Anouk - Who's Your Momma (2007)

Label: EMI

1. If I Go (4:23)
  2. Might as Well (3:09)
  3. Make It Rain (4:01)
  4. Modern World (3:30)
  5. I Don't Wanna Hurt (3:32)
  6. Good God (2:36)
  7. The Difference (3:05)
  8. Whatever You Say (3:14)
  9. Ball and Chain (3:31)
  10. Daze (3:36)
  11. If You Were Mine (4:10)
  12. Good God [The Anonymous Remix] * (2:30)
madonnagirl3
Ik heb het album nu voor 1ste x geluisterd. Ik denk dat ik hem vaker moet luisteren, om echt 'mijn beoordeling' kan geven. Maar op het eerste gehoor... Verschild hij inderdaad in stijl, ik vind vooral Good God & Modern World erg goed. Maar dat zou ook mede te maken hebben omdat ik die vaak heb gehoord.

Ik geef een..

Plaat (cd) met internationale allure!!! If you were mine en I don't Wanna Hurt wereldklasse.

bikkel
Ik heb 'm via via dus nog maar 1 keer gehoord. Mijn aandacht verslapte halverwege wat. Ik heb nu wel de dvd Live at Gelderdome gezien en gehoord. Hier vind ik de nieuwe tracks over het algemeen prima.
Ik moet 'm echt nog een paar X horen voordat ik 'm met een cijfer ga beoordelen.

avatar van Josje
if i go rockt hard

Berichten over de al dan niet aanwezige internationale allure van Anouk verplaatst naar Anouk

avatar van TerryA
0,5
Ad Brouwers schreef:

deze bericht van Ad Brouwers mag blijkbaar onder deze album wel blijven (zie 1 eerder post van Herman)

nu, ik vind van niet (van wat Ad hier zegt) - mijn volle response zit nu onder discussie van ANOUK ... en over deze album:

probleem met Anouk (en zeker deze album) is dat zij en haar record label (EMI Benelux kantoor) laten hun eigen wijs maken dat ze iets zouden kunnen doen in het buitenland maar dat gaat nooit gebeuren omdat de standaard (van deze album) lang niet goed genoeg is. De NL radio en media kunnen lekker veel over (deze album) praten en het continu draaien maar er zijn veel betere artiesten en bands... Als Anouk een Brit of amerikaan was geweest durf ik te zeggen dat ze niet eens een platen contract zou gehad hebben. ja, zo slecht!!

extra: en omdat de NL media en radio dit sort muziek blijven pluggen geeft het een negatieve invloed op muziek dat door andere artiesten hier in Nl gemaakt wordt

zo goed?

avatar van Lexicon Devil
Ik dacht zo onderhand dat ik de enige was die er ook zo over dacht....
Goed verwoord!

Omdat hij het nog over dit album heeft en jij het meer over Anouk in het algemeen hebt. Overigens staat het bericht van Ad waar de discussie mee begon ook op de artiestenpagina, omdat het daar gequote is.

Onnodig lange quote verwijderd trouwens.

Even een pissige reaktie mijnzijds. Over deze cd van Anouk. Die staat in mijn kast. Helemaal zelf gekocht van mijn eigenverdiende centen. Als ik die cd mooi vind, mag ik dat in deze rubriek rustig zeggen en zelfs een punt geven, dacht ik tenminste!!! Als ik iemand een antwoord geef op een vraag of reageer op een mijns iziens vekeerde veronderstellingmag toch ook, dacht ik tenminste!!! Maar nee hoor, ik wordt er afgekieperd omdat er een paar figuren een bloedhekel aan Anouk hebben en met een hoop onzinnige argumenten aan komen. Als die lui Anouk niks vinden klikken ze toch over op een andere artiest, die hen wel ligt. Nee meneer Herman, je laat je wel even kennen, nu. Ik word gewoon naar een andere pagina gemikt. Bedankt! Als je een ertiest 0.5 geeft en een grote bek hebt win je. Toch???

avatar van TerryA
0,5
chill out Ad die boodschap van jou van 2 september 2008, 18:52 uur was toch gewoon gebleven? - die van mij was naar de Anouk forum gestuurt, dus had ik die van mij aangepast voor deze album.
Maar als je gaat vertellen dat deze album wereldklasse is, etc dan is het net zo de recht dat anderen (ik in deze omstandigheid) daar counter argumenten voor geef dat het niet zo is
het is een discussie forum over muziek

Ik heb nog nooit een 0.5 gegeven aan aan album. Ik vind dat je anderen dan min of meer beledigd of in een hoek duwt, waar ze niet horen. Als ik iets zo slecht vind reageer ik of niet, of ik geef geen punt. Ik ga bijv. Koos Albers toch ook geen punten geven, maar ga de mensen die daarvan genieten ook niet "beledigen". Smaak blijft smaak!

Ik weet niet waar jij je druk over maakt, maar ik heb enkel de berichten die niet over dit album gingen verplaatst naar de algemene discussiepagina over Anouk.

Dan heb ik dat niet begrepen. Bij deze dan mijn excuses!!!

avatar van ozwald
niveau van deze plaat is gelukkig en stuk hoger dan dat van deze discussie hier.

Je hebt helemaal gelijk. Het is een wereldplaat, alleen de wereld weet het nog niet

avatar van MusicFreak
Ik vind Good God zo'n goed nummer!! Heerlijk ritme!

Een paar nummers van Anouk vind ik leuk maar een heel album is iets teveel van t goede... maar wel leuke afwisseling tussen de nummers

avatar van kaztor
TerryA schreef:

zo goed?

Ik denk dat als ze nog op haar oude manier zou zingen ze nog veel meer kans gemaakt zou hebben. Nederlandse artiesten die op Amerika mikken willen altijd té Amerikaans zijn. Ik denk dat daar de kink ligt.

Vergelijk bv. eens haar zangstijl van Michele of It's So Hard eens met dat van bv. Modern World: Het verschil is hemelsbreed. Eerst articuleerde ze duidelijker en klonk ze ingetogener, nu klinkt het als nep-Amerikaans gewauwel ('Hail hail mawn wuwd!!'). Op Girl en One Word is die aardappel ook zo duidelijk te horen.

Ik vind het jammer, want talent heeft ze wel degelijk, vind ik.

avatar van Sebashuis
Stem verwijdert.

Ik had hem wel een stuk of 5 keer geluisterd maar nu zet ik hem nooit meer op en ik ben hem zelfs kwijt. Zonde ik had hem altijd nog aan iemand cadeau kunnen doen.

In de puberteit gebeuren er rare dingen met je lichaam en geest. Misschien een aanval van opstandige hormonen??? Ben maar blij, dat je 'm kwijt bent!!!

avatar van LucM
Een matig album, ik vind het vooral productioneel vrij vlak en te veilig klinken (waar zijn de scherpe randjes gebleven?) en er staan hier ook geen uitschieters, hoewel ik "Modern World" en "Good God" wel behoorlijke nummers vind.
De Engelse uitspraak vind ik hier ook minder, dat knauwend Amerikaans-Engels stoort mij. Anouk kan beslist beter!

avatar van Von Helsing
Anouk was leuk toen ze nog in de Paap optrad, en ze was leuk toen haar debuut uitkwam. Min of meer ontdekt door Alfred Lagarde en de Golden Earring.

Haar tweede cd was al een bak minder en ze is in de loop der jaren alleen maar minder geworden, en ze heeft absoluut geen internationale uitstraling. De muziek is vrij vlak en niemand zit in Amerika te wachten op Anouk, daar hebben ze er wel duizenden van rondlopen die het ook nooit zullen maken.

Joy
anouk is ook niet naar amerika verhuist om daar een carriere te starten, maar omdat ze rust wilde

ben het trouwens niet met je eens, er zit groei in haar platen, de latere vind ik volwassener,beter, de begindagen van anouk hing nog vol van rockcliches

lowriderluuk
Vrij gezapig vlak album. De pit is verdwenen.
Het bekende If I go en Modern World zijn de mooiste nummers
Ik gok dat deze cd gauw verveeld en dat ie niet vaak uit de kast gehaald gaat worden.

Who's Your Mamma is toch echt zo slecht niet. Vanmiddag weer eens gedraaid n.a.v. de reaktie van Joy.Hij heeft met zijn reaktie helemaal gelijk, vind ik. "t was leuk om 'm weer 'ns te horen.

joeri592
nogal anders dan der andere albums, maar na vele keren luisteren vind ik toch nog een zeer goed album

Muzikaal weer een geslaagd album.
Alleen Graduated Fool vond ik een minder album.

Deze dame had na haar eerste album moeten door breken in Amerika, en daar gaan wonen.
Vervolgens een relatie beginnen met Eminem (ze heeft een zwak voor rappers), en dan beide over de relatie problemen albums vol schrijven.

Het had zo mooi kunnen zijn.

Bericht verplaatst naar Anouk

avatar van Poeha
Ze komt binnenkort weer met een nieuw album op de proppen, hoorde ik vandaag op de radio.

Hopelijk weer net zo genietbaar als dit mooie album.

avatar van HiLL
Berichten verplaatst naar Anouk

avatar van Lee Malone
Dacht ik even dat Ball and Chain een cover was van onderstaand nummer:
Ball and Chain
Was me dat even balen om dit zoetgevooisd nummer te horen te krijgen.

Tot en met Good God viel dit album me nochtans best wel goed mee, prefab pop-rock, maar Anouk kan toch echt wel deftig zingen. Nadien wordt het me echter te commercieel en te gericht op MTV-TMF "hit"lijstjesmuziek...