VOLA - Witness (2021)

Denemarken
Metal / Rock
Label: Mascot

1. Straight Lines (4:22)
  2. Head Mounted Sideways (5:34)
  3. 24 Light-Years (4:32)
  4. These Black Claws (5:52)

met Shahmen

5. Freak (4:50)
  6. Napalm (4:58)
  7. Future Bird (4:35)
  8. Stone Leader Falling Down (4:23)
  9. Inside Your Fur (5:00)
avatar van legian
Dit album van Vola is toch een gevalletje net niet geworden. De momenten dat ze met harde en loodzware partijen aankomen is het genieten geblazen. De opening van These Black Claws is daar een heerlijk voorbeeld van waarbij ik direct weer in headbang modus zit. maar ook de eerste twee nummers doen dat krachtig. Ze vullen de plaat en de nummer echter op met veel vrolijk klinkende poprock achtige passages. Waar ze helaas de kwaliteit en het gevoel voor missen om echt boeiend te blijven.

En daarmee kom ik eigenlijk op mijn grootste probleem. Ze verliezen enorm snel de aandacht. Met 44 minuten is dit zeker geen lange plaat, maar mijn hemel wat duurt hij voor mijn gevoel lang. Het is dat ze met Stone Leader nog een lekker nummer aan het eind hebben. Maar na de eerste vier nummers zijn ze me wel kwijt geraakt. Ook met deze worp wil de klik niet echt komen.

avatar van DjFrankie
legian schreef:

Precies dit dacht ik ook bij beluistering

Ik moet mij wel aansluiten bij de opmerking over de aandacht na de 4 nummers, maar als G1 Transformers fan en dan met name Soundwave (vandaar de verkorte nickname) ben ik wel geneigd om Head Mounted Sideways op repeat te blijven zetten.

avatar van Aladdin
Wat een band! Hun sound is toch beslist origineel te noemen en daarnaast schrijven ze geweldige nummers. Ik ben echt hooked aan deze plaat en gelukkig mijn zoon inmiddels ook. Eindelijk kunnen we samenspannen en een vuist maken tegen de kleuterpop van z'n zussen.

Aladdin schreef:
Wat een band! Hun sound is toch beslist origineel te noemen

Ikzelf vind zelf de sound (niet de zang) erg lijken op The Gathering ten tijde van Mandylion.