Tin Machine - Tin Machine (1989)

Label: Virgin

1. Heaven's in Here (6:06)
  2. Tin Machine (3:36)
  3. Prisoner of Love (4:51)
  4. Crack City (4:36)
  5. I Can't Read (4:53)
  6. Under the God (4:07)
  7. Amazing (3:06)
  8. Working Class Hero (4:43)
  9. Bus Stop (1:42)
  10. Pretty Thing (4:39)
  11. Video Crimes (3:54)
  12. Baby Can Dance (4:57)
  13. Run * (3:20)
  14. Sacrifice Yourself * (2:11)
bobstan schreef:
Vandaag deze cd nog eens geluisterd, ik moet eerlijk zeggen, hij staat nog als een huis. Absoluut geen gladde jaren 80 productie. Naarmate ik hem meer hoor, des te beter ik hem vindt.

Bowie werd toen een beetje neergesabeld, terwijl je zelf nog kan zeggen dat deze cd vlak voor de grunge kwam, dus vóór Nirvana en Pearl Jam etc.... hoezo gevoel voor timing...

Helemaal met je eens. Dit klinkt totaal niet oud, en erg lekker om te horen!

avatar van dynamo d
Ik ben een groot liefhebber van David Bowie's muziek maar Tin Machine, dat ik toch maar eens had aangeschaft, vind ik maar saai. Helaas.....

avatar van Robertus
Gisteren in zijn geheel voor het eerst gehoord, deze Tin Machine. En ik moet zeggen, dit plaatje rockt als de pest en smaakt naar meer. Ik houd wel van dat vuige, bluesy, rock 'n roll gevoel. Met een glansrol voor gitarist Reeves Gabrels en zanger David Bowie.

Uitschieters op het allereerste gehoor: Opener Heaven's In Here en Under The Gods. Nadat de band uit elkaar viel, zouden de gitarist en de zanger nog regelmatig samenwerken op soloprojecten van de laatstgenoemde. De rest is geschiedenis, maar die begon hier..

Tin Machine kreeg bij mij vrij moeiteloos de voeten van de vloer, maar sommige nummers komen ook nog wat lawaaiïg over...Een prettig rommeltje van dit enthousiaste bandje, laat ik het daar voorlopig op houden. Stem zal spoedig volgen na meermaals luisteren.

avatar van davevr
Nog nooit hierop gereageerd. Wel, moest het geen Bowie zijn had ik hier nooit heen geluisterd. Dit is goede, harde rock maar nogal conventioneel. Iets dat ik niet echt bij Bowie associeer. Niet te clean, gewoon een leuke plaat. Indertijd nog live gezien en dan was het veel beter. Dus ok, beter dan de 2de LP en er is 1 nummer dat ik echt goed vind : Under the Gods.

Dat hoort voor mij in mijn Bowie Top 30

avatar van brandos
Robertus
'Hoe kun je 'prisoner of love' vergeten? Niet alleen dankzij Bowie's vocalen, maar zeker dankzij de King Crimson-esque gitaarpartij van Reeves Gabrels (alweer zo'n geniale gitarist waar Bowie over mocht beschikken, wat had hij toch een neus voor getalenteerde muzikanten om zijn allianties mee te stichten).