Het is zo langzamerhand tijd om de eindejaarslijst op te maken. Daarom luister ik alle 2021- releases die ik in huis heb gehaald nog eens om het gehoor op te frissen en te zien of mijn standpunt ten aanzien van het album is veranderd.
namsaap schreef:
Met The Raging River levert Cult Of Luna een sterke plaat af. Het niveau van A Dawn To Fear wordt mijns inziens niet gehaald, maar de gemiddelde postmetalband kan hier alsnog een punt aan zuigen. Inside Of A Dream is, zoals al gememoreerd hier, een wat vreemde eend in de bijt. Toch misstaat het niet tussen de overige vier nummers die vertrouwd klinken.
Geen verrassende wending in het CoL-geluid, maar wederom een sterke release.
Ongeschreven regel is dat EP's niet meedoen in jaarlijstjes, maar aangezien ik enig jurylid ben van mijn lijst en The Raging River 38 minuten aan nieuw materiaal bevat, mag deze gewoon meedoen.
10 maanden na de release van The Raging River staat dit album nog steeds als een huis en met name opener Three Bridges en afsluiter Wave After Wave winnen nog steeds aan kracht.
Score: 84/100
1. Soen - Imperial (90)
2. Cult Of Luna - The Raging River (84)
3. Asphyx - Necroceros (80)
3. The Ruins Of Beverast - The Thule Grimoires (80)
5. Tribulation - Where The Gloom Becomes Sound (79)
6. Therion - Leviathan (78)
7. Dread Sovereign - Alchemical Warfare (68)