Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder (1988)

Label: EMI

1. Shine on You Crazy Diamond (11:53)
  2. Signs of Life * (3:18)
  3. Learning to Fly (5:27)
  4. Yet Another Movie (6:21)
  5. Round and Around (0:33)
  6. A New Machine Part 1 * (1:35)
  7. Terminal Frost * (6:17)
  8. A New Machine Part 2 * (0:34)
  9. Sorrow (9:28)
  10. The Dogs of War (7:18)
  11. On the Turning Away (7:58)
  12. One of These Days (6:15)
  13. Time (5:16)
  14. On the Run * (2:48)
  15. The Great Gig in the Sky * (4:50)
  16. Wish You Were Here (4:49)
  17. Welcome to the Machine * (7:45)
  18. Us and Them (7:22)
  19. Money (9:52)
  20. Another Brick in the Wall, Pt. 2 (5:28)
  21. Comfortably Numb (8:56)
  22. One Slip * (6:08)
  23. Run Like Hell (7:12)
totale tijdsduur: 1:44:08 (2:17:23)
Rogyros schreef:
Alsook de songkeuze.

Ook dat.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Had al het live album P.U.L.S.E. In huis maar zag deze live plaat voor nog geen 10 euro liggen. Goed album maar ik vind P.U.L.S.E. de betere van de twee. Heeft niet alleen met het songmateriaal te maken maar ik vind het naar de achtergrond mixen van het publiek storend. Wel Pink Floyd live in de Kuip gezien en dat was wel een belevenis.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Bij nader inzien toch een halfje omhoog, vanwege een geweldige uitvoering van Comfortably Numb & Run Like Hell.

avatar van Johnny Marr
CD1 is wel aardig, maar CD2 is echt schuimbekkend mooi, prachtig!!

Ik heb sinds vandaag de geremasterde 2LP uit 2017 en die klinkt echt fantastisch. Kristalheldere gitaren, diepe bassen en veel details. Echt een verbetering met mijn originele LP. Het geeft dit sterke concert nog wat extra.

west schreef:

Hier gisteren ook gearriveerd op deze 2LP. Pas één kant kunnen draaien maar het klinkt retevet. Had alleen de CD versie.

avatar van gaucho
De CD-versie bevat een uur en drie kwartier muziek. Hoe persen ze dat op een dubbel-LP dan? Staan er minder nummers op (ik tel er 14 i.p.v. 15) of zijn er nummers ingekort? Teveel muziek op een plaatkant lijkt me niet bevorderlijk voor de geluidskwaliteit...

gaucho schreef:

Ach zit wat in maar we moeten ook niet gaan overdrijven met het vinylofielen gebeuren. Vroeger had je diverse dubbellive LP’s die niet op een C-90 bandje pasten (om maar iets aan te geven) maar die op LP toch prima klinken. Tegenwoordig hebben sommige freaks het liefst 1 of 2 nummers per LP kant en dan ook graag op 45 toeren en toch zeker een schijf van 200 gram als het kan. Dat heeft voor mij niets met het al dan niet nostalgische gevoel van liefde voor vinyl te maken.

Seconds Out van Genesis duurt 1 uur en 35 minuten en werd altijd geroemd om de geweldige geluidskwaliteit en terecht. Deze Pink Floyd plaat duurt op CD 8 minuten langer en er is op de LP versie inderdaad 1 nummer weggelaten. Er zijn dankzij het CD tijdperk langere live dubbelaars (bijv. twee keer 70 min) maar dat valt bij deze Floyd plaat dus heel erg mee. Het wordt door de huidige vinylhype dus vaak vooral een verhaal wat tussen de oren zit. Maar bij mij doen de oren zelf het werk. Klinkt dus prima op vinyl deze live dubbelaar Delicate Sound Of Thunder van Pink Floyd.

Pulse is daarentegen een ander verhaal ( Van 2 CD’s naar 4 LP’s).

gaucho schreef:

Klopt inderdaad: Us and Them staat niet op de 2LP. Kom je bij elkaar op ruim 1,5 uur (96 minuten). Dat is zo'n 24 minuten per LP kant, dat kan dus net. Ook voor de geluidskwaliteit, want het klinkt uitstekend. De originele LP was ook een dubbel LP, ik ben allang blij dat ze er hier niet een duurdere (box-)versie van 3LP's van hebben gemaakt. Zoals bijvoorbeeld Jimmy Page heeft gedaan bij The Song Remains the Same: 4 LP's voor teveel geld, waar het ook nog eens makkelijk op 3 LP's had gepast.

avatar van Twinpeaks
Lekker live album van de ouwe rotten . Ik ben niet zo'n enorme Floyd kenner/aanhanger , maar ga het naarmate ik ouder aan het worden ben wel meer waarderen. Deze plaat ken ik al een tijdje , want dit was een van de albums die we altijd bij ons hadden in de zomervakantie als we bij de meertjes gingen zwemmen. Zo heel af en toe stof ik hem weer eens af en afgelopen week heeft ie samen met P.U.L.S.E. regelmatig rondjes op de achtergrond gedraaid .Ik vind P.U.L.S.E. technisch gezien iets beter qua geluid .
Evengoed 4 sterren voor deze .

avatar van gigage
Maar pulse gaat toch nooit je nostalgiefactor vervangen toch? Voor mij al reden genoeg om het bij deze live registratie te houden. Meer is niet altijd beter, ook niet bij Pink Floyd.

voor de liefhebbers : zet 15 oktober in jullie agenda :
Concertfilm Delicate Sound of Thunder in de Nederlandse bioscoop !
Pink Floyd’s Delicate Sound of Thunder op 15 oktober in de bioscoop – Progwereld

avatar van Darkzone

20 November wordt dit album opnieuw uitgebracht. Remastered met 8 extra tracks op 2cd, 3lp, DVD en blu-ray.
Wel aardig aan de prijs, maar omdat er volgens mij buiten de VHS deze show nooit officieel op dvd of blu-ray is uitgebracht, is dit toch wel een must have, samen met de nieuwe 2cd.

avatar van haythijs
De vernieuwde bluray inmiddels via de box bekeken die een paar maand terug werd uitgebracht, als ook de Pulse remaster. Met namde deze DSOT klinkt geweldig en laat ook prima opgepoetst beeldmateriaal zien.
Voor wie de VHS destijds heeft aangeschaft, deze ziet er nu totaal anders uit. En daarmee bedoel ik niet alleen resolutie etc ( totaal andere edit, camerabeelden )

haythijs schreef:
De vernieuwde bluray inmiddels via de box bekeken die een paar maand terug werd uitgebracht, als ook de Pulse remaster. Met namde deze DSOT klinkt geweldig en laat ook prima opgepietst beeldmateriaal zien.

Ja heb hem gezien. Is enkele weken geleden in België uitgezonden. Is de blu-ray aanschaf wel waard wat mij betreft.

avatar van Darkzone
Gisteren de 2cd/dvd/blu-ray box ontvangen. De eerste 45 minuten van de blu-ray zitten kijken. Wat een genot is dat zeg! Superscherpe beelden, zowel van het podium en publiek, maar vooral van de "cut-scenes", de filmpjes die op het grote scherm op het podium werden geprojecteerd.
Het 5.1 geluid van de oude dvd (semi bootleg) was al lekker zwaar, op blu-ray is deze wat helderder.

Op de blu-ray en dvd uit de box staan een handvol bonustracks, die niet op de losse release staan.
Heb de cd's nog niet kunnen beluisteren. Ben benieuwd hoe de uitgebreidere versie hier op MuMe ingevoerd moet worden, aangezien de tracks nu niet ge-edit zijn.

avatar van viking1
Vandaag de prachtige 3 lp box binnen gekomen.
Wat 'n mooie box!!
Features 9 songs not included on the 1988 lp/cd. Alleen daar al om. Heb de cd al jaren in huis. Dure box 64 euro..... Maar meer dan zijn geld waard. Mooi 24 - pagina's boekwerk erbij. Ga de lp's de komende dagen rustig beluisteren en van genieten!
Druk in huize viking 1. Vandaag ook nog Iron maiden legacy of the beast live, Iron maiden England '88 en Neil Young return to Greendale binnen gekomen alles op vinyl. Wat 'n heerlijk muziek jaar 2020! Ondanks de corona beperkingen, nu meer tijd om muziek te luisteren en aan te schaffen haha. De nieuwe Joe bonamassa en Springsteen en Walter trout en laaste deep purple al aangeschaft. Volop genieten van heerlijke muziek en de collectie rustig uitbreiden. Maar eerst deze week pink floyd time.
Cijfer en oordeel volgen spoedig. De cd van dit album was al top! Ben benieuwd naar de nieuwe remixen en de 9 nieuwe nummers. Maar dit 'n mooi verzorgde box.