Pinsnider schreef:
Ja, idem, maar waarom lukt het pak-m-beet Placebo, Suede en tegenwoordig zelfs Metallica, wél om geïnspireerd te klinken. Het is wat mij betreft niet eens de sound-wijziging, maar de zielloosheid die er van af druipt....
Ik vind een koerswijziging niet erg. Electronica? Op Mellon Collie staan de mooiste nummers van de Pumpkins zonder ronkende gitaren. Ik noem een Beautiful of We Only Come Out At Night. Ik hou enorm van die nummers.
Maar dit is zo zielloos, zo niks. Dat was op Cyr ook al zo. Het klinkt lelijk en ongeïnspireerd. Alsof Billy geld nodig heeft, wat nummers in elkaar flanst, er een drieluik van maakt en dat rock opera noemt zodat ie goed kan cashen. Voeg er dan ook nog even aan toe dat het het vervolg is op Mellon Collie en hoppatee.
En het erge? Ik als groot fan twijfel gewoon nog ook om het straks toch te kopen omdat ik compleet wil blijven. Dus wat moet ik dan voor zo'n lp box neertellen? Misschien moet ik hier toch ernstig over gaan nadenken, want voor de muziek hoef ik het niet te doen.
Poles Apart schreef:
Ik lees hier en daar wat commentaren dat deze toch wat beter is, en zowaar wat meer gitaren bevat, dan Act I. Straks eens beluisteren en zelf een oordeel vellen.
Tja, ze zijn er..... een beetje..... maar het is ook wel zoeken hoor.
Even voor de duidelijkheid: Oceania heeft van mij 4,5* gekregen, dat vond ik echt een goed album en die werd door heel veel mensen al niet gepruimd. Ik wil ze echt een kans geven, maar het wordt door albums als deze en Cyr wel moeilijk. Shiny and Oh So Bright, Vol. 1 was ook te doen voor mij. Monuments to an Elegy dan weer niet. Atum is echt een dieptepunt.
En dan lees ik de commentaren van fans op hun FB pagina... alsof er een meesterwerk is gemaakt. Het zal wel aan mij liggen dan.