Queen - A Night at the Opera (1975)

Label: EMI

1. Death on Two Legs (3:43)
  2. Lazing on a Sunday Afternoon (1:07)
  3. I'm in Love with My Car (3:05)
  4. You're My Best Friend (2:52)
  5. '39 (3:31)
  6. Sweet Lady (4:04)
  7. Seaside Rendezvous (2:15)
  8. The Prophet's Song (8:21)
  9. Love of My Life (3:39)
  10. Good Company (3:23)
  11. Bohemian Rhapsody (5:54)
  12. God Save the Queen (1:13)
  13. I'm in Love with My Car [1991 Bonus Remix by Mike Shipley] * (3:28)
  14. You're My Best Friend [1991 Bonus Remix by Matt Wallace] * (2:52)
  15. Keep Yourself Alive [Long-Lost Retake, June 1975] * (4:04)
  16. Bohemian Rhapsody [Operatic Section A-cappella Mix] * (1:03)
  17. You're My Best Friend [Backing Track Mix] * (2:57)
  18. I'm in Love with My Car [Guitar & Vocal Mix] * (3:18)
  19. '39 [Live at Earl's Court, June 1977] * (3:46)
  20. Love of My Life [South American Live Single, June 1979] * (3:43)
Sweet Lady is wat rommelig inderdaad. Het is wel een originele vondst ( ritme in 3/4), maar het klinkt wat geforceerd in een rocksetting.
Roger Taylor zei er later over dat de componist Brian in dit geval, 3 dingen tegelijk wilde en het moeilijk te begrijpen was wat hij precies wilde.
Roger vind Sweet Lady zijn moeilijkste drumpartij in Queen.
Het stond niet heel lang op de liveset. Ik geloof dat het halverwege 1977 niet meer werd gespeeld.

A Day at the Races kwam later, maar kan mij meer bekoren!

avatar van Hans Brouwer
uwoga schreef:
Voor mij een van de beste platen van Queen en dat komt niet alleen door Bohemian Rhapsody. Heerlijk gevarieerd en stuk voor stuk nummers die ik niet zachter zou zetten. 4.5*
Samen met "Queen II" en "Sheer Heart Attack" het beste wat Queen heeft gemaakt. Alles klopt aan "A Night at the Opera". Ik draai het album altijd in zijn geheel, dus zonder ook maar één nummer over te slaan. En wat een fantastische afsluiter: "God save The Queen". Een Koninklijk album. 5*****

avatar van Mssr Renard
De kracht van jaren 70 album-rock. Je kunt het alleen maar in één ruk (of twee rukken omdat vinyl) uitluisteren.

Hans Brouwer schreef:

Voor Queen II en Sheer Heart Attack ga ik met je mee, maar Queen I en Day at the Races gaan bij mij ook nog voor