Anouk - Who's Your Momma (2007)

Label: EMI

1. If I Go (4:23)
  2. Might as Well (3:09)
  3. Make It Rain (4:01)
  4. Modern World (3:30)
  5. I Don't Wanna Hurt (3:32)
  6. Good God (2:36)
  7. The Difference (3:05)
  8. Whatever You Say (3:14)
  9. Ball and Chain (3:31)
  10. Daze (3:36)
  11. If You Were Mine (4:10)
  12. Good God [The Anonymous Remix] * (2:30)
avatar van Leander1991
Nederland mag fier zijn op een zangeres als deze. Modern World is echt van wereldniveau

avatar van Snoeperd
Geweldige cd, met voorsprong de beste van Anouk.
Staan alleen maar leuke nummers op, behalve whatever you say vind ik wat minder maar voor de rest is het een top cd

avatar van Choo Choo
Ik was erg teleurgesteld in dit album toen deze in 2007 uitkwam. Vooral omdat ik toen gewend was aan het geluid van Graduated Fool en Hotel New York en zoiets verwachtte ik ook op Who's Your Momma. Qua productie is dit album een enorme achteruitgang geweest.

Het lijkt in alle nummers wel alsof de instrumenten slechts een bijrol vervullen. Dit valt in de wat rustigere nummers zoals I Don't Wanna Hurt en If You Were Mine minder op en deze klinken dan ook goed. Maar als je bijvoorbeeld luistert naar If I Go, Modern World of Good God, dan mis ik toch echt net dat rauwe randje rond die muziek. If I Go moet hét rocknummer zijn op dit album, maar hij komt mij veel te soft over. Veel te netjes en de gitaar blijft veel te veel binnen de lijntjes.

Ik heb Anouk destijds in het Gelredome gezien en gehoord. Daar klonken deze nummers zoals ze horen te klinken. Ik snap nog steeds niet waarom ze dat zelfde geluid niet op dit album laat horen. ze kon het immers eerder ook.

Neemt niet weg dat de nummers die er op staan best goed zijn en het album is dan ook wel in waardering gestegen. Maar ik luister dan toch het liefst naar de live versies op Live at Gelredome.

avatar van Choo Choo
Leander1991 schreef:
Modern World is echt van wereldniveau

Ietwat overdreven als je het mij vraagt...

avatar van DjFrankie
Gratis gekregen vorige week bij Free Record Shop,(ik zal niet gauw een cd van Anouk kopen ),maar was toch aangenaam verrast. Vooral het openingsnummer en I Don't Wanna hurt zijn prachtige nummers.

MindRuler
Sinds wanneer geven ze gratis CD's weg bij Free Record Shop?
Dat was dus letterlijk een Free Record.

avatar van DjFrankie
MindRuler schreef:
Sinds wanneer geven ze gratis CD's weg bij Free Record Shop?
Dat was dus letterlijk een Free Record.

Was de week van de Nederlandse muziek, bij besteding van 19.99 een gratis cd, ondermeer ook Ilse De Lange

Rauw,Puur & Soulvoller als tevoren!!

nu vind ik de opvolger: For Bitter Or Worse ook een pareltje net als: To Get Her Together
Maar dit album verveeld mij gewoon geen moment!!

Nu heeft ze laten weten dat de demo's voor een NIEUW album alweer af zijn en daarbij zei ze voor de rockers!! Het wordt beslist geen rock!!

Wordt het dan toch die Blues/Soul waar ik al zolang op wacht!!

avatar van Peetmoeder
Meer dan geweldige tekst van Modern World! Voor dit nummer heb ik de cd gekocht, maar er staan nog meer goede nummers op. Anouk gaat lekker haar eigen gang en dat mag ik wel. Voorlopig mijn enige cd van haar, maar wie weet koop ik nog wel eens meer.