royalsabic, jullie hebben al gestemd op het album. Waar hebben jullie dit album al kunnen luisteren? En willen jullie uitleggen wat jullie reden was om dit album te beoordelen zoals jullie gedaan hebben? Meerdere users hier zijn best benieuwd!
Dank alvast!

avatar van GrafGantz
Rogyros schreef:
(quote)

Drie stemmen. Een van 4,5 en twee van 0,5. Daar valt in mijn ogen niets uit af te leiden.

Maar ik ben inmiddels toch ook wel nieuwsgierig.
RichardKoning, PlaysWithMatches en royalsabic, jullie hebben al gestemd op het album. Waar hebben jullie dit album al kunnen luisteren? En willen jullie uitleggen wat jullie reden was om dit album te beoordelen zoals jullie gedaan hebben? Meerdere users hier zijn best benieuwd!
Dank alvast!


Haha, meneer Lucifer is zo van je bericht geschrokken dattie z'n stem gelijk heeft verwijderd

kennie
Rogyros schreef:
(quote)

Drie stemmen. Een van 4,5 en twee van 0,5. Daar valt in mijn ogen niets uit af te leiden.

Maar ik ben inmiddels toch ook wel nieuwsgierig.
RichardKoning, PlaysWithMatches en royalsabic, jullie hebben al gestemd op het album. Waar hebben jullie dit album al kunnen luisteren? En willen jullie uitleggen wat jullie reden was om dit album te beoordelen zoals jullie gedaan hebben? Meerdere users hier zijn best benieuwd!
Dank alvast!


Mee eens!

avatar van deric raven
3,5
Ik heb hem helaas nog niet binnen, maar ik verwacht dat het een prima plaat is.

avatar van Boris1
3,5
Dying breed is alvast een prima single. Ik hou wel van dat euforisch geluid. Nu nog een heel album mijn aandacht vast houden, daar schortte het in het verleden altijd bij

avatar van Erikpol
Scott Sunderland schreef:
Typisch zo'n band in artistiek verval. De eerste pakweg drie albums vond ik goed te pruimen. Daarna was het snel gedaan met mijn enthousiasme. Een soort Coldplaytje gedaan, maar wel iets minder erg. Er zijn meer van dat soort bands. Ik denk aan Snow Patrol, Kings of Leon enzo. Ik heb het niet over commercieel succes trouwens, dat zullen ze vast wel hebben nog of nog meer zelfs.

Eens. En ik voeg graag Editors en Muse toe aan het rijtje.

avatar van Barend G
Erikpol schreef:
(quote)

Eens. En ik voeg graag Editors en Muse toe aan het rijtje.

En Foo Fighters en Pearl Jam.

avatar van Joy4ever
3,0
Radiohead niet te vergeten. Wellicht het beste voorbeeld.

Thekillers87327
Jullie noemen alleen maar hele goede bands op hahaha, ach ieder zijn\haar mening

avatar van AOVV
2,0
Thekillers87327 schreef:
Jullie noemen alleen maar hele goede bands op hahaha, ach ieder zijnhaar mening


Hoe bedoel je, The Killers worden toch ook genoemd?

Geintje, obviciously.

avatar van CoExiSt
Gelekt een dag voor de release. Zo effe een eerste luister beurt doen.
Morgen de CD in de brievenbus.

https://m.youtube.com/watch?v=4go_DzY8wHc

Gaat later vandaag in première.

Thekillers87327
Barend G schreef:
(quote)

En Foo Fighters en Pearl Jam.

En wire en talking heads
(Jkjkjk)

avatar van Erikpol
Joy4ever schreef:
Radiohead niet te vergeten. Wellicht het beste voorbeeld.
oei nee zeker niet.

avatar van coldwarkids
3,5
Thekillers87327 schreef:
(quote)

En wire en talking heads
(Jkjkjk)


Nee nou overdrijf je..

avatar van coldwarkids
3,5
Eerste luisterbeurt. Ondanks de zoete pop brij productie (wat niet altijd negatief hoeft te zijn) kan ik dit zeker waarderen. Lightning Fields is het minste tot nu toe. Ik snap trouwens niet waarom alleen het nummer Imploding The Image zonder die gladde drumpartij is. Dan klinkt het gelijk stuk lekkerder om naar te luisteren vind ik.

De songwriting van dit album is standaard maar qua sfeer zit het meer dan goed.

Deze ga ik vaker luisteren, had dit niet verwacht.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:12 uur

geplaatst: vandaag om 02:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.