Bruce Springsteen with the Sessions Band - Live in Dublin (2007)

Folk / Rock
Label: Sony

1. Atlantic City (5:10)
  2. Old Dan Tucker (3:31)
  3. Eyes on the Prize (6:03)
  4. Jesse James (5:35)
  5. Further On (Up the Road) (5:55)
  6. O Mary Don't You Weep (6:57)
  7. Erie Canal (4:34)
  8. If I Should Fall Behind (5:13)
  9. My Oklahoma Home (8:25)
  10. Highway Patrolman (5:47)
  11. Mrs. McGrath (5:03)
  12. How Can a Poor Man Stand Such Times and Live (3:20)
  13. Jacob's Ladder (6:59)
  14. Long Time Comin' (4:48)
  15. Open All Night (8:04)
  16. Pay Me My Money Down (5:59)
  17. Growin' Up (4:31)
  18. When the Saints Go Marching In (5:12)
  19. This Little Light of Mine (3:08)
  20. American Land (4:22)
  21. Blinded by the Light (4:43)
  22. Love of the Common People (4:39)
  23. We Shall Overcome (5:46)
avatar van Germ
Germ (crew)
Dat zou ik toejuichen, de laatste reguliere studioalbums van Bruce doen mij persoonlijk weinig.....

avatar van Brunniepoo
Mjah, aan de andere kant was dit vooral leuk omdat het eens wat anders was...

avatar van Marty McFly
manitobas schreef:
Heerlijk live album.

Maakt weer duidelijk dat Bruce live het beste tot z'n recht komt. Helaas was het, wat mij betreft, na dit album gebeurt met The Boss, want 'magic' en 'working on a dream' zijn hele zwakke cd's.

Vind jij.

johannesA
Marty McFly schreef:

Vind jij.

Wat betreft WoaD heeft hij wel gelijk.

avatar van Thuurke
.....en wat Magic betreft ook.

avatar van Germ
Germ (crew)
Valt het iemand ook op dat If I Should Fall Behind tijdens dit concert opvallend veel lijkt op I'm A Man You Don't Meet Everyday van The Pogues?

avatar van IJH15
Echt een super liveregistratie. Duurt ruim twee uur naar verveelt geen moment. Heel moeilijk om hier 5 favorieten uit te kiezen... Als ik mijn mening moet geven zou ik zeggen: de nummers 1 t/m 7 zijn geweldig, daarna volgen er drie nummers die ik iets minder vindt. Nummers 11 en 12 zijn dan weer van zeer grote schoonheid. Ik betrap me er trouwens wel vaak op dat ik de tweede CD vaak links laat liggen, vindt die toch niet zo goed als de eerste 'Pay me my Money down' is echter wel geweldig natuurlijk. 2e Cd is zeker niet slecht, maar haalt het simpelweg niet bij de eerste

komaan, 4,5 sterren voor dit superconcert

avatar van henk01
Erg fijne sfeervolle cd van Bruce.
Doet ie erg goed !
4.5*

avatar van musician
Ik heb nu dit album voor het eerst in mijn leven gehoord ( mea culpa!) en kan dat alleen maar verklaren omdat het een live-album is en ik niet zo heel erg achter live cd's aan hobbel. Maar het blijft toch merkwaardig, ik ben wel een groot fan van We shall overcome.

Dit is één van de mooiste albums van Bruce Springsteen ooit, zelfs al is de E-Street band afwezig. Die kenmerkende sfeer van We shall overcome is prachtig overgebracht op dit live album. Is hier eigenlijk nog beter zelfs.

Voorlopig kan ik alleen nog maar 5***** geven en

avatar van lennon
Pay Me My Money Down...

Wat een feest maakt de band er van zeg! Een genot om te luisteren, maar om te zien nog veel meer! Liefde voor muziek spat er vanaf! Top live registratie!

avatar van bikkel2
Ik heb de dvd live en die spreekt mij eigenlijk meer aan.
Springsteen is ook de ultieme liveartiest.
Ik vind ' m op de buhne ook veel beter tot zijn recht komen dan in de studio.

avatar van luigifort
Klinkt goed..ooit zal ik beginnen aan the Boss..maar eerst nog andere muziek. Veel mensen lopen met hem weg..vinden hem geniaal. Ik ken natuurlijk wel de hits..zal misschien later ondervinden hoe zijn muziek echt is..maar vooralsnog heb ik zijn muziek vaak lijzig gevonden en raakte het mn gevoel niet..maar misschien ben ik er nog niet klaar voor die Amerikaanse rock is toch al een genre wat me vaak niet zo ligt en me vaak niet veel doet..eerst nog n boel andere muziek

avatar van bikkel2
Ik ben van huis uit ook meer van de muziek uit de U.K.
Amerikaanse rock is mij vaak te geproduceert en bedacht.
Springsteen kan mij wel bekoren ( niet alles trouwens) maar hij heeft echt toffe dingen gedaan. En live is hij nooit teleurstellend.

Billy Joel en Neil Young vind ik ook boeiend over het algemeen.

avatar van luigifort
Ja kan me ook vinden in overgeproduceerd en vooral erg bedacht ja.

Joel ken ik wel de hits..wel ok. Young s Harvest vind ik wel mooi en een paar andere nummers..rest ken ik niet..maar ooit eens voor gaan zitten denk..maar zal lange zit worden dan ws gezien zijn oeuvre

avatar van bikkel2
Neil Young is altijd productief geweest. Maar ik zou als ik jou was een beetje investeren in zijn best beoordeelde albums ( 70's vooral)
Hij heeft met alle respect ook best wat missers gemaakt.
Young doet en deed waar hij zelf zin in heeft.
Dat kan goed uitpakken maar ook wel eens helemaal niet.

avatar van luigifort
Ja je hebt gelijk dat heb ik ook gehoord..veel goede maar ook veel slechte..kijk wel naar de kritieken dan denk ik.. Thom Yorke zn favoriet is After the Goldrush en P J Harvey luistert nooit naar andermans muziek zowat zegt ze maar vind alleen inspiratie in Young..

avatar van bikkel2
Interessant. Young kan net als Yorke ook behoorlijk diep gaan.
Tonight's The Night van Young is wat dat betreft wel een aanrader luigi.
In 1 nacht opgenomen. Ode aan een roadie en bandlid die aan een overdosis drugs aan hun einde kwamen.
Pure intieme plaat. Gaat door merg en been werkelijk.

avatar van luigifort
Klinkt goed bikkel komt op de lijst . Hou sowieso wel van conceptelpees en interessante experimenten als binnen een dag of paar dagen opgenomen ipv 2 jaar werken aan n album en elk bliepje goed positioneren als bv massive attack of andere bands alhoewel die platen meestal ook wel goed zijn..

avatar van bikkel2
Mee eens. Albums met een bepaalde lading, achtergrond en emotie bieden meestal iets meer.
Hoeft allemaal niet perfect vastgelegd te zijn.

Go with the flow. Levert meestal memorabel materiaal op.

avatar van luigifort
Ja dat is zo heerlijk..bomvol emotie en die blijven id t meeste bij..in je ziel gegrift..blijf je rest van je leven meenemen..

avatar van Supersid
Ietwat onbegrijpelijk, maar tussen de nummers door is naast gejuich opvallend veel boegeroep te horen. Iemand een idee hoe dit komt / kwam?

avatar van Joshua68
Heb ik ook vaak gedacht bij live-opnames.. maar denk dat ze Broes! Broes! scanderen..

avatar van Supersid
Dat zou wel eens kunnen ja, daar had ik niet bij stilgestaan Ondertussen nog een andere live plaat beluisterd, en daar is het ook. Vermoedelijk heb je gelijk dus...

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Joshua68 schreef:

Weet het wel zeker

avatar van fish
Ik had vrijwel alle reguliere Bruce albums in huis inclusief de boxsets. Dit album had ik nog niet. Dankzij deze site 'ontdekt'.
Potverdrie wat een heerlijk album! Als je van eerlijke, gimmickloze muziek houdt, gebracht met een passie voor het leven, dan is dit Het. Blaast nu uit mijn speakers en, kort gezegd, ik ben erg gelukkig.

avatar van Frans van Laarhoven
Heb wel de DVD bekeken, doet The Boss mee recht aan