Gang Starr - Moment of Truth (1998)

Label: Noo Trybe

1. You Know My Steez (4:07)
  2. Robbin Hood Theory (3:44)
  3. Work (2:59)
  4. Royalty (5:11)

met K-Ci & Jojo

5. Above the Clouds (3:41)

met Inspectah Deck

6. JFK 2 LAX (3:34)
  7. Itz a Set Up (3:49)

met Hannibal

8. Moment of Truth (4:07)
  9. B.I. Vs. Friendship (4:37)

met M.O.P.

10. The Militia (4:48)

met Big Shug en Freddie Foxxx

11. The Rep Grows Bigga (4:54)
  12. What I'm Here 4 (2:45)
  13. She Knowz What She Wantz (3:00)
  14. New York Strait Talk (4:14)
  15. My Advice 2 You (2:31)
  16. Make 'Em Pay (4:21)

met Krumb Snatcha

17. The Mall (3:40)

met G-Dep en Shiggy Sha

18. Betrayal (5:29)

met Scarface

19. Next Time (3:06)
  20. In Memory Of... (3:49)
Onze vriend Sloomblik is de vleesgeworden swag.

avatar van Obscure Thing
Dit album is hard op weg om Illmatic van zijn troon te stoten hier. Elke keer als ik het weer eens opzet word ik weer van mijn sokken geblazen. Wat een flow, maar bovenal, wat een magistrale teksten.

avatar van jordidj1
Dit album momenteel even vol uit de speakers in de auto. Knalt lekker zeg.

avatar van party
Tot nu toe enige gang star tape dat ik heb geluisterd maar wat een pareltje is dit.

Het laatste deel is net zo overbodig als de mens op aarde.

TheBelovedMaya schreef:
Het laatste deel is net zo overbodig als de mens op aarde.

Better luck next time.

avatar van Ernie
Gelukkige 20ste verjaardag classic.

avatar van jordidj1
En nog steeds onverwoestbaar.

avatar van Maarten0402
Lang geleden alweer dat ik Gang Starr ontdekte en draaide (18 jaar geleden alweer). Luister nu van alles en ook weer meer hip-hop. Dit album en Hard to Earn vandaag voor een prikkie kunnen meenemen. Ook al herinner ik me niet veel meer van dit album dat ik toen vaak draaide, voelt het toch weer als vertrouwd. De gelaagde lyrics in combinatie met de zieke beats en die jazz vibe... Gruwelijk gewoon. Niks meer aan toe te voegen.

avatar van Ernie
Zo goed als perfect Boom Bap HipHopalbum.
Zelfs als je deze vandaag hoort klinkt ie zo gruwelijk goed.
Niets gedateerd en elke beat en lyric is nog representatief voor deze tijd. Voor mij Gang Starr hun beste. Above the Clouds als absolute favoriet maar daarmee doe ik de rest van de plaat tekort.

Serieuze kandidaat voor het clubje van 5* bij HipHop. Enkel Ill Communication, Paul's Boutique, Liquid Swords, Entroducing, Muddy Waters, Stakes is High en The Low End Theory hebben ook die status bij mij. Zou ik eigenlijk eens moeten herbekijken want heb veel nieuwe favorieten bij in dit genre