Burial - Untrue (2007)

2. Archangel (3:59)
  3. Near Dark (3:53)
  4. Ghost Hardware (4:54)
  5. Endorphin (2:57)
  6. Etched Headplate (6:00)
  7. In Mcdonalds (2:09)
  12. UK (1:42)
  13. Raver (4:58)
avatar van Stapler
twelve schreef:

Luister hier ook eens naar http://www.youtube.com/watc...

Ja, ik kende het al. Just to See Her is ook geweldig .

avatar van Dutchy
Dit album had me ten tijden van de release volledig in de greep, echt een album om te luisteren als je alleen bent,donkere ruimte enfin alles is hier al opgenoemd.

Regelmatig ben ik genoodzaakt om ´s Avonds laat de trein te pakken.Dan zorg ik ervoor dat deze CD op m´n Mp3 staat!
Geen enkel ander album dat ik ken heeft zo´n duistere,mystieke sfeer..
fantastisch!

avatar van Stephanhogenboom
Dutchy schreef:

Geen enkel ander album dat ik ken heeft zo´n duistere,mystieke sfeer..
fantastisch!

Kan ik me echt in vinden:) Ulrich Schnauss vind ik ook muziek voor de late trien terug naar huis.

Liefhebbers van Burial check ook; Nosaj Thing, Mount Kimbie, James Blake, ItAl TeK's 'Midnight Colour ', The Black Dog

Vind de nummers zonder beat iets minder goed. Komt omdat ik de melodielijnen niet sterk genoeg vind complete nummers te dragen. Dat is dan ook een van de punten waar Burial wat mij betreft in kan verbeteren. De stijl, geluiden en klanken zijn super dope. Naar verloop van tijd wordt het helaas wat te eentonig.

avatar van Goodfella
Ik zie de Burial-link niet direct, maar wat een fantástische clip!

avatar van KampF
Link ligt wel een beetje ver, maar ga er van uit dat Burial fans dit goed oppakken

tuktak
gaaf kampf!
knap hoe blake van de subtiele vrouwelijke muzikale emoties uit het origineel een rauwere, meer zichtbare mannenplaat heeft gemaakt, zonder met de essentie te morrelen.

Grappig hoe zo'n - imo - breekbare song van Feist een andere draai krijgt en zeker naast het origineel te draaien is. Hoorde qua sfeer (dreiging) iets van het oude Massive Attack erin terug. Link met William Bevan is niet écht moeilijk.

avatar van Carolaah

Erg mooi.. Ik zie de link wel, de combi van het dubsteb-achtige met de zwevende vocals.. ondanks dat het bij Burial wat meer geluiden/complexiteit bevat en 'diepgang' hiervan. Desalniettemin, prachtig.

Toch maar mijn stem verlaagd met een ster. Laatste tijd luister ik namelijk veel naar de single Moth van Burial en Four Tet en naast het feit dat ik dat een prachtig nummer vind merk ik ook dat Burial voor mij wel een erg herkenbaar geluid word waardoor het bij mij steeds meer overkomt als een trucje. Niet dat zijn muziek een trucje is maar zo klinkt het steeds meer voor mij. Je kan uiteraard ook zeggen dat het zijn 'sound' is, maar het feit dat het mij lichtelijk irriteert bestempel ik het liever als een trucje.

Iets wat mij een tijdje geleden ook al is opgevallen bij Deadmau5. Ik luister dat ook steeds minder omdat het mij gewoon begint te irriteren.

avatar van twelve
Freekje schreef:

Maar in welke zin doet dat afbruik aan de kwaliteit van dit specifieke album?

Dat de 'sound' van het album mij dus langzaamaan gaat irriteren. De houdbaarheidsdatum is als het ware een beetje verlopen...

Ik ga hier niet meer moeilijk over doen. Dit is gewoon het meest bijzondere wat ik in de afgelopen 3 jaar heb gehoord. Dit jaar pas ontdekt en daarom ook gewoon straks in mijn eindejaarslijstje, waarschijnlijk op 1. Wat een fantastische plaat is en blijft dit, met Endorphin als hoogtepunt! Vijf sterren zijn best uniek voor mij maar als ik er 6 had kunnen geven, dan had ik dat gedaan.

avatar van Don Cappuccino
Wauw. Ik ben dit album nu aan het beluisteren vanwege de geweldige albumhoes (ik heb gelijk een nieuwe avatar voor MuMe en Last FM ). Normaal ben ik niet zo van de elektronische muziek, maar dit album heeft echt een geweldige creepy sfeer. Later kom ik met een beoordeling en die kan erg hoog uitvallen. Geweldig dit!

avatar van klaezman
Tezaam met Cosmogramma en A Sufi & a Killer mijn meest geluisterde plaat dit jaar volgens Last.FM. Toch al een tijdje niet gedraaid, maar met dit weer kan het weer. Derhalve al voor de vijfde keer op repeat. Fantastische plaat.

twnmrs
Meest invloedrijke plaat van de afgelopen 10 jaar?

avatar van FlyLo
FlyLo (moderator)
Tuurlijk niet.

avatar van Lennart_M
djarend schreef:
onbegrijpelijk dat iedereen hem zo hoog waardeert, over 3 jaar weet niemand wat Burial ook al weer was, is gewoon een hype en je moet hem goed vinden van de journalisten e.d.

Uiteindelijk toch een blijvertje gebleken.

Milestones
Komt er, na bijna 4 jaar, nog wat nieuws aan van deze duivelskunstenaar?

Check de Hyperdub-verzamelaar en zijn 12" met Four Tet.

avatar van FlyLo
FlyLo (moderator)
Mag die 12" niet toegevoegd worden ofzo? Aangezien die nog niet op MuMe staat?

FlyLo schreef:
Mag die 12" niet toegevoegd worden ofzo? Aangezien die nog niet op MuMe staat?

Volgens mij stonden daar maar twee nummers op (en niet de vermelding EP); hij was (helaas) in no time uitverkocht.

twnmrs
FlyLo schreef:
Tuurlijk niet.

Wacht maar af..

avatar van Stapler
Ik denk het ook wel .

avatar van Rudi S
Tuurlijk niet

Twee (en dus nee) tracks, Moth (9:00) en Wolf Cub (9:20); hij is nog wel te koop voor ca 60 GBP

avatar van Poa
Poa
Milestones schreef:
Komt er, na bijna 4 jaar, nog wat nieuws aan van deze duivelskunstenaar?

De eerstvolgende mix in de DJ-Kicks serie wordt van Burial. Wellicht laat hij daar nog wat nieuws op horen.

tuktak
dat zeggen ze al 2 jaar dat die dj kicks er komt...

avatar van Poa
Poa
Hmm ok, ik zag deze link en nam op basis daarvan aan dat het al redelijk definitief in de planning zat.. Jammer, was er wel benieuwd naar.