Depeche Mode - Music for the Masses (1987)

3,96

Pop / Electronic
Label: Mute

1. Never Let Me Down Again (4:47)
  2. The Things You Said (3:55)
  3. Strangelove (4:38)
  4. Sacred (5:01)
  5. Little 15 (4:14)
  6. Behind the Wheel (5:17)
  7. I Want You Now (3:28)
  8. To Have and to Hold (3:08)
  9. Nothing (4:12)
  10. Pimpf (3:56)
  11. Agent Orange * (5:05)
  12. Never Let Me Down Again [Aggro Mix] * (4:54)
  13. To Have and to Hold (Spanish Taster) * (2:33)
  14. Pleasure, Little Treasure [Glitter Mix] * (5:34)
  15. Pleasure, Little Treasure * (2:52)
  16. Route 66 * (4:09)
  17. Stjarna * (4:23)
  18. Sonata No.14 in C#M (Moonlight Sonata) * (3:36)
193 BERICHTEN 5 MENINGEN
avatar van vigil
Ik denk dat wel mee valt. De coldwave zal vast wel DM liefhebbers hebben maar vroege Ultravox/Foxx en Numan zijn daarin belangrijker. Bovendien was in 85/87 het hoogtepunt van de coldwave al voorbij.

Darkwave is natuurlijk weer een andere discussie

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Het gaat hier inderdaad een beetje off topic. Berichten verplaatst naar een nieuw topic om naar hartenlust verder te praten over synths en alles wat erbij komt kijken: Synthesizers! - MusicMeter.nl

En naar W-festival - MusicMeter.nl

avatar van vigil
Wellicht kan het aan mijn mobiel liggen maar als de link volg kom ik op een lege pagina terecht

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
vigil schreef:

Ik heb het even gecontroleerd en had net hetzelfde vanachter mijn computer. Wellicht zou het nu moeten werken.

Wel fraperend dat Anton Corbijn bijna alle albumhoezen heeft ontworpen voor Depeche Mode behalve de allermooiste. Deze dus

Dat is nieuw voor mij, inderdaad.

deric raven schreef:
Dat is nieuw voor mij, inderdaad.

Vanaf nr. 38 Corbijn's artwork voor Depeche Mode

Cover Art Artist Gallery #20: Anton Corbijn (illustratorphotographer)

Volgens mij deed hij wel de clips in deze periode.

avatar van Funky Bookie
Ik heb een beetje wisselende verhouding met synthpop omdat het soms ontzettend kil kan zijn.
Deze plaat heeft daar absoluut geen last van. Melancholieke en duistere instrumentatie met de schitterende stem van Gahan eroverheen.
Heerlijk album.

avatar van Minneapolis
Funky Bookie schreef:
Heerlijk album.

Ik maak me er eens gemakkelijk van af door me hierbij aan te sluiten.
Mijn veruit favoriete Depeche Mode album. Zelfs de hoes is mooi.

Funky Bookie enMinneapolis er is dus nog hoop voor de mensheid; tsjek: The Human League - Dare (1981)

Genoeg DM nummers die wél echt warm klinken; en hier staan er een paar fraaie op - ook met donkere ondertonen

avatar van Minneapolis
Gelijk op de luisterlijst gezet Mjuman!
Van DM heb ik door de jaren heen veel geluisterd, en het klopt dat ze zat moois van de juiste temperatuur hebben gemaakt (lekker vaag) , maar als album springt deze er echt uit voor mij.

Voor mij ook het meest geslaagde album.
Hier staan geen missers op.