Alice Cooper - Trash (1989)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Poison (4:30)
  2. Spark in the Dark (3:52)
  3. House of Fire (3:47)
  4. Why Trust You (3:13)
  5. Only My Heart Talkin' (4:47)

met Steven Tyler

6. Bed of Nails (4:20)
  7. This Maniacs' in Love with You (3:48)
  8. Trash (4:01)
  9. Hell Is Living Without You (4:11)
  10. I'm Your Gun (3:47)
avatar van Killeraapje
Zo dadelijk om 23.10 op NPO 3 Top 2000 Untold Stories met Desmond Child. Het gaat dan vooral over Poison van Alice Cooper en Giving Love a Bad Name van Bon Jovi.

avatar van vigil
Killeraapje schreef:

Leuk, bedankt voor de tip!

avatar van vigil
Helaas viel het aandeel Poison behoudens het fragment uit de clip behoorlijk tegen. Het viel me wel op dat Desmond behoorlijk tevreden was met zichzelf.

Ik vond het item met Hugh Cornwall leuker

avatar van milesdavisjr
Raise Your Fist and Yell was een aardige verassing en bleek vrij consistent te zijn. Trash is (al eerder gememoreerd) geproduceerd door topproducer Desmond Child. Of het werken met bands als Bon Jovi en Aerosmith zijn sporen heeft nagelaten is lastig te zeggen maar ik vind de sound nog wat gelikter dan voorganger Raise Your Fist en dat is jammer, het klinkt allemaal wat ingehouden. De plaat vind ik ook net een tandje minder dan zijn voorganger, het is allemaal redelijk meezingbaar en rechtdoorzee maar het is mij net wat te soft. Bed of Nails, This Maniac's in Love with You en I'm Your Gun zijn echter prima tracks, de overige nummers vind ik een pak minder.

Tussenstand:

1. Billion Dollar Babies