Spinvis - 7.6.9.6. (2020)

Label: Excelsior

1. Ze Slapen (5:08)
  2. Stuntman (4:05)
  3. Paon (4:08)
  4. Picasso (3:57)
  5. Scherven van Jou (4:26)
  6. 7.6.9.6. (4:01)
  7. Niet Vandaag (4:37)
  8. Hollywood (3:36)
  9. Parel * (4:33)
  10. Soms Breekt Er een Hart, Soms Blaft Er een Hond (3:11)
  11. Verzonnen Man (4:03)
  12. Een Reden (3:19)
  13. Je Begrijpt het Bijna (4:38)
  14. Nogensinde (3:02)
avatar van Slowgaze
Ik vind dit overigens veruit de minst interessante Spinvishoes tot nu toe: echt een beetje zo'n 'ik ben al best wel oud en contempleer de hele dag in het bos'-vibe waar pakweg Guus Meeuwis en Bløf ook nog wel een keer mee aan zie komen zetten, indien ze dat nog niet gedaan hebben.

avatar van Johnny Marr
Slowgaze schreef:

ArthurDZ en ik zijn het niet met je eens.

Ik heb dit album trouwens met een halfje verhoogd, ik vind 'm denk ik nog beter dan TVD en op gelijke hoogte met het debuut en Tot Ziens, Justine Keller.

avatar van Grizzly Bear

Link

avatar van hrmnbstr
Grizzly Bear schreef:
Link
Die van Swift vind ik qua kleurgebruik en compositie toch wel veel mooier, hoor.

avatar van crosskip
Slowgaze schreef:

Ik zie Guus Meeuwis e.d. zo'n hoes toch niet gauw maken hoor. Juist die cliché bosvibe gecombineerd met die lullige/ongemakkelijke pose op die bureaustoel maakt het toch uniek wat mij betreft.

En Taylor Swift heeft op die blackmetal-hoes niet eens een duif op de voorgrond, dus Spinvis wint het sowieso.

avatar van Rudi S
Slowgaze schreef:

ik ben al best wel oud en contempleer de hele dag in het bos'-vibe waar pakweg Guus Meeuwis ook nog wel een keer mee aan zie komen zetten, indien ze dat nog niet gedaan hebben.

Klopt, bos

avatar van Slowgaze
Grizzly Bear schreef:
of Taylor Swift

Die van Taytay is kvlt. Duidelijk.

Maar verder vind ik die Folklore-hoezen een heel hoog kunstacademiemeisje-met-cameragehalte hebben; ik kan daar ook niet veel mee. Sowieso vind ik de fotografie in z'n algemeen maar een weinig prikkelende kunstvorm.