Bob Dylan & The Band - The Basement Tapes (1975)

Folk / Country
Label: CBS

1. Odds and Ends (1:46)
  2. Orange Juice Blues (Blues for Breakfast) (3:37)
  3. Million Dollar Bash (2:31)
  4. Yazoo Street Scandal (3:27)
  5. Goin' to Acapulco (5:26)
  6. Katie's Been Gone (2:43)
  7. Lo and Behold (2:45)
  8. Bessie Smith (4:17)
  9. Clothesline Saga (2:56)
  10. Apple Suckling Tree (2:48)
  11. Please, Mrs. Henry (2:31)
  12. Tears of Rage (4:11)
  13. Too Much of Nothing (3:01)
  14. Yea Heavy and a Bottle of Bread (2:13)
  15. Ain't No More Cane (3:56)
  16. Crash on the Levee (Down in the Flood) (2:03)
  17. Ruben Remus (3:13)
  18. Tiny Montgomery (2:45)
  19. You Ain't Going Nowhere (2:42)
  20. Don't Ya Tell Henry (3:12)
  21. Nothing Was Delivered (4:22)
  22. Open the Door, Homer (2:49)
  23. Long Distance Operator (3:38)
  24. This Wheel's on Fire (3:49)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Gewoon wachten tot de prijzen dalen. Tot die tijd - lekker links laten liggen !

avatar van Stalin
Op deze site kost hij 121 euro.

Op Duitse Amazon maar liefst 180 euro

avatar van Stalin
Amazon in Canada heeft vooralsnog de beste prijs.

CDN$ 93.31 wat omgerekend op zo'n 65 euro komt.
Dit is voor 6cd's en 120 pagina tellend boekwerk zeer schappelijk.
Rest alleen de vraag hoeveel extra kosten er met verzending en douane bij gaan komen

edit: ik zie net dat ze de prijs in Canada alweer verhoogd hebben naar CDN$ 149.98.

avatar van henk01
Niet de eerste willen zijn, bespaart geld.

Fedde
Persoonlijk zou ik voor de 2CD-versie gaan. Niet alle 138 tracks zijn van topkwaliteit en dan heb ik aan een collectie hoogtepunten wel genoeg. Minder fanatiek natuurlijk, maar ik ben nu eenmaal niet een die-hard fan en betwijfel of ik die 6 CD's erg vaak ga draaien. Die 2CD zal rond de 17 euro gaan kosten. Lijkt me beter passen in het pakje van de Sint.

avatar van Stalin
Laat die veel te dure Basement Tapes maar zitten.
Ik ga wel voor deze box van Rory Gallagher.

7 cd's en 1 dvd voor maar €37.99

kistenkuif
De tracks 3, 5,12,19, 21 en 24 van deze sessies uit 1967 door Dylan en The Hawks (hoorbaar zonder Helm) bevielen me goed. De rest overtuigde me te weinig om dit 'reguliere' album destijds aan te schaffen. De recent uitgebrachte luxeversies van deze dubbelelpee kunnen me dan ook gestolen worden. Gelukkig verscheen dat jaar ook Dylan's meesterwerk Blood on the Tracks.

avatar van kort0235
Een heel leuk en best goed dubbelalbum van The Band met af en toe Bob Dylan. Daarom noem ik het als artiesten The Band & Bob Dylan.
Ik heb er met plezier naar geluisterd, maar het is niet een album dat ik herhaaldelijk zal opzetten.
Maar het krijgt wel een dikke voldoende: 4.0*

avatar van Wandelaar
Huisvlijt van de eerste orde. Tekstje schrijven, beetje jammen en dan direct opnemen op dat bandrecordertje daar in de hoek van de basement. Niks meer aan doen. Dat was het idee, in 1967, een plaat maken was niet echt de bedoeling. Later, in 1975, mixte en schaafde Robbie Robertson met technicus Rob Fraboni de opnames wat bij en werd het als dubbelalbum uitgebracht bij Columbia. Het is een Dylanalbum, maar zeker niet minder een hoogtepunt voor The Band. En een bron van eindeloze discussie voor de fanaten.
De nieuwe versie uit 2014 met beter geluid, naar men zegt, heb ik aan me voorbij laten gaan. Je moet niet verder sleutelen aan de geschiedenis. Met deze versie blijf ik gelukkig.