Sophie Straat - 't Is Niet Mijn Schuld (2020)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Kinder Psycholoog (4:03)
  2. Jessie (3:53)
  3. De Pijp (2:49)
  4. Groen Amsterdam (4:04)
  5. Hey Yvonne (3:10)
  6. Geluk (4:24)
  7. Ik Meen 't (3:10)
Ik word hier gewoon blij van. Heerlijke teksten

avatar van jailhouserocker1
De nieuwe Drukwerk?

Deze staat hier dezer dagen op repeat

avatar van Rudi S
luigifort schreef:
Deze staat hier dezer dagen op repeat

Op de een of andere manier heb ik echt het idee dat jij niet weet dat er een nieuwe Taylor Swift is

avatar van luigifort
Ja, maar die komt niet uit Mokum's paradijs...

Leuke minirepo van 3voor12

Maak kennis met Sophie Straat, een Amsterdamse smartlapzangeres van 26 en een veelbelovend muzikaal talent. Met Amsterdamse snik bezingt Sophie de stad die is overstroomd door yuppen, toeristen en bakfietsen. We volgen haar door De Pijp met haar moeder – waar ze geen betaalbare kamer meer kan vinden! – en naar Den Haag, waar ze aan haar muziek werkt met producer Wieger Hoogendorp (Goldband).

avatar van luigifort
Benieuwd naar haar volgende werk

avatar van ZAP!
En ze hep alles al op JijBuis geplempt ook. Geniet ervan, ik zoek ff verder.

Interview in Mug Magazine ❌❌❌ over het gentrificatie-thema, gratis te lezen

Sophie Straat deed afgelopen weekend bij 3voor12 Radio (3FM) een mini-optreden

Setlist:
Groen Amsterdam
Geluk
Hey Yvonne (favoriet van luigifort en ondergetekende)

avatar van Gretz

Dit is IA (Import Amsterdam) muzak en vergt - om te verdragen - echter meer alcohol dan goed is voor mijn lever.

Lol Mju, je kan ook teveel uitschieten met het azijn hè. Prima dat haar principiële Nederpop/smartloppen voor jou als Utrechter in de NMD-categorie vallen, maar jouw kritiek dat Sophies muziek niet authentiek zou zijn is buitengewoon zwak. De vergelijking met Johnny Jordaan, Tante Leen, André Hazes of wie dan ook is ook niet nodig als afkraken het enige doel is. Ze pretendeert helemaal niet het levenslied te hebben uitgevonden. Verder zijn er zoveel (inter)nationale artiesten die een bepaalde zangstem opzetten, waarom zou zij dat niet mogen? Ook al kan in ze in het dagelijks leven accentloos Nederland en Engels spreken, dan is het alsnog haar artistieke vrijheid om in het plat Amsterdams te zingen. Persoonlijk vind ik het een goede keuze, want mede dankzij deze stap viel ze op tussen de duizenden aspirerende muzikanten en heeft ze de afgelopen maanden aardig wat media-aandacht gekregen.

Sophie Straat is trouwens door 3voor12 onlangs uitgeroepen tot een van de 12 veelbelovende talenten van 2021. Ik neem de mening van een voltallige professionele redactie toch iets serieuzer dan een losse flodder op MuMe

3voor12: Zalige ontdekking, die Sophie Straat. Ze is een moderne vertolker van het levenslied die de Zangeres Zonder Naam als grootste held ziet, sociale ongelijkheid met een knipoog aankaart en haar songs maakt met Wieger Hoogendorp, haar lief en tevens de producer van Goldband.

Mjuman Zuurman

avatar van luigifort
Omdat ie gewag wil maken van zijn zogenaamde superieure smaak

avatar van Gretz
Tof interview met Sophie in de nieuwste VPRO-gids, inclusief link naar de mooiste club van het land

Lezen hier

avatar van fish
Mjuman schreef:
Roxanne en Dré was dat nog niet genoeg, moest er zo nodig nog een kloon bijkomen? The public gets, what the public wants - wat een volk zijn we dan dat we dit leuk vinden?

In de Domstad hadden we altijd in november het Smartlappenfestival - een meer dan legitieme reden om de horeca in het centrum te mijden - nu mijdt de horeca ons en is het leven een grote smartlap, ik heb dit soort klonenzang niet nodig om me nog soberder te voelen.

Ik draai lekker even op YouTube een dj-sessie van Branko in Lisboa, komt er ondanks de regen nog een straaltje zon binnen.

Of Sophie nu oprecht is in wat ze doet, doet er voor mij deels toe. De oprechte artiest moet toegejuichd worden. Maar deze muziek en zangstijl wekt ook bij mij uitsluitend ergernis op. Dat is altijd zo geweest en zal niet veranderen.
Wat voor volk we zijn? Een volk dat The Masked Singer als het hoogtepunt van TV vermaak beschouwt. Helaas is dat niet voorbehouden aan het Nederlandse volk.

avatar van Gretz
Iver een paar minuten live op Eurosonic/Noorderslaag op kanaal 3!