menu

Deep Purple - Turning to Crime (2021)

mijn stem
3,44 (32)
32 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: earMUSIC

  1. 7 and 7 Is (2:28)
  2. Rockin' Pneumonia and the Boogie Woogie Flu (3:15)
  3. Oh Well (4:31)
  4. Jenny Take a Ride! (4:36)
  5. Watching the River Flow (3:02)
  6. Let the Good Times Roll (4:22)
  7. Dixie Chicken (4:43)
  8. Shapes of Things (3:40)
  9. The Battle of New Orleans (2:51)
  10. Lucifer (3:45)
  11. White Room (4:53)
  12. Caught in the Act (Going Down / Green Onions / Hot 'Lanta / Dazed and Confused / Gimme Some Lovin') (7:49)
totale tijdsduur: 49:55
zoeken in:
avatar van Edwynn
2,0
musician schreef:


Als je onbeperkt 5***** uitdeelt heb je ongelijk en als je zegt dat het al 30 jaar helemaal niks meer is heb je ook ongelijk. In beide gevallen worden zowel uitsluitend de loftrompetters als de gebruikelijke steen en been klagers met zware onvoldoendes een beetje ongeloofwaardig.



Op basis waarvan trek je de conclusie dat iemand hier gelijk of ongelijk heeft?

Je hebt gelijk als je hiervan geniet en je hebt gelijk als je het verder maar links laat liggen. Volgens mij.

avatar van milesdavisjr
2,5
Klopt als een bus, ik vind het niks maar een ander geniet hier met volle teugen van. Prima zo. Ik vind de zang van Gillan tegenwoordig niet om aan te horen een ander vindt het misschien meer dan acceptabel. Kortom, muziek beleef je en daar geef je een kwalificatie aan. Van daaruit mag je kwistig gooien met sterretjes, het blijft puur subjectief. Dat een argumentatie daaraan ten grondslag ligt vind ik dan vaak wel weer leuk om te lezen. Je kunt dus zowel de liefhebbers die de maximale score aan dit plaatje meegeven en de luisteraars die het helemaal niks vinden niet wegzetten als ongeloofwaardig, een ieder heeft daar zijn eigen mening en beleving bij.

avatar van AOVV
2,5
Van mij mogen ze lekker blijven voortdoen hoor, wie weet zit er nog wel een plaat in die ik echt goed vind. Dat zal deze helaas niet zijn, ik vind de covers nogal flauwtjes uitgevoerd, al zullen de heren er ongetwijfeld schik in gehad hebben.

2,5 sterren

avatar van Hans Brouwer
5,0
Michiel Cohen schreef:
15 jaar geleden heb ik ze live gezien op Arrow Rock. Toen was het beste er al lang af.
Ik was, samen met mijn broer André, ook bij dat festival. Eerder die avond gaf Status Quo een uitstekende show. Tot slot mocht Deep Purple de avond afsluiten. Wat ik mij ervan herinner is dat het een warme zomeravond was waar voor een meer dan enthousiast publiek werd gemusiceerd. En inderdaad, er stond één chagrijnige kerel tussen het publiek. Na 15 jaar is het raadsel opgelost wie die ongelooflijke zuurpruim was.....

avatar van Michiel Cohen
1,0
Hans Brouwer schreef:
(quote)
Ik was, samen met mijn broer André, ook bij dat festival. Eerder die avond gaf Status Quo een uitstekende show. Tot slot mocht Deep Purple de avond afsluiten. Wat ik mij ervan herinner is dat het een warme zomeravond was waar voor een meer dan enthousiast publiek werd gemusiceerd. En inderdaad, er stond één chagrijnige kerel tussen het publiek. Na 15 jaar is het raadsel opgelost, die ongelooflijke zuurpruim was.....

Dan heb je Ted Nugent gemist.

avatar van Edwynn
2,0
Haha. Kom niet aan de heilige huisjes hier hoor. Dan ga je voor de bijl.

avatar van Hans Brouwer
5,0
Michiel Cohen schreef:
Dan heb je Ted Nugent gemist.
Ted was niet de man waarvoor ik naar Lichtenvoorde kwam...

avatar van musician
3,5
Edwynn schreef:
Op basis waarvan trek je de conclusie dat iemand hier gelijk of ongelijk heeft?

Goed leren lezen is ook een vak.

Ik schrijf dat elke artiest betere en mindere albums heeft, als ongeschreven muziekwet.
Dan kun je bij Deep Purple altijd vijf sterren uitdelen of altijd onvoldoendes.

Gezien de verschillende albums die zijn uitgebracht door DP, zie ook dit album, is dat onmogelijk.
Tenzij je niet van het genre houdt, dan gaat het niet over een beoordeling van de muziek maar alleen om het zeiken.

Trouwens, Ted Nugent is een extreem rechtse racist, een Trump aanhanger van de ergste soort. Als je daar graag je voorliefde voor wilt uitspreken.....

avatar van Edwynn
2,0
musician schreef:
(quote)

Goed leren lezen is ook een vak.

Ik schrijf dat elke artiest betere en mindere albums heeft, als ongeschreven muziekwet.
Dan kun je bij Deep Purple altijd vijf sterren uitdelen of altijd onvoldoendes.

Gezien de verschillende albums die zijn uitgebracht door DP, zie ook dit album, is dat onmogelijk.
Tenzij je niet van het genre houdt, dan gaat het niet over een beoordeling van de muziek maar alleen om het zeiken.


Volgens mij heb ik het heel goed gelezen. Je stelt letterlijk dat er binnen jouw wereld voorwaarden zijn waaruit de conclusie getrokken kan worden dat iemand een bepaalde stem er naast zit. Je hangt er een oordeel aan dat een lage score onmogelijk is en dat zoiets om het zeiken gaat. Nogmaals: waar baseer je zoiets toch op?

Mij bekruipt dan toch het gevoel dat we hier bij jouw heilige huisjes zijn aangekomen waar je elders niet aan doet.

avatar van Hans Brouwer
5,0
musician schreef:
Trouwens, Ted Nugent is een extreem rechtse racist, een Trump aanhanger van de ergste soort. Als je daar graag je voorliefde voor wilt uitspreken.....
Een volkomen misplaatste opmerking. Musician, zet je leesbril op en laat dan tot je doordringen waarom Michiel Cohen en ondergetekende de naam van Teddieboy noemden...

avatar van Edwynn
2,0
Ted is dan ook geen racist.


avatar van Edwynn
2,0
Ik lees een gepeperde conservatieve mening. Geen racisme. Maar goed, ik heb verder niets met Ted Nugent. Ik vind zijn muziek geen zak aan. Ik ben wel zeer tegen cancelculture.

Maar ga vooral niet in op mijn vraag die meer terzake bij dit album deed.

avatar van Hans Brouwer
5,0
musician schreef:
Teddieboy hé?
Word je nou niet moe van jezelf?

avatar van Arrie
Edwynn schreef:
Ik lees een gepeperde conservatieve mening. Geen racisme. Maar goed, ik heb verder niets met Ted Nugent. Ik vind zijn muziek geen zak aan. Ik ben wel zeer tegen cancelculture.

Maar ga vooral niet in op mijn vraag die meer terzake bij dit album deed.

In 2014, he called then-president Barack Obama a “subhuman mongrel” before apologising for the comment, while in a 1990 interview with the Detroit Free Press, he spoke of apartheid in South Africa, saying: “Apartheid isn’t that cut-and-dry. All men are not created equal.”


Zeker dat laatst komt mij toch voor als puur racisme.

avatar van Sweet Lucy
4,5
Wat een geleuter godver, kunnen we het over DP hebben en in het bijzonder Turning to Crime aub.

avatar van Edwynn
2,0
Arrie schreef:
(quote)

(quote)


Zeker dat laatst komt mij toch voor als puur racisme.


Lees vooral even door bij wat Tom Morello over hem zegt. Maar goed. Verder mer wat Sweet Lucy zegt. Ik begrijp ook niet waarom Musician dit hier aanhaalde.

avatar van Hans Brouwer
5,0
Sweet Lucy schreef:
Wat een geleuter godver, kunnen we het over DP hebben en in het bijzonder Turning to Crime aub.
Ik sluit mij graag aan bij de woorden van Sweet Lucy. "Turning to Crime", een album waar het plezier van afspat. We horen de mannen op een andere manier als wat we van Deep Purple gewend zijn. Het bewijs wordt geleverd: Ian, Don, Roger, Steve en Ian beheersen het muzikale vakmanschap tot in de puntjes.

avatar van B.Robertson
3,5
B.Robertson (crew)
Voor wie het songmateriaal op Whoosh! allemaal niet snel genoeg uit de startblokken schoot, ligt het tempo op Turning to Crime een stuk hoger. Album is stilistisch een kolfje naar Ian Gillans hand gezien diens interesse in rock 'n' roll en ik heb Ian Paice in tijden niet zo energiek horen drummen. De klad komt er bij mij met kant C een beetje (veel) in met Dixie Chicken, die ik matig te pruimen vind, en een Shapes of Things die pas met de solo van Steve Morse wat tot leven komt (hij nam het overigens ook in 1994 met Dixie Dregs op). The Battle of New Orleans is ook niet echt aan mij besteed. Een overdaad aan aanstekelijkheid werkt dan ook niet voor mij. White Room lijkt wat minder geïnspireerd gezongen of met minder bezieling gebracht door Gillan. Excusez moi; ik ben nooit zo'n ster in ophemelen maar noem eerder de punten die ertoe bijdragen niet tot de volle mep te komen. In de afsluitende medley kan met name de instrumentatie even schitteren. Denk dat de hoes bijdraagt toch een ruime voldoende te behouden. Aan kant A en B had ik persoonlijk wel genoeg gehad.

avatar van Rudi S
4,0
Ach ja vroeger in de jaren '70 dachten "wij" dat rockartiesten ergens rond hun dertigste wel klaar zouden zijn ( I hope I die before I get old ), niet dus zeventigers en tachtigers blijven hun kunstje gewoon doen.
Deep Purple blijft dus ook gewoon hun kunstje doen en waarom niet zolang er nog liefhebbers zijn.
Ik was echt van plan dit album over te slaan maar er wel hier over te lezen op de albumpagina.
Dat meelezen prikkelde toch wel dus ik heb 'm dit weekend al 3 keer tot mij genomen.
Er staan best veel nummers op die ik al kenden (Ik ben ook al oud) en die komen hoofdzakelijk uit de jaren '60 ( in hun begintijd bediende Deep Purple zich ook nog regelmatig van covers).
Bij covers album heb ik de goede eigenschap dat hoe het origineel gedaan is mij niet zo boeit, maar meer hoe het resultaat op mij overkomt en dat valt eigenlijk niet tegen.
Spelen kunnen die gasten nog steeds en ik vind het best een prettig album, prima zingende Gillan en fijne accenten van de band.
Bij werkt het duidelijk aanwezige spelplezier aanstekelijk en luister dan ook met plezier naar dit album.
En om met een cliché te eindigen, veel nieuwe fans verwacht ik niet voor ze met dit album.

avatar van ricardo
Wat productief zijn deze jongens nog op oude leeftijd. De eerste 3 nummers beluisterd via de link hier, en de eerste 2 nummers klinken lekker vlot. De 'magie' van Oh Well word hier in de verste verte niet gehaald, daarin vind ik de stem van Gillan ok klinken, maar soms ook wat aan de trage kant, de eerste 2 nummers heeft hij daar geen last van. Wel leuk dat ze in deze zware tijden zo productief zijn, is er voor de liefhebbers wat afleiding en nog wat te genieten Whoosh heb ik dan nog fysiek op cd gekocht, en die beluister ik nog af en toe, net als Infinite, maar denk dat ik deze voorlopig nog even laat schieten.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:14 uur

geplaatst: vandaag om 07:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.