Tuxedomoon - Half-Mute (1980)

Avant-Garde / Rock
Label: Ralph

1. Nazca (3:06)
  2. 59 to 1 (3:52)
  3. Fith Column (2:57)
  4. Tritone (Musica Diablo) (2:45)
  5. Loneliness (2:56)
  6. James Whale (2:42)
  7. What Use? (4:00)
  8. Volo Vivace (2:47)
  9. 7 Years (3:06)
  10. KM / Seeding the Clouds (11:36)
  11. Nervous Guy * (4:03)
  12. Where Interests Lie * (5:07)
  13. (Special Treatment for the) Family Man * (5:06)
  14. Midnite Stroll * (3:20)
avatar van blabla
Laatste 4 tracks zijn 'Scream With a View', ooit uitgegeven als een losse EP.

avatar van orbit
Vreemde avant garde.. voor sommigen waarschijnlijk sonische hemel, mij irriteert het nogal, dit experimentele equivalent van een nieuwslezer.. pff What Use maakt dat ik het niet een volledige afbranding geef, maar het merendeel is wel erg ondergedompeld in minimalistische onzin. 2*

avatar van Paalhaas
Wat een heerlijke 'minimalistische onzin'. Echt een 'sonische hemel'! 4/5

avatar van freddze
blabla schreef:
Laatste 4 tracks zijn 'Scream With a View', ooit uitgegeven als een losse EP.

Die nu hier ook op de site staat. Ik hier dringend eens naar op zoek naar deze Half-Mute, want op rateyourmusic wordt die bv. nog hoger ingeschat dan Desire,
en dát, kan ik jullie alvast vertellen, is niet meer of niet minder dan een prachtplaat!

perfume
Doe dat Freddze Wees wel beducht op een half album instrumentaal!(half mute) Daar hou ik zelf niet zo van Maar wat de "gezongen" liedjes betreft is dit zeker de moeite waard. Ofschoon ik dit album NIET beter vind dan Desire. Dat is en blijft wat mij betreft het beste van Tuxedomoon.

Ooit live gezien in Grand Theatre Groningen. Indrukwekkend.
Muziek blijft je achtervolgen.
Al komen er na zovbeel jaar wel associaties bij met Roxy Music, Peter Hammill, David Bowie, zelfs Joy Division.

avatar van fatima
28 mei de volledige uitvoering van dit album in Tivoli!

Op 23 november wordt Half Mute inderdaad ook integraal gespeeld in Paard van Troje! Ben heel benieuwd.

avatar van fatima
Was een vlekkeloze uitvoering in januari, met ook nog wat later werk als toegift. Rasmuzikanten, dat was wel duidelijk. Mooie avond.