Heaven & Hell - Live from Radio City Music Hall (2007)

Label: Rhino

1. E5150 / After All (The Dead) (8:30)
  2. The Mob Rules (4:04)
  3. Children of the Sea (6:52)
  4. Lady Evil (5:20)
  5. I (6:27)
  6. The Sign of the Southern Cross (9:06)
  7. Voodoo (7:42)
  8. The Devil Cried (11:40)
  9. Computer God (6:21)
  10. Falling Off the Edge of the World (5:58)
  11. Shadow of the Wind (6:12)
  12. Die Young (7:29)
  13. Heaven and Hell (15:24)
  14. Lonely Is the Word (6:24)
  15. Neon Knights (8:29)
avatar van B.Robertson
Die DVD ontbreekt bij mij maar deze 2CD heeft weinig gekost, verwacht binnenkort Rainbow - Live in Munich op de deurmat, Ronnie James Dio in zijn hoogtijdagen.

avatar van freakey
B.Robertson schreef:

2CD+DVD voor tientje incl. verzendkosten vond ik een mooie deal....

avatar van ricardo
Dat is echt een koopje friekie, want bij bol.com kostie 42 euro. Ik heb de dvd van deze vandaag ook binnen gekregen, en ben hem nu aan het bekijken.

Wat een perfecte live plaat eigenlijk.

1 brok energie en virtuositeit en toch ook heel beheerst, en natuurlijk veel improvisatie vermogen, want sommige nummers worden lekker uitgesponnen t.o.v de studio nummers.

Dit is pas pure live vakmanschap zoals maar voor weinig bands weggelegd is.

Ben enorm blij dat ik hem nu eindelijk op dvd heb.

Heb ze op de valreep gelukkig nog live gezien in 2009, maar gaat na de dood van Dio helaas niet weer gebeuren.

Misschien dat iommi ooit nog een keer solo Nederland gaat aandoen als hij zijn ziekte onder controle heeft tenminste.

Voor mij is deze bezetting mijn beste live ervaring ooit geweest van wat voor band/artiest dan ook.

Iedere muziekliefhebber zou deze dvd eens gezien moeten hebben, want dit is echt smullen geblazen, ook voor niet metal liefhebbers!

avatar van ricardo
Wat een vette Bas riffs zitten er in computer god en I, geweldig gewoon. Die Geezer kan ook spelen, echt geweldig.

avatar van sinkthepink
Net de Blu-Ray gezien, het beeld is niet zo heel veel beter als de DVD, het hapert zelfs bij mij ? Maar het geluid is echt super!

avatar van ricardo
Perfecte live plaat vind ik dit, hier kunnen die jongens van Celebration Day nog een hoop van leren.

avatar van Desert
Uitermate energieke en kwalitatief hoogstaande liveregistratie van deze oude krakers. Iommi speelt ijzersterk begeleid door de zware (en wat ik apprecieer) zeer prominent hoorbare bastonen van Butler en het strakke drumwerk. Dio dan. Ook deze kleine grote meneer zet hier een geweldige prestatie neer. Oké, je hoort dat het allemaal wat minder is dan x aantal jaar geleden, maar respect voor iemand die nog zo goed zijn streng trekt op die leeftijd. Slechts één keer hoor ik hem echt een uitschuiver maken en dat is in Shadow Of The Wind, maar het weze hem vergeven!

avatar van Karma_To_Burn
Heb de dvd versie gezien en hier echt heel erg van genoten, ook de locatie is prachtig en zorgt deels voor een heerlijke sfeer!
Moeilijk om te geloven dat Dio hierna geen 3 jaar meer te leven had, hij is hier zo energievol en zijn stembanden waren nog steeds ongelofelijk goed.
Dio´s interactie met zijn fans is gewoon hartverwarmend om te zien. Hij geeft iedereen een hand of een *devil horns boks* en met een lach van oor tot oor, geweldig!
Ook de rest van de band speelt volop met plezier en halen het onderste uit de kan.
Wat ik trouwens ook een heel groot pluspunt vond was de kwaliteit van het geluid, jammer genoeg zijn er nog steeds teveel concerten uitgebracht waar de geluidskwaliteit met momenten te wensen overlaat, dat is hier gelukkig totaal het geval niet en het klinkt echt als of je er zelf bij bent( vooral als je het met een koptelefoon beluisterd)

De tijd vloog voorbij en had echt niet in de gaten dat ik al bijna 2 uur aan het genieten was.
Beste live nummers vond ik: The Sign of the Southern Cross, de zalig uitgerekte versie van Voodoo, Falling Off the Edge of the World, Die Young & natuurlijk ook de classic Heaven and Hell..

Een concert die iedere rock/metal fan in principe in zijn collectie zou moeten hebben!

avatar van glenn53
Deze ook al geprobeerd?
Heaven & Hell - Neon Nights (2010)

avatar van Karma_To_Burn

Nee nog niet, ga ik binnenkort ook maar eens kijken dan..
Heb Dio bijna live gezien jaren geleden, maar daar kwam toen wat tussen zonde!

avatar van jailhouserocker1
Geweldige live versie van Sabbath. Dio in topvorm, evenals Iommi. Beste van deze bezetting. Mss wel beste live album ooit? Jaja, ken ook strangers en al die andere live albums, maar dit klinkt geweldig met Iommi en Dio op z'n best.