Taylor Swift - Red (Taylor's Version) (2021)

Country / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. State of Grace (4:55)
  2. Red (3:43)
  3. Treacherous (4:02)
  4. I Knew You Were Trouble (3:39)
  5. All Too Well (5:29)
  6. 22 (3:50)
  7. I Almost Do (4:04)
  8. We Are Never Ever Getting Back Together (3:13)
  9. Stay Stay Stay (3:25)
  10. The Last Time (4:59)

met Gary Lightbody

11. Holy Ground (3:22)
  12. Sad Beautiful Tragic (4:44)
  13. The Lucky One (4:00)
  14. Everything Has Changed (4:05)

met Ed Sheeran

15. Starlight (3:40)
  16. Begin Again (3:58)
  17. The Moment I Knew (4:45)
  18. Come Back..Be Here (3:43)
  19. Girl at Home (3:40)
  20. State of Grace [Acoustic Version] (5:21)
  21. Ronan (4:24)
  22. Better Man (4:57)
  23. Nothing New (4:18)

met Phoebe Bridgers

24. Babe (3:44)
  25. Message in a Bottle (3:45)
  26. I Bet You Think About Me (4:45)

met Chris Stapleton

27. Forever Winter (4:23)
  28. Run (4:00)

met Ed Sheeran

29. The Very First Night (3:20)
  30. All Too Well [Ten Minute Version] (10:13)
avatar van steven
Nee hoor je hoeft helemaal niets goed te vinden. Er zijn zat recensenten en muziekliefhebbers die dat wel doen. Maar wat vind je zo kinderen-voor-kinderen aan die productie?

Het zal denk altijd wel zo blijven dat mensen iets te pop of populair of niet alternatief , avant garde of weet ik het wat vinden. So be it

avatar van Tav74
Dit is echt iets wat ik nooit opgezet zou hebben, maar aangezien dit blijkbaar toch wel als kwaliteitspop wordt gezien maar eens een poging gewaagd. Hier en daar best aardige stukjes, maar ik haak erg af op het typische Amerikaanse gladde geluid. Duidelijk niet aan mij besteed dus geen verder oordeel, kan het hebben als het in de auto een keer voorbij komt.

Het sluit wel een beetje hier op aan:

steven schreef:
. Maar wat vind je zo kinderen-voor-kinderen aan die productie?

Ik vermoed de manier waarop de zang klinkt (net even teveel glad getrokken) en erg voorin in de mix zit vooral. Dat stoot mij iig ontzettend af, klinkt daardoor in mijn oren direct als een dozijn andere Amerikaanse zangeressen.

avatar van Arrie
sq schreef:
Serieus geprobeerd, want ik hoor toch steeds weer dat, ja heus, Taylor Swift toch wel staat voor kwaliteit.
Sorry maar ik hoor het er niet aan af. Nog nooit een album gehoord waar de ‘millennium whoop’ nog vaker is te horen dan op q-music. Niet voor mij, dit.

Wat mij betreft werd ze dan ook pas goed vanaf het album 1989 en zijn haar laatste twee albums (folklore en evermore) het mooist en behoorlijk anders dan dit.
Ten tijde van Red was het inderdaad nog té poppy.

avatar van Emile93
Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met Taylor. Red was het enige album dat ik van haar heb gekocht ooit (ook weer verkocht). Ik vond de liedjes wel aardig, maar haar stem kan me behoorlijk irriteren. Met de 2021 versie heb ik dat helemaal niet. Het klinkt minder nasaal ofzo en daardoor een stuk aangenamer. Duidelijk is dat ze nu een betere zangtechniek heeft! Succesvolle remake.
Absolute favoriet: Begin Again (altijd al het mooiste nummer van Red, maar nu nóg mooier!)

avatar van Obscure Thing
Ik heb het weer geprobeerd, maar ik hoor de genialiteit gewoon niet. Muzikaal doet het me niks, ook die versie van tien minuten wat dan haar beste nummer zou moeten zijn. Tekstueel kan ik het niet slecht noemen, maar echt bijzonder is het ook niet. Dus wat maakt dit zo goed? Als het een album van 35/45 minuten zou zijn zou ik nog een poging wagen, maar 2 uur is ook gewoon veel te lang. Zeker als het nergens spannend wordt. Ik ga er geen stem aan verbinden, want dat zou belachelijk zijn na een halve luisterbeurt. Maar ik geef het op, Taylor en mij gaat never ever ever ever iets worden.

avatar van Slowgaze
Arrie schreef:
Ten tijde van Red was het inderdaad nog té poppy.

Echt, serieus? Nummer als 'Holy Ground', 'Sad Beautiful Tragic' en vooral 'All Too Well', zijn echt knappe, volwassen nummers waar al die saaie indiefolkkindvrouwtjes die op deze site bewierrookt worden heel erg jaloers op mogen zijn.

avatar van Arrie
Er zitten heus wel wat aardige nummers tussen, al prefereer ik een hoop van die indiefolkkindvrouwtjes. Maar persoonlijk vind ik Taylor pas vanaf 1989 interessant worden.

avatar van Yield
Tussen alle commentaren door van twijfelaars, voor en tegenstanders, lees ik weinig over het feit dat Taylor Swift er opnieuw met verve in geslaagd is om een oud album opnieuw op te nemen. Zelfde musici, producers en zelfde artiesten. We hebben nu twee albums gehad en we krijgen er nog meer. Dat de beide albums zowel artistiek als commercieel goed scoren, zal haar sterken in de beslissing tot heropname. Als de voortekenen ons niet bedriegen is 1989 nu aan de beurt. Daarmee kiest ze duidelijk eerst voor de drie meest succesvolle albums bij de heropnames. Iedereen lijkt het er over eens dat de nieuwe opnames beter klinken qua productie, zang en dynamiek. Ik zou graag de reactie willen zien van de eigenaars van het oudere songmateriaal. Ze zullen toch balen, 300 miljoen aftikken en dan dit. Maar ook de oude albums liften mee op het nieuwe succes, zowel op Spotify als bij de fysieke verkoop. Bovendien barsten die eigenaars van de poen. Ik blijf het nog steeds een stoere actie vinden van Taylor die zeker geschiedenis zal schrijven. Ondertussen blijft het gewoon genieten van dit geweldige album.

avatar van Teunnis
Boh, State of Grace, Treacherous en I Knew You Were Trouble hebben wel echt een fantastische nieuw likje verf gekregen. En dan heb ik pas vier nummers gehad. En de volgende is All Too Well. Als dit zo doorgaat worden het 5*. Maar nog een lange zit.

avatar van sj0n88
Mooi artikel van de Volkskrant over de totstandkoming van dit album: DPG Media Privacy Gate - volkskrant.nl.

avatar van Yield
Weer de top 100 niet gehaald
Cultuurbarbaren !

avatar van tnf
tnf
John Self schreef:
Ik ken alleen haar twee voorgaande albums en hoorde zojuist twee tracks van dit Red. Wat me meteen opvalt is het gebruik van autotune. ik vroeg me het eerder af bij Adele en ook nu: waarom autotune als je het niet echt nodig hebt. Het heeft zo'n kunstmatig smaakje.

Omdat het grote publiek dat verlangt (om niet te zeggen: eist).

Het is de norm.