Ozzy Osbourne - Blizzard of Ozz (1980)

Rock / Metal
Label: Jet

1. I Don't Know (5:14)
  2. Crazy Train (4:50)
  3. Goodbye to Romance (5:36)
  4. Dee (0:50)
  5. Suicide Solution (4:16)
  6. Mr. Crowley (4:56)
  7. No Bone Movies (3:58)
  8. Revelation (Mother Earth) (6:09)
  9. Steal Away (The Night) (3:30)
  10. You Lookin' at Me Lookin' at You * (4:16)
  11. Goodbye to Romance [2010 Guitar & Vocal Mix] * (5:48)
  12. RR [Outtake from "Blizzard of Ozz" Sessions] * (1:13)
avatar van Lau1986
Een erg leuk solo album van Ozzy. Vooral het bekende Mr Crowley is een erg mooi en lekker nummer, maar het begint allemaal bij de openers. I Don't Know en Crazy Train zijn twee geweldige nummers. Verder bevat het album voornamelijke goede nummers. Lekkere plaat.

avatar van Forza
Twee hele goede nummers (Mr. Crowley en Crazy Train), maar de rest vind ik toch een stukje minder dan wat er op de eerste paar Black Sabbath albums is te horen.

avatar van gigage
Ik vind die eerste paar Sabbath albums maar moeilijk vergelijkbaar met de eerste paar Ozzy platen. Behalve de zanger zijn er maar weinig raakvlakken metalwise. Deze Blizzard sluit meer aan bij Sabbath' s Sabbotage maar eigenlijk koos Ozzy meer zijn eigen, zeer succe$volle, weg de jaren 80 in.

avatar van vielip
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar doe mij de Ozzy solo platen maar! Heb niks tegen de Sabbath albums waar hij op zingt maar zijn jaren 80 solo spul ligt me stukken beter. En de (meeste) Sabbath albums met Dio en Martin vind ik dan weer leuker dan die met Ozzy.

avatar van milesdavisjr
vielip schreef:

Helemaal eens, hoewel de meeste Sabbath albums met Ozzy prima zijn te noemen past het solojasje van Ozzy mij wat beter. Niet dat zijn soloalbums sterker zijn dan het Sabbath materiaal (veel onevenwichtiger als je het mij vraagt) maar the madman klinkt solo frisser en wellicht ook wat speelser, dat enkele prima gitaristen daar een grote rol in hebben gespeeld is voor mij evident. No More Tears is daar voor mij het beste voorbeeld van. Martin en Dio heb ik altijd al veel betere zangers gevonden dan Osbourne.

avatar van gigage
De drummer van dienst Lee Kerslake heeft kanker. Als geste en erkenning van de bijdrage aan dit album kreeg Lee van Ozzy de 4x Platinum schijf uitgereikt vorig jaar. Guess what? Ozzy krijgt een nieuwe (5× platinum)

avatar van iggy
Zo zo, dat zal dan wel achter de rug van Sharon zijn gebeurt.

avatar van vielip
Ozzy doet wel meer dingen achter de rug van Sharon om geloof ik