Guy Clark - Old No.1 (1975)

Country
Label: RCA

1. Rita Ballou (2:50)
  2. L.A. Freeway (4:59)
  3. She Ain't Going Nowhere (3:28)
  4. A Nickel for the Fiddler (2:48)
  5. That Old Time Feeling (4:14)
  6. Texas, 1947 (3:13)
  7. Desperados Waiting for a Train (4:32)
  8. Like a Coat from the Cold (3:20)
  9. Instant Coffee Blues (3:19)
  10. Let Him Roll (4:06)
avatar van kort0235
Ik kende Guy Clark en zijn muziek eigenlijk niet, totdat ik de CD toevallig tegenkwam en nog wel samen met Texas Cookin'.
Bij het beluisteren werd ik aangenaam verrast door de heerlijke intensieve country.
Ook de geluidskwaliteit is fantastisch en transparant.
Voor mij voorlopig een 4*

avatar van Droombolus
Vandaag is hij overleden ...... de rest van de dag staan er Guy Clark platen op. RIP Guy

avatar van blaauwtje
Dit is een van de platen die mijn liefde voor dit genre heeft gevormd, thanks Guy RIP.

avatar van spinout
Op dit in Nashville opgenomen album doen enkele muzikanten mee, die ook op Elvis' platen te horen zijn, zoals Mike Leech op bas, Larrie Londin en Jerry Carrigan op drums, Chip Young & Reggie Young op gitaar en David Briggs op piano & achtergrondvocalen. Dit geeft de plaat voor mij een meer waarde, zoals ook de achtergrondvocalen van Emmylou Harris dat doen.

kuifenco
Hendrik68 schreef:
In 1975 was ik 7 dus ook ik stond toen nog niet bij Fokko Dijkstra om Guy Clark op de koptelefoon te testen. Kwam veel later allemaal. Wel hoorde ik als kind heel veel country. Meest pure country. Ik weet bijna zeker dat dat mijn latere muzieksmaak beinvloed heeft en mij heeft doen terugkeren naar country en aanverwanten. Zo ook Guy Clark. Niet dat hele platte country maar songer-songwriter-achtige country. Prachtig

Effe wat ouder maar verder exact dezelfde ervaring maar dan bij een andere lokale platenboer. Mooi dat het bij jou een vijfpunter is geworden. Ik ben wat traag dus wie weet... Hij zit nu bij mij in het draailaadje en daarom heb ik hem, mede namens jou, net maar even toegevoegd bij het topic 'Wat draai je nu' (toch weer)?

avatar van AbleMable
Fijne plaat. Ik zal hem ergens begin jaren 90 gekocht hebben en kan hem ook heerlijk vanaf Rita Ballou mee brullen, de teksten van alle nummers zitter er nog goed in, merkte in net onder het eten voorbereiden.

avatar van Niek
Ben geen grote countryfan maar dit is wel echt fijne muziek .

avatar van heartofsoul
Toen ik dit album ooit kocht, en wel op vinyl, vond ik het wel lekker. Maar zijn stemgeluid vond ik, al luisterende door de jaren, steeds minder aantrekkelijk. En dan houdt het toch wel voor mij op. De andere albums van Clark, die ik goed ken, heb ik ook maar afgewaardeerd. Ik betwijfel of ik alles later nog ga herbeluisteren. Rita Ballou vind ik nog wel goed te tolereren, maar dat is natuurlijk te weinig.