Simple Minds - Live in the City of Light (1987)

Rock / Pop
Label: Virgin

1. Ghostdancing (7:22)
  2. Big Sleep (4:27)
  3. Waterfront (5:21)
  4. Promised You a Miracle (4:38)
  5. Someone Somewhere in Summertime (5:59)
  6. Oh Jungleland (6:36)
  7. Alive and Kicking (6:27)
  8. Don't You Forget About Me (6:39)
  9. Once upon a Time (6:05)
  10. Book of Brilliant Things (4:54)
  11. East at Easter (4:21)
  12. Sanctify Yourself (7:06)
  13. Love Song - Sun City - Dance to the Music (7:03)
  14. New Gold Dream (5:29)
avatar van goldendream
Een vraagje voor de kenners over dit album:
SIMPLE MINDS - Live On Air CD at Juno Records. - juno.co.uk

Het tweede schijfje betreft een concert uit 1982. Meer uitleg vind ik nergens. Volgens mij gaat het om een concert uit de Sons and Fascination tournee.

Weet iemand om welk concert het precies gaat? Plaats en precieze datum?
Is het concert volledig of ontbreken er nummers?

avatar van goldendream
Ik heb ook een tweede vraag voor de kenners, dit keer betreffende de Once Upon a Time tournee.
Lang geleden (vermoedelijk 1986) werden op tv beelden getoond van een concert op de Nederlandse tv. Ik weet dat er een deel van het concert (8 nummers) uit Rotterdam getoond werd. Dit is ook te vinden op YouTube. Alleen heb ik zo een vage herinnering van een ander concert uit die tournee, ook ooit te zien op de Nederlandse tv.

Weet iemand of die beelden van een ander concert bestaan of dat ik het gedroomd heb? Op YouTube vind ik in elk geval niks.

avatar van Running On Empty
goldendream schreef:
Dat is dan wellicht het concert geweest in het Amsterdamse Bos op 10 Juni 1986. Ik kan mij vaag herinneren daar wat beelden van gezien te hebben. Zelf was ik er ook, flinke regenbuien tijdens support act Simply Red herinner ik mij.

Running On Empty schreef:

Dank voor het antwoord. Het zou inderdaad dat concert kunnen zijn. Raar dat er niks van te vinden is op YouTube.

1,5
Ik was ook bij dat concert in het Amsterdamse Bos. Simply Red speelde de Schotten compleet weg (helaas).
Veronica besteedde in mijn herinnering aandacht aan dit concert tijdens een Countdown uitzending.

goldendream schreef:

Klopt, volgens mij het concert uit Gothenburg, waar al eerder een bootleg van verscheen.

avatar van Running On Empty
Premonition schreef:
Nee. Het was allemaal vrij matig inclusief Simply Red. Simple Minds speelde een beetje op de automatische piloot. Weinig inspirerend.

avatar van Chameleon Day
Running On Empty schreef:
Weinig inspirerend.

Dit album is overigens ook weinig inspirerend. Met uitzondering van, zegt mijn herinnering mij, de versie van ‘Big Sleep’. Moet ik weer eens beluisteren. Hij staat hier in de kast (op vinyl en cd).

Dank voor de antwoorden!

Jammer dat er met New Gold Dream aan het eind geen mooi einde is. Het nummer klinkt daar zelfs rustiger dan in de studio-versie. En ik hoor geen publiek op het eind. Was dat soms gebruikelijk in de 80’s, want bij het live-album Arena van Duran Duran hoorde je die stijl ook al

avatar van goldendream
Het slot van 'New Gold Dream' op dit album vind ik hemelsmooi.

avatar van vielip
'New gold dream' en 'geen mooi einde' kunnen in mijn beleving niet in één zin.

Ik vind New Gold Dream ook juist een mooi nummer, en jammer dat er hier niet meer mee gedaan is

Helemaal mee eens. Het einde haalt het niveau van deze leuke elpee omlaag. De afsluiter klinkt gemakzuchtig. Zet de studioversie op, en je weet wat je op de live versie mist.

Roberto66 schreef:
Zet de studioversie op, en je weet wat je op de live versie mist.

Dat geldt voor alle nummers op dit album