Sufjan Stevens - The Ascension (2020)

Pop / Electronic
Label: Asthmatic Kitty

1. Make Me an Offer I Cannot Refuse (5:19)
  2. Run Away with Me (4:07)
  3. Video Game (4:16)
  4. Lamentations (3:42)
  5. Tell Me You Love Me (4:22)
  6. Die Happy (5:47)
  7. Ativan (6:32)
  8. Ursa Major (3:43)
  9. Landslide (5:04)
  10. Gilgamesh (3:50)
  11. Death Star (4:04)
  12. Goodbye to All That (3:48)
  13. Sugar (7:37)
  14. The Ascension (5:56)
  15. America (12:30)
avatar van RoyDeSmet
Fathead schreef:
En kan iemand mij de contactgegevens van de achterneef van RoyDeSmet doorgeven, die jongen heeft talent, dat weet ik zeker.

Ik heb je een DM gestuurd!

2005 2010 2015 2020 daar is het godenkind weer

Ja een prachtig nummer, maar tegelijkertijd ook niet er door overdonderd. Het begint bekende koek te worden. Wel lekkere koek nog steeds

aERodynamIC schreef:

Die ambient klanken op het einde zijn anders heel ontroerend. Die verstilling..Enfin uiteindelijk het hele nummer waarmee hij die unieke magie toch weer bereikt..

avatar van Screenager
America is alleszins meteen een voltreffer. Geweldig nummer.

Thekillers87327
Oeii america klinkt meteen erg vertrouwd!
Hoop op een album zoals dat van the age of adz!

avatar van ohmusica
Het klinkt vertrouwd en zachtaardig in het couplet en het refrein, maar verder is het doorspekt met allerlei onheil in tekst en geluid, dit moet wel een verwijzing zijn naar de deplorabele staat van het land, een protestsong , een dystopisch anthem, en ik mag er graag naar luisteren.

Het schijnt dat dit nummer nog op de plank lag en is geschreven tijdens ‘Carry en Lowell‘ en nu als basis dient voor The Ascension.

avatar van Grizzly Bear
De B-side, "My Rajneesh" is nu ook uit. Komt helaas niet op het album... Eerste indruk is nog beter dan de eerste indruk van America...

avatar van Razoreater
Zonde, wat een prachtig nummer!

avatar van hrmnbstr
Mooi ook, die echo's van Vesuvius en Majesty Snowbird!

avatar van Collapse
en dit is een b-side? haha heftig

avatar van Mathough
Poeh, wat is My Rajneesh een intens nummer zeg! En na 8 minuten intensiteit biedt die ambientachtige outro de broodnodige ruimte om even op adem te komen. Bijzonder geslaagd nummer; jammer dat het de tracklist van het aankomende album niet heeft gehaald.

avatar van Fathead
Mijn hemel, de troanen in de oogkes hoor, zonder dollen. Weergaloos nummer, echt. Nog mooier dan America? Ik denk het wel. Doet aan Vesuvius denken.

Moge het hele album in deze sfeer zijn...

Komt niet op het album!? Omg.

Sufjan gaat er nog eens los over, dromen zijn geen bedrog. Heerlijk.

avatar van Motdattan
My Rajneesh, wat een nummer! Poh, zo zonde dat dit niet op het album komt. Had desnoods zo op Age of Adz gekund. Beter dan America, al zegt dat in mijn geval meer over My Rajneesh dan over America.

My Rajneesh is inderdaad schitterend. In den beginne was ik wat terughoudend over America, maar die begint nu ook te landen. Wel jammer dat we nog ruim 2 maanden moeten wachten. Lang geleden dat ik zo heb uitgekeken naar een nieuw album...

avatar van AOVV
Ik heb beide composities nu een paar keer beluisterd, en ik sluit me aan bij de mensen die de B-kant beter vinden. Wat een pracht van een nummer, zeg. Dat er een link is met Vesuvius, zal er ook wel mee te maken hebben, want dat is m'n favoriet van The Age of Adz.

My Rajneesh bevat in feite zowel Sufjan's experimenteerdrift als de verstilde pracht die we kennen van Carrie and Lowell. Het beste van twee werelden, dus.

Eigenlijk had ik het wel tof gevonden moest Sufjan op voorhand al met een EP op de proppen zijn gekomen, want de EP die hij voor The Age of Adz op de mensheid losliet, vind ik nog steeds prachtig. Maar deze artiest hanteert natuurlijk zelden tweemaal hetzelfde trucje, waarvoor ik dankbaar ben.

avatar van hrmnbstr
Video game vind ik vooralsnog een beetje underwhelming helaas.

Thekillers87327
Videogame valt helaas een beetje tegen.
America is veel beter!

avatar van Appels123
Zowel de video als het nummer vind ik goedkoop. Erg jammer.

avatar van swoon
Ja hier ook beetje underwhelmed :/

avatar van peterjames777
Geen bombastische track a la America, geen folk maar een ‘klein’, melancholisch 80s pop liedje. Mooi en catchy.

avatar van AOVV
De nieuwe track gaf me geen geweldige eerste indruk, maar ik heb 'm maar vluchtig beluisterd, eerlijk gezegd. Straks nog eens wat aandachtiger luisteren.

avatar van Collapse
erg nietszeggend dingetje die laatste

avatar van SilverGun
Het is wel een erg rechttoe rechtaan trackje die nieuwste. Het verbaast me wel dat My Rajneesh het album niet haalt en dan zo’n track wel. Zal wellicht erg goed passen in de flow van het geheel of zo.

avatar van Daen
Een simpel liedje wat past bij de simpele tekst. Heb het gevoel dat dit een veelzijdig album gaat worden.

avatar van madmadder
Vandaag slechts 45 keer naar Rajneesh geluisterd. Ik heb een significant deel van mijn leven weinig gevoeld voor de muziek van Sufjan, maar ik ben sinds zijn liedjes voor Call Me By Your Name toch wel een echte fangirl geworden. Ik heb zo ontzettend veel zin in dit album.

avatar van coldwarkids
Wow! Video Game is zijn nieuwe single, wat een nummer! Hyped for this album!