Dio - Dream Evil (1987)

Rock / Metal
Label: Vertigo

1. Night People (4:06)
  2. Dream Evil (4:23)
  3. Sunset Superman (5:45)
  4. All the Fools Sailed Away (7:11)
  5. Naked in the Rain (5:09)
  6. Overlove (3:44)
  7. I Could Have Been a Dreamer (4:42)
  8. Faces in the Window (3:50)
  9. When a Woman Cries (4:42)
  10. Hide in the Rainbow [Dio EP] * (3:57)
  11. I Could Have Been a Dreamer [Single Edit] * (3:41)
  12. Dream Evil [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (4:58)
  13. Neon Knights [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (4:47)
  14. Naked in the Rain [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (7:26)
  15. Rock 'N' Roll Children [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (2:44)
  16. Long Live Rock 'N' Roll [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (4:41)
  17. The Last in Line [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (4:19)
  18. Children of the Sea [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (1:15)
  19. Holy Diver [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (1:24)
  20. Heaven and Hell [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (3:21)
  21. Man on the Silver Mountain [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (4:28)
  22. All the Fools Sailed Away [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (4:23)
  23. The Last in Line [Reprise] [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (1:19)
  24. Rainbow in the Dark [At Donington UK: Live 1983 & 1987] * (5:07)
avatar van Edwynn
Dat klopt ook niet. Ik was in de war met wat anders. Het is mede geschreven door Jimmy Bain.

avatar van Faalhaas
Weet je nog waarmee? Ik vind het altijd wel interessant als een band besluit een stokoud idee nieuw leven in te blazen.

avatar van Edwynn
Daar moet ik diep over nadenken. Ik had ergens iets gelezen over dat Elf-spul maar weet even niet meer waar.

avatar van Faalhaas
Hmmm.. ik kan me eigenlijk alleen herinneren dat er door Dio plannen waren om weer een Elf album te maken.

avatar van Desert

gigage
geplaatst: 22 februari 2014, 01:00 uur
Campbell out, Goldy in. Ontmoet hier YouTube - Hear N' Aid - Stars [The Record] (LD MASTER) [BEST QUALITY] (1986)

Wow! Wat een prachtig nummer! Dat ik dat niet eerder heb gehoord...

avatar van gigage
Dikke top 20 hit in NL (moest ik opzoeken hoor)

avatar van gaucho
Ik heb deze alleen op LP en niet op CD. Daar moet ik toch eens wat aan doen, want ik vind dit een zeer genietbare Dio-plaat. Niet van het niveau van Holy diver of The last in line, maar na Lock up the wolves toch een goede vierde in mijn lijstje met Dio-favorieten. De band Dio dan, als zanger heeft-ie met Rainbow en Black Sabbath betere platen afgeleverd dan met zijn eigen band.

Ik was nogal teleurgesteld in het voorgaande album, dat ik echt onder de maat vond. Dit was alweer een fikse verbetering, waarbij ik met name All the fools sailed away een machtig, episch nummer vind dat het album omhoog trekt. En Dio zingt ook op dit album als vanouds heerlijk krachtig.

I could have been a dreamer was de single van het album en klinkt ook zo. In die zin dat het gemakkelijk in het gehoor ligt, maar op dit album toch een beetje de zwakke schakel vormt, al is het niet heel erg storend.

Over singles gesproken: ik bezit nog die single van Stars, die hierboven wordt aangehaald. Iemand enig idee of dat nummer ooit ergens op een album danwel op CD verschenen is?

gaucho schreef:

Jazeker:
Hear 'N Aid (1986)

Het nummer Hide In The Rainbow is ook een leuke aanvulling uit deze periode trouwens. Een nummer dat ze opnamen voor de Iron Eagle soundtrack:

Iron Eagle (1986)

Weet niet of het al met Goldy is of nog met Campbell. Mijn oren zeggen Campbell, maar ik kan het mis hebben.

avatar van gaucho
Jawel, da's de LP, maar is-ie ook ooit eens op CD verschenen?

Ik kan het antwoord natuurlijk ook zelf opzoeken: ja, volgens Discogs alleen in Japan, in 1994. Natuurlijk weer zo'n onvindbaar ding waar je veel te veel voor betaalt...

Niet dat dat per se hoeft, ik beperk me voor mijn Dio-collectie wel tot het 7" singletje.

gaucho schreef:

Wat een bizarre prijzen vragen ze idd voor de cd versie.

avatar van gigage
Mevrouw Dio wil nog iets doen met Stars heb ik ergens gelezen. Dus misschien komt het alsnog op CD?

avatar van BlauweVla
Het plan ligt er al langer (net als het Dio boek dat nu voor volgend jaar staat).

AGE-411 schreef:

Neehoor.

Night People, Dream Evil en All The Fools Sailed Away zijn zeer spetterende nummers te noemen.

avatar van Kronos
AGE-411 schreef:
Belangrijk verschil tussen deze en Holy diver is het ontbreken van spetterende nummers. Geen holy Diver en Rainbow in the Dark.

Inderdaad.

avatar van Faalhaas
Met dit verschil dat Holy Diver alleen maar knallers bevat. Op Dream Evil is het slechts een handjevol.