Marillion - An Hour Before It's Dark (2022)

Label: Racket

1. Be Hard on Yourself (I) The Tear in the Big Picture (3:52)
  2. Be Hard on Yourself (II) Lust for Luxury (2:07)
  3. Be Hard on Yourself (III) You Can Learn (3:28)
  4. Reprogram the Gene (I) Invincible (3:31)
  5. Reprogram the Gene (II) Trouble‐Free Life (2:00)
  6. Reprogram the Gene (III) A Cure for Us? (1:29)
  7. Only a Kiss (0:39)
  8. Murder Machines (4:20)
  9. The Crow and the Nightingale (6:35)
  10. Sierra Leone (I) Chance in a Million (1:32)
  11. Sierra Leone (II) The White Sand (0:53)
  12. Sierra Leone (III) The Diamond (3:29)
  13. Sierra Leone (IV) The Blue Warm Air (2:23)
  14. Sierra Leone (V) More Than Treasure (2:34)
  15. Care (I) Maintenance Drugs (4:37)
  16. Care (II) An Hour Before It's Dark (2:27)
  17. Care (III) Every Cell (3:18)
  18. Care (IV) Angels on Earth (4:56)

avatar van ProGNerD

Zo even luisteren en meteen maar even toegevoegd aan de tracklist hierboven

avatar van legian
Dat klinkt niet verkeerd. Wel is het nogal een makkelijke single, maar juist daardoor bevalt die wel. Hoewel zijn zang daar ook een groot aandeel aan heeft. Erg fijne en warme stem waardoor dit het mooi overkomt.

avatar van rkdev
Lekker nummer dat zo weggelopen lijkt uit de tracklist van F.E.A.R.

avatar van Leptop
Erg goed nummer, ik begin me bijzonder te verheugen op dit album.

avatar van hogweed
Ik vind het ook een prima nummer. En na het bekijken van de gelikte trailer is de verre van objectieve fanboy in mij weer helemaal wakker! Uiteraard weer weinigzeggende quotes ("One of the best we've done"), maar ach, who cares... Wat ik tot ik tot nu heb gehoord, belooft i.i.g.veel goeds. 4 maart, schiet op!

avatar van rkdev

avatar van ProGNerD

En die liegt er niet om => zin in...

Hier nog een review. .

Als al het materiaal het niveau van Murder Machines haalt, belooft het heel véél goeds . Nog 3 weken geduld.
Wie had dit ooit gedacht ! Na de Fish periode had ik Marillion helemaal uit het oog verloren. Gelukkig een 6-7 jaar geleden Marillion terug ontdekt met S.H.
Ondertussen een plaat of 7 rijker met S.H. Marillion oeuvre. Petje af voor deze band.

avatar van Ayreonfreak
Het is zeker weer een heerlijke cd. Echt op en top Marillion met vooral overlappingen met de muziek uit het verleden. Sommige nummers doen bijvoorbeeld denken aan Afraight of Sunlight, maar ook krijg ik flashbacks naar This Strange Engine. Zonder dat er echt wat gekopieerd wordt. De thema's zijn nog steeds van maatschappelijke aard maar dat heeft geen invloed op de sfeer. Het is vooral een plaat waar optimisme uit spreekt. Opnieuw zijn er niet echt meeslepende solo's of passages (een enkele nagelaten), maar het is vooral vakkundig gecomponeerd en onderhoudend. Epic is The Crow and the Nightingale, wat een prachtig nummer (met wel een heerlijke passage van Rothery)! En grappig, een interlude van veertig seconden. Dat doet Marillion bijna nooit.

De site van Progwereld in de gaten houden dus

Ayreonfreak schreef:

De site van Progwereld in de gaten houden dus

Dat behoort tot de dagelijkse routine...

avatar van Leptop
Nog een paar dagen. De vroege recensies liegen er niet om. De vrijgegeven nummers vind ik in ieder geval geweldig.

Leptop schreef:

Inderdaad .... Echt aftellen. Nog een weekje

TONYLUNA schreef:

Inderdaad .... Echt aftellen. Nog een weekje

+1, beloofd veel goeds idd; (nog) beter dan F.E.A.R...?

avatar van ad6922
Net zo goed als FEAR en dan ben ik dik tevreden.

Ondertussen is Be Hard ook al in live versie te zien

avatar van Ayreonfreak
De vergelijking met Fear gaat enigzins op, maar de band valt wat mij betreft weer wat terug naar de ideeën van weleer. Zonder dat het een herhaling van oefening is. De cd is zeker net zo goed in ieder geval, ik denk dat veel Rothery fans weer tevreden zullen zijn met zijn aandeel.

Ayreonfreak schreef:

We kijken uit naar de / je review op Progwereld...

avatar van Darkzone
Krijgen we een bevestiging wanneer onze CD/dvd of lp verzonden is (met track en trace)?

avatar van hogweed
Ja, ik heb van UPS mail gehad dat mijn bestelling morgen wordt bezorgd.

avatar van El Stepperiño
Ik kan ook niet wachten.... De singles klinken super!

avatar van musicborst
Darkzone schreef:

Inloggen met je account bij ear-music en bij "uw bestellingen" kan je de status en T&T checken!

en niet te vergeten:

From Lucy on 21 Feb:
Your download of the album will be in your Townsend account from 11.00am UK time Thursday 3rd March, so I would suggest you all go to your accounts now and make sure you can remember your passwords.

avatar van Rick53
Die stem doet het gewoon totaal niet bij mij, helaas. FEAR was daardoor ook een misser. Zet daar een overtuigende zanger op en dan zal ik het wel opnieuw proberen..

musicborst schreef:

Ben benieuwd of we aan de deur nog bij moeten betalen wanneer hij afgeleverd gaat worden...

avatar van Darkzone
En de download is beschikbaar!!

avatar van ad6922
De plaat draait de eerste digitale rondjes.

Eerste beelden:
Be hard on yourself draait al wat langer rond. Top nummer.
En murder machines moest eerst wat inzinken, maar zet ik ondertussen ook met plezier op.

En dan Care wat een GEWELDIGE song. De rest moet ik nog leren kennen.

avatar van Darkzone
Alle namen van de fans die het album voor een bepaalde datum hadden gepreordered bij de band, zouden in het artwork/boekje vermeld worden. Ik ben benieuwd hoe ze al die duizenden namen erin verwerkt hebben, en of dat ook bij de retail versies zo is.

Overigens is de tekst van Murder Machines wel heel direct en overduidelijk Corona-gerelateerd. Ik ben benieuwd of er in het boekwerkje nog wat uitgeweid wordt over de songs.

BTW, wat is slotnummer Care toch een GEWELDIG nummer! Misschien wel het mooiste en beste wat ze ooit opgenomen hebben!

avatar van Darkzone
Wil iemand trouwens de onderverdeling van de nummers verwijderen (en bij FEAR), en de volledige nummers (net als bij de officiële download via de band) in ere herstellen?