Kings of Leon - When You See Yourself (2021)

Label: RCA

1. When You See Yourself, Are You Far Away (5:47)
  2. The Bandit (4:10)
  3. 100,000 People (5:44)
  4. Stormy Weather (3:42)
  5. A Wave (5:23)
  6. Golden Restless Age (4:33)
  7. Time in Disguise (4:45)
  8. Supermarket (4:58)
  9. Claire & Eddie (4:52)
  10. Echoing (3:37)
  11. Fairytale (3:55)
avatar van repelstefan
Eerste paar seconden van The Bandit deed me even aan 16 Horsepower denken. Verder niet heel erg onder de indruk van de 2 vrijgegeven nummers al is The Bandit wel de betere. Hopelijk hebben ze na een wat langere pauze wel nog wat beter materiaal in petto.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
repelstefan schreef:

Ik ben juist erg positief verrast, lekkere sound op The Bandit! Het helpt mss dat ik ze een tijdje uit het oog verloren was.

avatar van Poles Apart
De laatste week hebben ze tal van song snippets vrijgegeven, zie hier:

Kings of Leon

avatar van mattman
Dat The Bandit wil wel heel graag een Interpol nummer zijn.

avatar van Kimmyboy
Best wel fan van The Bandit!

Echoing

Het eerste nummer wat te zeeeer lekker is. Vaak zijn eerste uitgebrachte nummers van bands het minst. Gelukkig is er dus nu Echoing van KOL.

avatar van coldwarkids
Hmm.. tot nu toe het minste album van ze. Na 7 albums kan je de laat niet hoog houden dat snap ik allemaal wel. Echoing alleen al is sowieso 5 sterren waard.

avatar van verm1973
Dit zevende album van Kings of Leon klinkt mij in de oren als een contract-album. Het contact schreef voor dat er een album moest komen en dan krijg je meestal een inspiratieloos allegaartje. In dit geval dus ook. Best aardige nummers, maar nergens raakt het. Het slotakkoord "Fairytale" is daarentegen raakt wel degelijk, helaas op een tenenkrommende manier. Kings of Leon doet met dit album de roep om een republiek alleen maar vergroten. 2,5 ster voor de moeite.

Ik denk ook dat dit het minste album is wat ze gemaakt hebben. Er staan wel goede tracks maar het merendeel is saai.

avatar van demoman
Ik denk dat het album meer verdient dan wat snelle luisterbeurten. Het is een omslag naar een wat ingetogener stijl. Ik denk dat het een echte grower is, die blijven op termijn meer bij. WALLS vond ik niet zo'n best album, ik weet nu al dat ik deze meer kan waarderen. A wave vind ik echt een meesterwerkje. Time in disguise zit ook mooi in elkaar. Ik ga er de komende dagen eens goed voor zitten. Dan volgt de waardering wel een keer. En... GVD, wat mis ik live concerten.....

avatar van vanwijk
Ik sluit me aan bij demoman. Maar eens wat draaibeurtjes doen toekomen en dan weet ik meer. Ik vind WALLS wel een goed album, had ook even nodig maar is wel goed gekomen.
Eerste indruk is eigenlijk helemaal zo gek nog niet maar later meer.

avatar van AOVV
Degelijke maar weinig opwindende plaat van Kings of Leon, die wel erg klinkt alsof ie op de automatische piloot is gemaakt. Nu roept de plaat nergens ergernis bij me op; de songs zijn prima, maar weten me ook nergens te raken. Typisch gevalletje "best OK, niet meer en niet minder dan dat", dus een voldoende is zeker op zijn plaats.

3 sterren

avatar van coldwarkids
Kings Of Leon maken voor mij zelden mindere tot slechte platen. Al staan er op elk album wel missers op als bijvoorbeeld Back Down South, Fans, Family Tree en Notion. Overall een prima band. Op dit album missen ze 'iets'.

Blijkbaar bleek het dat dit album een 'must' was van de platenmaatschappij. Dat zegt misschien wel iets.

avatar van rebjuh
coldwarkids schreef:

Voor mij sloegen ze bij Only by Night echt een verkeerd pad in. Die hits vind ik ook helemaal niks. Dit album vind ik dan weer stabiel (maar heel veilig en wat saai); het haalt het niet bij bijvoorbeeld Because of the Times.

rebjuh schreef:

Because Of The Times vind ik hun minste.

avatar van GrunnlBoy
repelstefan schreef:

The Bandit vind ik wel echt de beste van het album, en die ken ik als single ook al wel langer!

avatar van Poepie34
1,0
Twee hoogtepunten: De hoes en The Bandit.

Absoluut hoogtepunt vind ik 100.000 people................een meesterwerk !

avatar van Caillaigh
verm1973 schreef:

avatar van vanwijk
Lekker plaatje van de heren, niet meer en niet minder. Afgelopen week eenmaal keer voorbij laten komen in de auto en die combinatie werkte goed.
Ik vind het eerste deel van de plaat behoorlijk sterk, vooral de eerste twee nummers.

avatar van verm1973
Caillaigh schreef:

Welk slotakkoord van 'Fairytale'? Het einde is een fade out ...

Ik zei het slotakkoord "Fairytale". Niet 'van Fairytale'. Daarmee bedoel ik dus het hele nummer als slotakkoord van het gehele album.

Caillaigh schreef:

avatar van mlndrpl
Echoing en A Wave zijn toch wel erg goed, The Bandit vond ik al lekker klinken, als geheel luistert het album makkelijk weg. Dat laatste vind ik toch lastig te verteren aangezien ze ook echt geweldige energieke platen hebben afgeleverd. Ze kunnen het wel, dat laten ze nu weer met vlagen horen, maar het album als geheel valt toch wat tegen.

avatar van Cor
Cor
Op een enkele uitzondering na ('The Bandit', 'Echoing') toch wel erg anoniem en vlak. Het momentum voor deze mannen ligt toch al wel even achter ze.

avatar van Jordipordie
Lage scores! Ik vind dit album er juist positief uitspringen om precies het tegenovergesteld als waarom mensen dit album niet kunnen waarderen. Zit een lekkere rust in, meer volwassen en daarom wat mij betreft een leuke variatie op hun andere albums. Dit album creëert een heel andere stemming. Kan me voorstellen dat ze hierna weer een wat steviger album maken om de meute gelukkig te maken maar als ze op deze voet verder gaan dan zal je mij niet horen klagen