Quasimoto - The Unseen (2000)

Label: Stones Throw

1. Welcome to Violence (0:49)
  2. Bad Character (1:56)
  3. Microphone Mathematics (3:15)
  4. Basic Instinct (2:11)
  5. Goodmorning Sunshine (2:57)
  6. Discipline 99 Pt. 0 (2:33)

met Mr. Herb

7. Low Class Conspiracy (2:26)
  8. Return of the Loop Digga (3:46)
  9. Real Eyes (3:22)
  10. Come on Feet (3:35)
  11. Bluffin (2:47)
  12. Boom Music (2:48)
  13. MHBs (2:03)
  14. Put a Curse on You (1:47)
  15. Astro Black (3:17)
  16. Green Power (3:00)
  17. Jazz Cats Pt. 1 (2:43)
  18. 24-7 (2:48)

met Medaphoar

19. The Unseen (2:54)
  20. Phony Game (1:56)
  21. Astro Travellin (2:58)
  22. Blitz (1:16)
  23. Axe Puzzles (2:35)
  24. Discipline 99 Pt. 1 (3:35)

met Wildchild

As quoted on Quasimoto's Myspace:

Quasimoto is not from outer space. He’s from Lost Gates.
Quasimoto does not use helium. He uses a mic.
Quasimoto will not go to your page to listen to your beats.

avatar van Kill_illuminati
Geniaal. Quasimoto is gewoon komisch. Zowel de albums als het karikatuur zelf.

Die beat op Bluffin .

Quasimoto is een koning.

Madvillainy behoort tot mijn favoriete platen. Aangezien deze volledig geproduceerd is door Madlib besloot ik hem wat intensiever te bestuderen.

Quasimoto is in eerste instantie wennen, maar daarna genieten. Quasimoto is komisch personage en doet volgens mij niets liever dan smoken.

Yo Madlib, why do waste so much money on buying records and getting high....
Man I ain’t got no time for silly shit

De producties op dit album zijn overweldigend en het grootste pluspunt van plaat. Favorieten beats: Bluffin,Boom Music, MHBs & Astro Travellin.

De raps zijn goed, maar vooral vermakelijk. Hij vertelt vooral korte verhalen en samplet hier als een gek klassiekers door zijn tracks heen. Op Real Eyes is bijvoorbeeld Ice Cream van Reakwon te horen. Vind dit een geweldig album en geef het 4,5*. Dit kan dalen of stijgen ik heb eingelijk geen idee.

Safe and sound but we broke the olympic two- twenty-- cross country or something
whatever happened to the sun? shoulda gone away
sure blacker than a landlords soul
must have run all day

avatar van Rhythm & Poetry
De beat op Axe Puzzles is echt magisch. Mijn favoriete nummer van dit fantastische album, dat ik derhalve ga verhogen naar 4,5*.

Ik zou dit album graag een kans willen geven het probleem is alleen ik geen download link kan vinden en het album rond de 18 euro kost:(

avatar van Niek
Nu (eindelijk) een paar dagen origineel in bezit en hij bevalt zoals ik had verwacht: bizar goed. Misschien is dit wel de best geproduceerde plaat ooit. Ik heb er een instrumental cd bij gekregen, die heb ik nog niet beluisterd, maar die zou zomaar eens net zo goed kunnen bevallen als de plaat met Madlibs gepitchte stem. Heerlijk, heerlijk dit. Nu snel maar eens Lootpack binnenhalen . Lang leve Madlib!

avatar van Niek
hiphopisntdead schreef:
Madlib had dit album in een dag gemaakt toen hij mushrooms had gegeten, vandaar het idee om quasimoto te maken
Quasimoto is al te horen op het Lootpackalbum. Die is van een jaar eerder.

avatar van Timmie
Ik houd hier van.

avatar van kobe bryant fan
Nee dit vind ik na 1 luisterbeurt niet echt goed mijn cijfer kan natuurlijk nog stijgen maar ik erger me vooral aan Madlib zijn stem,als Quasimoto.De beats zitten ook wel goed hier en daar maar er word net iets te veeel geexperimenteert.

avatar van Silky & Smooth
Ondanks het wennen blijkt dit wel een cool album te zijn. Het is voornamelijk de stem en de productiestijl waar ik echt aan moest wennen. Quasimoto klinkt op het eerste gehoor erg vervelend en de herhalingen van onder andere zijn stem maakt dit niet beter. Na een tijdje ga je de humor van Madlib hierin zien en wordt alles een stuk leuker. Ook valt het soms geniale produceren ook steeds meer op.

avatar van T.A.
Raar stemmetje.

In April heb ik me voor het eerst verdiept in dit album, na de aanschaf van muziek van MF Doom, leek mij dit ook wel wat.
Wat mij natuurlijk als eerst in het oog sprong was de stem van Quasimoto, die op het eerste gehoor ook vrij irritant overkwam..
Bij luisterbeurt 2 kwam ik erachter dat de producties overstromen van creativiteit, en ook lyricaal zit alles top in elkaar.
Ik wil dit album met 100% zekerheid in mijn top 3 beste albums van de 21e eeuw zetten.
Geweldig!

Improvision
Die intro van Boom Music.

avatar van Elohim
Langzaam raak ik er een beetje aan gewend... Toch heb ik de deluxe versie besteld, met de instrumentals, voor het geval ik nooit écht gewend raak aan die stem.

Beats zijn wel erg hard!

avatar van Elohim
Heb de deluxe versie binnen, en vind de beats lekker als achtergrond bij het schrijven van een essay.

Mijn favoriete beat is Astro Travellin. Misschien dat ik me binnenkort weer ga wagen aan de versie met vocalen...

avatar van 'rens.
Ideaal album voor in de trein

avatar van waxs
Ik blijf me verbazen over de kwaliteit van dit album, ik luister dit album al jaren, heb het album op CD, LP en zelfs instrumentaal aangekocht en elke keer als ik het album beluister dan doe ik dat met het zelfde plezier als de eerste keer dat ik deze plaat een slinger gaf. Dit album verveelt geen minuut bovendien wordt de invloed van Madlib als producer ook steeds kenmerkender in de hedendaagse hip-hop/electronic.

avatar van Nr.4
Moest altijd erg wennen aan Quasimoto, maar inmiddels hoort het bij m'n vaste groep favorieten. Beats zijn natuurlijk top, Low Class Conspiracy is m'n favoriete track.

avatar van Silky & Smooth
Unieke plaat. Alleen al de manier waarop Madlib hier rapt is al geweldig. Tel daarbij de jazzy beats, stoner sfeer, grappige teksten en je hebt een heerlijk album!

avatar van Johnny Marr
Bad Character is meesterlijk. Het hele album is dat eigenlijk wel, maar Bad Character springt er voor mij bovenuit.

avatar van zoutzak
Niet echt memorabel na een eerste luisterbeurt, redelijke beats maar die piepstem gaat snel vervelen.

"In an interview, Madlib said that the atmosphere and sound on the Quasimoto albums owe much to the work of Alain Goraguer on the soundtrack of La Planète sauvage".

Geweldige film natuurlijk, de link had ik niet kunnen leggen.

avatar van Nr.4
Blijft toch schitterend dit haha. Wat een karakter toch eigenlijk. En goeie tracks in overvloed ook nog eens. Vette luistertrip altijd.