Cindy Lee - Diamond Jubilee (2024)

Canada
Label: Realistik

1. Diamond Jubilee (5:22)
  2. Glitz (4:10)
  3. Baby Blue (3:55)
  4. Dreams of You (2:46)
  5. All I Want Is You (3:00)
  6. Dallas (3:15)
  7. Olive Drab (1:31)
  8. Always Dreaming (3:43)
  9. Wild One (2:04)
  10. Flesh and Blood (5:13)
  11. Le Machiniste Fantome (1:02)
  12. Kingdom Come (4:42)
  13. Demon Bitch (4:24)
  14. I Have My Doubts (3:32)
  15. Til Polaritys End (4:04)
  16. Realistik Heaven (3:42)
  17. Stone Faces (4:22)
  18. Gayblevision (2:56)
  19. Dracula (6:08)
  20. Lockstepp (4:39)
  21. Government Cheque (5:06)
  22. Deepest Blue (2:57)
  23. To Heal This Wounded Heart (3:33)
  24. Golden Microphone (2:49)
  25. If You Hear Me Crying (4:01)
  26. Darling of the Diskoteque (3:04)
  27. Don't Tell Me I'm Wrong (4:48)
  28. Whats It Going to Take (3:29)
  29. Wild Rose (3:50)
  30. Durham City Limit (5:24)
  31. Crime of Passion (3:13)
  32. 24 / 7 Heaven (5:25)
avatar van ArthurDZ
Moeilijke plaat om een eerste indruk over te formuleren. Duurt sowieso echt veel te lang, een dikke 2 uur maar liefst, maar er kwam in die 2 uur wel van alles voorbij waar mijn oren ontzettend vrolijk van werden. Geen torenhoge uitschieters als een I Want You To Suffer of Heavy Metal, maar meer dan genoeg om in een fijne flow te geraken als luisteraar, waarin de tijd plots, jawel, voorbij vloog zonder dat ik er erg in had. Tot ik bij die laatste vijf, zes nummers toch echt het gevoel kreeg dat ik aan het OD'en was.

Wellicht trekt dat gevoel bij na meerdere luisterbeurten. Maar langs de andere kant, ik heb het doorgaans meestal te druk om albums van 2+ uur de tijd te geven die ze ongetwijfeld verdienen.

Wordt dus misschien wel, misschien niet vervolgd. Maar dat Cindy Lee nog altijd de beste girl group van de Black Lodge te Twin Peaks is, staat sowieso buiten kijf.

avatar van SilverGun
Een 9.1 van Pitchfork. Tijd geleden dat daar een 9+ is uitgedeeld dus ben benieuwd. Album is in elk geval (bewust) op geen enkele streamingdienst te vinden maar kan enkel worden aangeschaft.

avatar van SilverGun
Ik zit er ongeveer een uurtje in en ga er straks nog even volledig doorheen, maar wat is dit al een heerlijk lo-fi genot tot nu toe.

Het album is hier overigens integraal te beluisteren, maar wil je de hoge kwaliteit wavjes hebben, moet je op deze prachtige retro website zijn - en liefst de gevraagde $30 doneren aan de artiest via Paypal (wat ik gegarandeerd nog ga doen).

avatar van philtuper
Het eerste nummer dat ik hoor klinkt al vrij geniaal. Heel bijzonder in ieder geval en smakend naar meer. Ben inmiddels over de helft en val van de ene verbazing in de andere. In a very good way. Geweldige clash van stijlen, de ene nog fraaier dan de andere. Album spat zowat uit elkaar van de kwaliteit. Zo veel fraais, deze zal ik zeker nog vele malen gaan draaien!

avatar van Obscure Thing
Speciaal weer eens ingelogd om mijn liefde te betuigen aan deze fantastische plaat! Elke keer als ik het luister ontdek ik weer een nieuwe favoriet. Een beetje dezelfde ervaring die ik had bij The White Album van The Beatles. De creativiteit spat ervan af op eigenlijk elk moment. Is het een te lange plaat? Misschien. Maar er staat zoveel moois op dat ik moeite heb om tracks aan te wijzen die ik weg zou laten.

Als ik een lijstje met must-listens zou moeten samenstellen:
1. Diamond Jubilee
13. Government Check
14. If You Hear Me Crying
15. What's it Going To Take
16. Crime of Passion

En het mooie is dat voor iemand anders die lijst helemaal anders kan zijn, gewoon lekker 2 uur laten dus!

avatar van Snoeperd
Ja, wat is dit voor idioot goede plaat? Het is een beetje irritant dat ie alleen op Youtube staat (kan niet wachten tot de vinyl als die ooit komt), maar hij staat al dagen achter elkaar op hier en iedere keer vallen er weer andere liedjes op.

Ik mis alvast Olive Drab in je lijstje, Obscure Thing

avatar van philtuper
Flesh and Blood is zo een motherfucking lekkere oorwurm, die blijf ik maar draaien. Héérlijk nummer! Ondertussen blijf ik me maar verwonderen over dit album. Het heeft iets heel uitzonderlijks, iets heel bijzonders. Iedere keer ontdek ik weer nieuwe, wonderbaarlijke momenten. Iedere keer weer popt er een ander nummer naar boven. Tis op de een of andere manier ook niet te peilen en dat is echt superfijn. Ik kan hier voorlopig een hele lange tijd mee vooruit!

avatar van Obscure Thing
Het is het ogenschijnlijk simpele lo-fi gitaarspel. Stiekem is het best virtuoos met allemaal weirde loopjes en rifjes. Het enorm creatieve gitaarspel maakt deze plaat zo goed. Het heeft iets ongrijpbaars.

avatar van Obscure Thing
Kingdom Come is ook een briljante oorwurm. Ik blijf maar terugkomen bij dit album.

avatar van philtuper
Had zo langzamerhand ook wel wat meer reacties verwacht bij dit album. Niet dat dat verder boeit. Een hype zal het niet worden en dat moet het ook niet worden, daar is het veel te goed voor. Voor mij is het uitzonderlijke plaat, zo eentje waarvan ik nu al weet dat ik over een jaar of tien nog precies weet hoe bijzonder ik 'm vind. A one of a kind. #prayforvinyl

avatar van Grizzly Bear
philtuper schreef:

Ligt denk ik ook aan het feit dat het niet te streamen is. Ik luister gros van nieuwe muziek toch op Spotify, en niet op youtube. Ik vind het ook wel interessant klinken, maar 'vergeet' het daardoor wel op te zetten. Gelukkig wordt er af en toe iets gepost hier, dan denk ik er weer aan

avatar van philtuper
Dat zal zeker van invloed zijn Grizzly Bear en dat draagt ook bij aan het 'mysterie' rondom dit album. Ik heb 'm gedownload en speel 'm geregeld op mijn werk af. Werkt enigszins verslavend omdat je iedere keer weer nieuwe dingen blijft ontdekken!

avatar van Kaaasgaaf
Wat is nu eigenlijk de reden voor de vreemde releasevorm van deze plaat? Heb ik niks over kunnen vinden (maar misschien niet goed genoeg gezocht). Ik heb ieder geval hetzelfde als wat hierboven wordt beweerd, dat ik 'm daardoor 'vergeet'. Terwijl dit toch echt behoorlijk mijn muziek is.

avatar van Poles Apart
Wat een weergaloos album is dit, vandaag tijdens het reorganiseren en doorspitten van m'n platencollectie beluisterd en het bleek zowaar een soort van dwarsdoorsnede van diezelfde collectie.

Eindlijstmateriaal van het fijnste kaliber en zwaar verslavend. Gaat dit beluisteren mensen!

Kaaasgaaf schreef:
Gewoon niet vergeten. Al heb ik deze (nog) niet fysiek, ik blijf er maar naar teruggrijpen, ook al heb ik daar enige moeite voor moeten doen. Dit is er eentje uit de hors catégorie!

avatar van ArthurDZ
What's Tonight To Eternity, voor mij hun beste album, staat gelukkig wel gewoon op Spotify! Iets duisterder en hoekiger dan deze plaat, maar ook erg mooi.

Naar deze grijp ik ook niet zo vaak terug als ik zou willen. Heb niet altijd de tijd om twee uur na elkaar naar muziek te luisteren, en als ik dat wel heb dan draai ik liever meerdere plaatjes. Hopelijk tijdens de zomermaanden wat meer tijd voor deze!