Depeche Mode - Music for the Masses (1987)

Pop / Electronic
Label: Mute

1. Never Let Me Down Again (4:47)
  2. The Things You Said (3:55)
  3. Strangelove (4:38)
  4. Sacred (5:01)
  5. Little 15 (4:14)
  6. Behind the Wheel (5:17)
  7. I Want You Now (3:28)
  8. To Have and to Hold (3:08)
  9. Nothing (4:12)
  10. Pimpf (3:56)
  11. Agent Orange * (5:05)
  12. Never Let Me Down Again [Aggro Mix] * (4:54)
  13. To Have and to Hold [Spanish Taster] * (2:33)
  14. Pleasure, Little Treasure [Glitter Mix] * (5:34)
Nee, 1x maar
Maar veel live shows online gezien en setlists. Ok tis een fan favourite, maar om 35 jaar al je shows daarmee te eindigen

avatar van johan de witt
Het is hun beste nummer dus soit
Zijn maar weinig artiesten die hun beste nummers weglaten in de setlists
Maar ze zouden er ook eens mee kunnen openen, ja!

avatar van luigifort
Dat zou nog eens verrassend zijn ja
Ms spelen ze 'm elk concert omdat ze niemand willen teleurstellen (weer)

avatar van pureshores
Dit blijft ook hilarisch: het is 2001 en we kunnen Exciter promoten maar wij spelen dit:

Waanzinnige, ongekend sterke plaat van Depeche in hun beste periode en een van de beste popalbums aller tijden vind ik. Dit is echt een powerhouse van een album met een aantal weergaloos goede synthpopsongs, die door de prima productie naar een beangstigend hoog niveau worden gestuwd. Nergens klonk hun muziek overtuigender en urgenter dan op deze LP, het live album 101 en op Violator. Donker en duister, deprimerend - jammer dat ze toch altijd in die zwartgallige sferen zitten!- maar ook magisch en betoverend. Nagenoeg perfecte popmuziek. 5 dikke sterren!

avatar van Juul1998B
Leonidas55 schreef:
Waanzinnige plaat van Depeche in hun sterkste periode , echt een powerhouse van een album met een aantal weergaloos goede synthpopsongs, die door de prima productie naar een beangstigend hoog niveau worden gestuwd. Nergens klonk hun muziek overtuigender en urgenter dan op deze LP, het live album 101 en op Violator. Donker en duister, deprimerend, jammer dat ze toch altijd in die zwartgallige sferen zitten! maar ook magisch en betoverend. Nagenoeg perfecte popmuziek. 5 dikke sterren!

Helemaal mee eens!
Dit is misschien wel hun beste, sws top 3 voor mij. Hier hebben ze zowel het duitstere als het groovende wat we kennen van DM gecombineerd. Een plaat waar (denk ik) alle DM fans blij van worden. Zowel de fans van violater als bijvoorbeeld een black celebration.

Leonidas55 schreef:
een van de beste popalbums aller tijden.

Je mag van mij enthousiast zijn over deze plaat hoor, heeeeel enthousiast als je wilt, ik ben het ook, maar laat deze onzin nou eens achterwege. Doet zo'n afbreuk aan je mening, want als "feit" geformuleerd slaat het echt helemaal nergens op.

Prima, zet ik er "vind ik" achter. Tevreden??

avatar van Kronos
Een hele verbetering. Vind ik.

JR141
Zeker. Het werd me even zwart voor de ogen maar nu kan ik mijn bestaan weer op serene wijze verder zetten.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Stuur anders ook even een mail naar Pitchfork, Oor of elk ander willekeurig medium, wanstaltig die reviews vol ‘feiten’!

Mausie schreef:

Ja hoor - bekend met het fenomeen dat een recensie alhier met de term mening wordt aangeduid?

Moet er waerachting niet aan denken dat al die ellenlange schrijfsels - vol mislukte semantische slaloms, idem Verstappen-bochten en wikianismen (hele stukken tekst die zo van een wiki zouden kunnen komen) hier als "recensie" worden aangeduid. Als je een zelfgeschreven briefje meeneemt naar de Kruidvat met daarop wat geneesmiddelen die zonder recept verkrijgbaar zijn heet dat toch ook niet een recept

Dit is gewoon een fijn album en dat is een feit!

avatar van luigifort
Zeer fijn album, luister er liever naar dan naar Violator bv. En dat is mijn mening! En mijn mening is ook een feit. Punt. Basta.

avatar van gaucho
Het is een feit dat het jouw mening is...

Leonidas55 schreef:
Prima, zet ik er "vind ik" achter. Tevreden??

Nee, to be honest, dit is hooguit een van de beste popalbums die JIJ kent. Want ken jij alle popalbums aller tijden? Denk het niet.... Beetje azijnpisserig van mij, weet ik ook wel, maar het komt gewoon zo dom over en dat is vast niet wat je wilt.

Kutplaat.

Kutplaat.

Zelf ben ik geneigd te zeggen: probeer dat dan maar eens.
Jacques Plafond zou zeggen: verdomd interessant, maar gaat u verder - gelukkig heb you meer verstand van eten

avatar van ZAP!
En Olivier B. Bommel zou zeggen "Als u begrijpt wat ik bedoel...", maar dat zit er weer es niet in.

Leonidas55 geeft nu toch juist duidelijk weer wat hij van de plaat vindt? En ja, voor mij is het ook een van de beste popplaten aller tijden. Het is en blijft een persoonlijke mening, recensie of wat dan ook. Duidelijk beargumenteerd, niks mis mee.

avatar van remcodurez
ZAP! schreef:

boekje aanschaffen. Het kan je maar helpen.

Tony schreef:

Het komt zeker dom van je over en inderdaad extreem azijnpisserig, en ik heb het liever niet, maar ik gun je jouw mening. Sterker nog ik gun jou het beste! Ik ken zeker niet alle popalbums aller tijden, maar ik heb wel circa 25.000 CDs. Dus een klein beetje recht van spreken pretendeer ik te hebben. Mag toch?

remcodurez schreef:
boekje aanschaffen. Het kan je maar helpen.
Ik was niets aan het beargumenteren volgens mij, maar bedankt voor de tip hoor!

ZAP! schreef:

Ik zeg altijd: als u bedoelt wat ik begrijp, vat ik dat op als een argument voor het bestaan van - in ieder geval in semantische zin - parallelle werelden.

Het blijft een kutplaat.

avatar van Castle
Het blijft een kutplaat.

Is dat een voorbehoedsmiddel?

Castle schreef:

Is dat een voorbehoedsmiddel?

Mits goed gepositioneerd - redelijk te vergelijken met de oerversie van de Ierse pil een menhir voor de deur van de slaapkamer

Leonidas55 schreef:
...ik heb wel circa 25.000 CDs.

Wow, impressive. Maar waarom heb je dan maar 2% van je CD's van een stem voorzien?

Leonidas55 schreef:
Dus een klein beetje recht van spreken pretendeer ik te hebben.

Een klein beetje ja, dat zeg je goed. Alleen op deze site staan al meer dan 618.000 albums, op RYM meer dan 5.562.000... Dus ja, je kent er wel een paar, maar hoe weet jij nou zo zeker dan er tussen die circa 593.000 en/of 5.537.000 geen beter popalbum te vinden is dan deze?

Ik kies alleen die albums uit om te bespreken of stemmen die ik relevant vind. En geen beter album heb ik nooit gezegd. Maar dat dit een verdomd goed album is, is duidelijk. En dat is eigenlijk alles wat ik in krachtige bewoordingen heb willen zeggen. Ben het wel met je eens dat je niet kunt spreken van beste albums in objectieve zin, omdat dat altijd een subjectief oordeel blijft. Zo haat ik Zappa bv en jij hebt dat op 1 staan zie ik. Maar ik houd ervan scherp te formuleren bij een recensie. Love it or hate it. En ik denk dat we deze niet zo waardevolle discussie hierbij het beste kunnen sluiten.

avatar van Kronos
Leonidas55 schreef:
Ik kies alleen die albums uit om te bespreken of stemmen die ik relevant vind.
Dus sinds het bestaan van de compact disc koop je gemiddeld zo ongeveer elke dag 2 cd's. Van je collectie die intussen circa 25.000 cd's telt vind je slechts 2% relevant en die relevante albums waardeer je gemiddeld met minder dan 3,5*.