Radiohead - Kid Amnesia (2021)

Alternatieve titel: Kid A Mnesia

11. Untitled V3
  12. How to Disappear Into Strings
  • vanaf vrijdag 5 november te koop
avatar van bloempje24
It’s a collection of half-remembered, half-forgotten versions from those recordings, as well as a song we’d completely mislaid in some dusty attic corner, “If You Say the Word“.

Kid Amnesiae has been beautifully raised up by Nigel. It’s a memory palace of the recording sessions that spanned countries, seasons and crumbling country houses over a new millennium.

Aldus W.A.S.T.E.

avatar van meneer
Poles Apart schreef:
Heruitgave (20th Anniversary Edition), een soort Kid Amnesiac, op komst?

Yep ! Bijna de naam goed

GothamCity
Benieuwd hiernaar.

avatar van Voorprogramma!
HARDBACK ART CATALOGUE en FEAR STALKS THE LAND! PAPERBACK BOOK besteld ziet er allemaal erg mooi uit!

FEAR STALKS THE LAND! Paperback book | KID A MNESIA EU Store - store-eu.kida-mnesia.com

avatar van Voorprogramma!
Kid A mnesia blijkt niet geremasterd of beschikbaar in hoge resolutie/24bit

Beetje verbaasd dat de albums blijkbaar gewoon heruitgaven zijn en dat er geen 24bit-versie uitkomt, vooral omdat ze dit volledig voor OKC hebben gedaan.

avatar van Poles Apart
Het schijnt dat dit schijfje maar zo'n 25-30 minuten muziek bevat? Veel korte snippets las ik, geen idee waarom de "Amnesiac" B-sides er niet ook opstaan.

"If You'd Say the Word" is wel aardig trouwens, had ook zo op "OK Computer" gekund.

Ik denk dat ze veel geëxperimenteerd hebben voor kid A en amnesiac maar ongeveer alles hebben uitgebracht. Eerdere versies van nude, big boots, etc zullen vooral schetsen geweest zijn

Wel spijtig dat er geen box met cd, cassette, lp en boek uitkomt. Alles apart is wat prijzig

avatar van SilverGun
Grootste nieuws lijkt me toch dat er EINDELIJK een studioversie van Follow Me Around komt. Gek dat daar niemand anders helemaal van door het dolle is hier Dat is toch wel zo’n beetje de laatste grote onuitgebrachte Radiohead-track. Bijzonder veel zin in. Is voor mij een nog grotere live favoriet dan Videotape en True Love Waits dat waren.

Ik had gehoopt dat ze Follow Me Around op LP 10 gingen zetten. Ik vrees dat er misschien geen LP 10 volgt.

avatar van Poles Apart
redondo schreef:

Vast wel, alleen hebben Yorke en J. Greenwood (incl. Godrich) het te druk met het afronden van het debuutalbum van hun nieuwe band The Smile. Hierna zal, neem ik aan, de focus weer op Radiohead liggen.

avatar van Hans Brouwer
redondo schreef:
Doe als ik, koop gewoon niets.

avatar van Kaaasgaaf
Ik zag voornamelijk uit naar deze boxset, om zo - net als bij OKNOTOK - al die b-kantjes eens fatsoenlijk bij elkaar op een plak vinyl te hebben. Een hoop van de b-kanten uit deze periode (The Amazing Sounds Of Orgy! Cuttooth! Worrywort! Fog!) behoren immers zonder twijfel tot hun allerbeste werk. Groot was dus mijn verbazing toen ik zag dat geen van die b-kanten is opgenomen, behalve dan op de cassette-editie (wellicht omdat ze daar nog wat ruimte op een kantje over hadden). Wel staan hier dan weer enkele alternatieve versies van b-kanten op, van Fast Track (dan weer de minste b-kant van deze periode) en een derde Fog. Maar ach, hoe merkwaardig de keuzes van deze band ook mogen lijken, het is toch ook wel weer bijzonder prijzenswaardig dat ze niet - zoals de meeste bands van hun statuur - simpelweg een box vullen met elke scheet die ze nog maar hebben liggen. Radiohead staat daar duidelijk ver boven en blijft zo hun mysterie verbeten intact houden. Ik vermoed dat deze derde schijf ook daadwerkelijk zo in elkaar zal zitten, dat het als een op zichzelf staand album voelt. If You Say The Word is ieder geval een prachtig nummer, dat bol staat van de Radioheadesque elementen en toch op geen enkel ander nummer uit hun oeuvre lijkt. Natuurlijk zie ik ook enorm uit naar het heilige Follow Me Around en veel andere songtitels spreken op z'n zachtst gezegd behoorlijk tot de verbeelding. Wel jammer dat I Froze Up ontbreekt, maar wie weet blijkt dat een van die untitleds te zijn.

redondo schreef:
Dat staat toch los van elkaar? Big Boots, Lift en I Promise kwamen ook op OKNOTOK terecht, dus had FMA hierop ook eigenlijk wel verwacht.

avatar van Kaaasgaaf
Moet de titel hiervan trouwens niet Kid Amnesiae (dus met een ‘e’ op het einde) zijn? En Kid A Mnesia is dan de titel van het geheel. Best verwarrend ook natuurlijk.

avatar van Kaaasgaaf
Zo'n klassieke Radiohead-clip dit, past perfect in het rijtje van Just, Karma Police, Man Of War, etc. Lekker bevreemdend sardonisch. En het nummer zelf ga ik echt steeds beter vinden. Klinkt totaal niet Kid A/Amnesiac-achtig, eerder iets voor op de bonusdisc van In Rainbows (en dat dacht ik al, voordat ik hoorde dat Thom 'when you're stuck in rainbows' zingt; ook zo intrigerend toch altijd hoe zijn tekstfrases door de jaren heen rouleren, zie ook Cuttooth/Myxamatosis, etc.)