Anouk - Who's Your Momma (2007)

Label: EMI

1. If I Go (4:23)
  2. Might as Well (3:09)
  3. Make It Rain (4:01)
  4. Modern World (3:30)
  5. I Don't Wanna Hurt (3:32)
  6. Good God (2:36)
  7. The Difference (3:05)
  8. Whatever You Say (3:14)
  9. Ball and Chain (3:31)
  10. Daze (3:36)
  11. If You Were Mine (4:10)
  12. Good God [The Anonymous Remix] * (2:30)
avatar van SiSsY bOY
Anouk, als je dit leest, wat een k*tplaat heb je gemaakt.

WernerGSF

Geweldigenoten
Album met uiteenlopende tracks, maar blijft qua kwaliteit overeind. In totaliteit een leuk, swingend album.

desz: weet jij het hele verhaal dan van het ontslaan van de band? Waar twee vechten hebben twee schuld en ze wordt nu eenmaal niet voor niets 'rockbitch' genoemd. Ze doet haar naam dus eer aan

avatar van renske23
ik vind het een super album! van alle andere anouk albums vond ik meestal 2 of 3 nummers super en de rest vond ik dan helemaal niets. dit album heeft naar mijn mening allemaal super nummers waar ik minimaal 5 hits in zie en de rest is ook super!
dikke 5 dus!

If You Were Mine waar je op het laatst Anouk hoort schreeuwen: Wow man, je moet toch wel haar verlangen voelen!. Supermooi nummer

Geweldigenoten
Ja inderdaad en ik heb dit album nu al vele malen beluisterd (op het werk, thuis en in de auto) en ga van een 3,5 naar een 4,5.

Wat een gaaf album, waarin ik het eerst wel zo zo vond. Het zweept op, maar laat op de juiste momenten weer sublieme ballads horen. Inderdaad is If you were mine ook mijn favoriet .

Stem verder verlaagd naar een magere 3,0*
Dit is nou eens geen groeicd, maar een krimpcd.

Wat een tegenvaller, na het geweldige Hotel New York. En dan doet ze ook nog haar steengoede band weg, omdat die kritiek had op deze cd. Ze hadden groot gelijk: Anouk kan veel beter!

avatar van dix
dix
ik vind titel en hoesfoto wel erg a la lenny kravitz

tuktak
hmm net i dont wanna hurt geluisterd uit het live optreden op 3fm van vorige week ofzo, maar good god, dat is toch wel heel erg sterk gedaan zeg. als niet-anouk-liefhebber kan ik toch niet anders zeggen dan dat dat een prachtige live gezongen nummer is.

avatar van AzurixXx
@dix: Ik heb het al bij andere posts gezegd. Als we nou eens ophouden met dat eeuwige vergelijken met andere artiesten. Maakt toch helemaal niks uit of een hoes of zang ergens op lijkt als het lekker is. En jouw opmerking al helemaal, want om een berichtje te plaatsen om alleen dit te zeggen is compleet zinloos.

De plaat klinkt lekker maar is verre van haar beste plaat. Hotel New York is een echt hemelse plaat, maar dit valt dan een beetje tegen. Debuutsingle van het album, Good God, klinkt echter wel lekker. Laatst nog live gehoord bij Mooi! Weer De Leeuw en dat doet ze toch prima. 3,0

avatar van leaatjee
Leuke cd, maar ben ik nou de enige die helemaal niks aan 'modern world' vind?

Ik vind op dit moment 'might as well' en 'good god' de leukste nrs, maar ik moet nog wel wat vaker luisteren voordat ik een goed oordeel kan geven..

Op 'Modern World' na (reggea ligt Anouk niet zo, vind ik), echt een top-album. Anouks'beste tot nu toe. En ze zingt nóg beter dan op al haar voorgangers!

erwku
Wat heerlijk om ook hier een vleugje Spector , wall of sound, aan te treffen op Good God, mooi nummer trouwens

avatar van Reijersen
Wat Anouk deed op het laatste album van manlief Postman vond ik erg cool. Ik bedoel daarmee dat bluesy/soulvolle zingen wat deze dame kan. Dat mis ik toch erg op dit album. Natuurlijk heeft deze dame een topstem, maar toch, het is allemaal wat te standaard. Veel liedjes zijn productioneel ook erg middelmatig.

avatar van Lexicon Devil
7 platen over alleen de liefde..... Meíd probeer toch een orgineel te zijn...Deze meuk zijn slappe aftreksels van artiesten die het veel beter kunnen.

Geweldigenoten
Who cares... als het maar rockt en deze plaat wordt naar mate ik 'm meer draai, steeds lekkerder. Vandaag weer in de auto opgezet en het blijft opzwepen vanaf track 1 tot het eind.

En wat Anouk zelf betreft; ik hoef haar niet echt te zien (afschuwelijke zgn 'moeder' met extreme tatoes en te grote ego), maar haar muziek blijft in mijn hoofd hangen...

avatar van Tijn79
wat een totaal-niet-Anouk-plaat-die-toch-weer-typisch-Anouk is.

avatar van kaztor
Tsja, en toch ga ik dan iets omlaag naar 3.
Wat mij opvalt (eigenlijk sinds Hotel New York al) is dat haar stem zo 'gemaakt' klinkt. Een beetje té geforceerd mooi en ook nogal knauwerig (denk aan Dinand Woesthof) zodat het nogal onoprecht overkomt en deels de arrangementen verknalt.
Op de oude platen lijkt ze met veel meer bezieling te zingen. Daar heeft het nog een rauw randje. En dat mis ik nogal de laatste tijd.

avatar van Youri
Na If I Go zakt het album erg in elkaar, weinig rauw en erg gepolijst. jammer want ze kan zoveel beter. Het kan ook niet elk album feest zijn. Urban Sollitude blijft toch een hoogtepunt. Daarna vind ik het allemaal wat minder. Live is zij wel erg sterk en vol energie. dat vergoed weer een hoop.

avatar van robindaniel
Slechtste album van Anouk.

Geweldigenoten
Duidelijke review waar anderen zeker iets aan hebben... :-s

avatar van renske23
vind het een super plaat! ik heb hem onderhand al grijzer dan grijs gedraait!!! kan eigenlijk geen top drie aanvinken, enige mindere vind ik make it rain

avatar van kaztor
Heb het album alweer een tijd niet gedraaid, want ik vind het toch niet zo goed als dan ik het aanvankelijk vond overkomen. Modern World is de nieuwe single en ik begin me nu toch wat te ergeren aan dat schreeuwerige refrein zo'n 1000x per dag op Radio 538... Verder is dat accent ook nogal storend aanwezig.

tuktak schreef:

Ik vind Anouk live zowieso altijd al beter dan in de studio.

Eigenlijk vind ik dit album niet zo heel slecht. Na een paar luisterbeurten deden de liedjes me toch wel wat, en ik vind de singles ook niet zo dertien in een dozijn als ik dat wel vond bij Hotel New York. Ik heb een zwakke plek voor I don't wanna hurt, maar Ball and Chain is op dit moment mijn favoriet.

Van 2* naar 3*

Modern World is een knappe single! Moet gezegd.

avatar van Lexicon Devil
Mijn moeder is een lieve vrouw van 49.

avatar van Alarum
Ik kan maar niet wennen aan het album,
aan deze nieuwe stijl. Het is ook niets voor mij.
Daarom ik maar een 2.

Nieuwe stijl?

Dat valt toch allemaal best mee?
Moet dan alles hetzelfde klinken?

Vind dit echt een heerlijke cd. Er zit zat variatie tussen de nummers en met de surroundset aan klinkt het in z'n geheel echt gaaf. I Don't wanna Hurt en Ball and Chain blijven mijn favorieten.

Roelant
Dit album viel mij aanvankelijk zwaar tegen in vergelijking met haar eerdere (hardere) werk. Maar de tijd heeft de wonden geheeld en ik ga het album steeds meer waarderen.

Op zich zijn het prachtige nummers, maar ik vind de muziek teveel naar de achtergrond geschoven en niet geproduceerd als het totaal van een nummer. Dat is erg jammer.