Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder (1988)

Label: EMI

1. Shine on You Crazy Diamond (11:53)
  2. Learning to Fly (5:27)
  3. Yet Another Movie (6:21)
  4. Round and Around (0:33)
  5. Sorrow (9:28)
  6. The Dogs of War (7:18)
  7. On the Turning Away (7:58)
  8. One of These Days (6:15)
  9. Time (5:16)
  10. Wish You Were Here (4:49)
  11. Us and Them (7:22)
  12. Money (9:52)
  13. Another Brick in the Wall, Pt. 2 (5:28)
  14. Comfortably Numb (8:56)
  15. Run Like Hell (7:12)
Rogyros schreef:
Alsook de songkeuze.

Ook dat.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Had al het live album P.U.L.S.E. In huis maar zag deze live plaat voor nog geen 10 euro liggen. Goed album maar ik vind P.U.L.S.E. de betere van de twee. Heeft niet alleen met het songmateriaal te maken maar ik vind het naar de achtergrond mixen van het publiek storend. Wel Pink Floyd live in de Kuip gezien en dat was wel een belevenis.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Bij nader inzien toch een halfje omhoog, vanwege een geweldige uitvoering van Comfortably Numb & Run Like Hell.

avatar van Johnny Marr
CD1 is wel aardig, maar CD2 is echt schuimbekkend mooi, prachtig!!

Ik heb sinds vandaag de geremasterde 2LP uit 2017 en die klinkt echt fantastisch. Kristalheldere gitaren, diepe bassen en veel details. Echt een verbetering met mijn originele LP. Het geeft dit sterke concert nog wat extra.

avatar van Running On Empty
west schreef:

Hier gisteren ook gearriveerd op deze 2LP. Pas één kant kunnen draaien maar het klinkt retevet. Had alleen de CD versie.

avatar van gaucho
De CD-versie bevat een uur en drie kwartier muziek. Hoe persen ze dat op een dubbel-LP dan? Staan er minder nummers op (ik tel er 14 i.p.v. 15) of zijn er nummers ingekort? Teveel muziek op een plaatkant lijkt me niet bevorderlijk voor de geluidskwaliteit...

avatar van Running On Empty
gaucho schreef:

Ach zit wat in maar we moeten ook niet gaan overdrijven met het vinylofielen gebeuren. Vroeger had je diverse dubbellive LP’s die niet op een C-90 bandje pasten (om maar iets aan te geven) maar die op LP toch prima klinken. Tegenwoordig hebben sommige freaks het liefst 1 of 2 nummers per LP kant en dan ook graag op 45 toeren en toch zeker een schijf van 200 gram als het kan. Dat heeft voor mij niets met het al dan niet nostalgische gevoel van liefde voor vinyl te maken.

Seconds Out van Genesis duurt 1 uur en 35 minuten en werd altijd geroemd om de geweldige geluidskwaliteit en terecht. Deze Pink Floyd plaat duurt op CD 8 minuten langer en er is op de LP versie inderdaad 1 nummer weggelaten. Er zijn dankzij het CD tijdperk langere live dubbelaars (bijv. twee keer 70 min) maar dat valt bij deze Floyd plaat dus heel erg mee. Het wordt door de huidige vinylhype dus vaak vooral een verhaal wat tussen de oren zit. Maar bij mij doen de oren zelf het werk. Klinkt dus prima op vinyl deze live dubbelaar Delicate Sound Of Thunder van Pink Floyd.

Pulse is daarentegen een ander verhaal ( Van 2 CD’s naar 4 LP’s).

gaucho schreef:

Klopt inderdaad: Us and Them staat niet op de 2LP. Kom je bij elkaar op ruim 1,5 uur (96 minuten). Dat is zo'n 24 minuten per LP kant, dat kan dus net. Ook voor de geluidskwaliteit, want het klinkt uitstekend. De originele LP was ook een dubbel LP, ik ben allang blij dat ze er hier niet een duurdere (box-)versie van 3LP's van hebben gemaakt. Zoals bijvoorbeeld Jimmy Page heeft gedaan bij The Song Remains the Same: 4 LP's voor teveel geld, waar het ook nog eens makkelijk op 3 LP's had gepast.