Xanopticon - Liminal Space (2003)

Electronic

4. Drunxpla (5:36)
  5. Into the Dark (5:14)
  6. Symphwrak (5:59)
  7. Clii (5:20)
  8. The Slow Walk Down (6:13)
  9. Capacitd (7:26)
avatar van Aurum
Maak even geen grappen maar niemand luistert toch serieus naar deze psychopatische rommel mag ik hopen?
Kijk, dat is nog eens een mooi eerste bericht als nieuwe user op een muziekforum.

Maar je hebt gelijk hoor. Natuurlijk luistert niemand hier echt serieus naar (dat zou me wat zijn!). We doen alleen op MuM een beetje interessant over hoe cool dit album wel niet is.

avatar van bennerd
Ik probeer al jaren de goedkeuring van Onderhond te krijgen op deze manier, maar het lukt niet.

avatar van Monsieur'
1,5

Nou ja, ik ben dus wel psychopathisch dus mij ligt het wel, de anderen doen inderdaad alsof.

avatar van Mjuman
Nou nou nou - 't is me wat. Vraag je zelf eens af, waarom er bijv bij kinderboeken leeftijdsindicaties staan? Of bij boeken in vreemde talen in versimpelde versies staan dat ze te lezen zijn met een woordenschat van ca 1500 woorden?

D'r zijn ook mensen die als ze net "jazz" hebben leren kennen via bijv zo'n mix-cd van DJ Maestro (no offense intended) en vervolgens een stevig stukske hard bop of iets van Ornette Coleman voorgeschoteld krijgen: zo van hier heb je nog meer jazz .

Gegarandeerd recept om iemand van jazz af te helpen. Zonder enige voorkennis of een redelijk pensum in electronic is Xanopticon nou eenmaal niet direct the way to go, net zo min als Gridlock, Tobin, of Autechre om maar een paar namen te noemen. Dan zou ik eerder met iets meer mellows beginnen, electronic lite - Bonobo, Röyksopp of in de ambientsfeer, bij Aphex Twin - Selected Ambient Works (I of II) en dan beetje bij beetje opschuiven, zeg maar om te wennen aan de temperatuur van het water. En als je dan eenmaal een beetje gewend bent kan je er misschien ook wel van genieten.