Caravan - It's None of Your Business (2021)

Label: Madfish

1. Down from London (4:04)
  2. Wishing You Were Here (3:56)
  3. It's None of Your Business (9:42)
  4. Ready or Not (4:46)
  5. Spare a Thought (4:08)
  6. Every Precious Little Thing (4:27)
  7. If I Was to Fly (3:25)
  8. I'll Reach Out for You (8:09)
  9. There Is You (4:28)
  10. Luna's Tuna (3:14)
avatar van BoyOnHeavenHill
Zeker stonden/staan er op elk van hun platen (zelfs op de "klassieke" eerste vijf) altijd wel één of meerdere echte popsongs, maar om (de oude) Caravan daarmee nou een popband te noemen (zelfs al is het een stiekeme) maakt van popmuziek wel een èrg rekbaar begrip.
        Is er een moderator die jou dreigt te royeren als jij niet elke week een nieuwe avatar kiest?

avatar van Mssr Renard
Ik zou Caravan niet zozeer een popband willen noemen, maar wel een psychpop-band, zoals er zoveel waren rond 1969. Gaandeweg gingen ze wat jazz/fusion elementen verwerken, maar in het begin ging het wel veel over (soft)dtugs. Uiteindelijk zochten ze ook weer de pop op vanaf halverwege jaren 70.

Pop is ook natuurlijk een rekbaar begrip, maar je kunt er altijd een woordje voor- of achter plakken: dreampop, synthpop, hitparadepop, poprock, psychpop, etc.

Historisch gezien was de term progressive pop (Beach Boys, Beatles, Moody Blues, Yardbirds) er ook eerder dan progressive rock. Ik zoek Caravan altijd liever in die hoek (ook bijvoorbeekd Cressida) dan in de hoek van Yes, King Crimson, Genesis.

Ik snap wel waarom Caravan in de progressive rock-hoek is beland, maar ik vind ze toch anders, en leuker zelfs (speelser, vrolijker, grappiger).

Ik ben best trouw aan Dickey Betts (of Gregg Allman) met mijn avatars. Verwart het teveel?

avatar van BoyOnHeavenHill
Mssr Renard schreef:
Laatst dacht ik even Willie Nelson te zien!

avatar van Mssr Renard
BoyOnHeavenHill schreef:
Laatst dacht ik even Willie Nelson te zien!

Nope, waarschijnlijk Dickey Betts of Gregg Allman. Pye of de Sinclairs vind ik niet fotogeniek (of stoer) genoeg. Daar vereenzelfig ik me veel minder mee.