Mastodon - Hushed and Grim (2021)

geen stemmen

Label: Reprise

1. Pain with an Anchor
  2. The Crux
  3. Sickle and Peace
  4. More Than I Could Chew
  5. The Beast
  14. Eyes of Serpents
  15. Gigantium
  • vanaf vrijdag 29 oktober te koop
avatar van BozeMuziekMeneer
Als nieuw lid meteen maar even het nieuwe album van één van mijn favoriete bands toegevoegd. Ik kijk er naar uit om mijn enthousiasme en voorliefde voor (boze) muziek met jullie te delen.

On: Ik kijk ontzettend uit naar deze plaat waar vandaag de 1ste single van is verschenen. Waar Mastodon mijn inziens ieder album wel weer uit een iets ander vaatje weet te tappen denk ik hier ook weer wat anders in te horen, zowel aan intensiteit als in productie. Het proeft voor mij zelfs wat naar een stadiongeluid waarmee ze (vooral in de States) gaan voor de headlineslots op de wat intensere festivals.

Het wordt een dubbellaar, en waar dat niet altijd positief hoeft te zijn ben ik blij dat we na 5 jaar weer een échte plaat van de heren krijgen. Zin in!

avatar van Mausie
De eerste single pakt mij totaal niet, maar dat kan ook komen door die belabberde productie…

avatar van Poles Apart
Mausie schreef:

Pas nou toch op, maak die BozeMuziekMeneer niet nog bozer dan ie al is

avatar van Don Cappuccino
Pushing the Tides is een erg lekker nummer! Een stuk feller en tegendraadser dan het recente werk, ik krijg Blood Mountain-vibes. Toch ook verpakt in een snedige drie minuten durende song waarin de catchy songschrijfkwaliteiten van de laatste jaren kan horen. Eigenlijk dus het beste van beide werelden. Erg benieuwd naar de rest nu!

avatar van Apieknar
Ja, ik ben ook erg te spreken over Pushing the Tides. Mastodon heeft wat mij betreft nog nooit teleurgesteld, dus ik kijk vanzelfsprekend ook weer uit naar deze plaat.

avatar van Stalin
Pushing The Tides lijkt mijn inziens bij vlagen op YYZ van Rush. Allicht eerbetoontje aan de onlangs overleden Neal Peart ?

Ik vind Pushing The Tides ook wel een lekker nummer eigenlijk. Qua vocals borduurt het voort op hun vorige album Emperor of Sand, de instrumentale stukken lijken qua stevigheid wat meer terug naar Leviathan / Blood Mountain te gaan. Ben heel benieuwd naar dit album, 15 nummers is misschien wat teveel van het goede maar we zullen het zien.

Don Cappuccino schreef:

Amen!

avatar van Mausie
Mausie schreef:

Moet hier op terugkomen, toch wel tof nummer. De productie valt nog steeds tegen, had ik liever wat helderder gehad.

avatar van Flat Earth
Ik dacht even ze hebben Tommy Victor ingelijfd van Prong..
Nee, toch niet.
Wel lekker nummer.

avatar van repelstefan
9 juni in de 013, ticketsale vandaag gestart.

Heel erg veel zin in dit album, eerste single is erg lekker.

avatar van jurado
Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind..

avatar van gigage
Als het album ook zoveel afwisseling brengt als de twee singles onderling kan het nog best eens interessant worden. Of hebben we nu de hardste en zachtste gehad?

avatar van repelstefan
Tweede single is hopelijkst wel het 'zachts' idd, maar na een paar keer luisteren vind ik hem ook wel lekker. Zeker vanaf 3.50 ongeveer dat stukje.

avatar van Kronos
Volgens het interview in Aardschok is het hun gevarieerdste album tot nu toe.