Lenny Kravitz - It Is Time for a Love Revolution (2008)

Label: Virgin

1. Love Revolution (3:14)
  2. Bring It On (3:35)
  3. Good Morning (4:17)
  4. Love Love Love (3:21)
  5. If You Want It (5:08)
  6. I'll Be Waiting (4:19)
  7. Will You Marry Me (3:43)
  8. I Love the Rain (4:43)
  9. A Long and Sad Goodbye (5:58)
  10. Dancin' Til Dawn (5:09)
  11. This Moment Is All There Is (5:07)
  12. A New Door (4:38)
  13. Back in Vietnam (3:45)
  14. I Want To Go Home (5:04)
  15. Uncharted Terrain * (4:29)
  16. Confused * (6:48)
  17. I'll Be Waiting [Acoustic] * (4:22)
totale tijdsduur: 1:02:01 (1:17:40)
avatar van JuRR
is deze nog steeds niet gelekt..?

avatar van Youri
Twee tracks gehoord. Klinkt aardig Rock & Roll(circus) Ben benieuwd naar de gehele cd, ik weet overigens niet welke tracks ik gehoord heb.

avatar van Erikpol
Eindelijk weer een beetje ouderwets rocken Eerste indruk is prima. Die softe cd's zijn weer gedaan!

avatar van Dielie
ik vind gewoon dat Lenny Kravitz nooit slechte dingen maakt eigenlijk, wel nogal herhalend mss maar blijft gewoon leuk luisteren mijns inziens, deze ga ik zeker luisteren

De laatste 2 albums ken ik niet: ik ben helemaal afgehaakt na het album 5.
Op zich best jammer want ik was indertijd helemaal wild van Lenny Kravitz: de eerste 2 albums vond ik zeker in die tijd sensationeel goed (ook al was het niks nieuws). Debuut Let Love Rule mag ik nog steeds graag horen en ik vergeet nooit meer dat waanzinnige optreden in Ahoy toen het tweede album net uit was: wat een hectiek in het publiek en wat een goede sfeer.
Maar de twijfel sloeg al toe bij nummer 3 en nummer 4 vond ik niet echt leuk meer. Op 5 stonden nog wel wat goede momenten maar daarna was het toch echt welletjes.
Toch maar eens geluisterd hoe dit klinkt. Het rockt en funkt inderdaad wat meer en ook wat puurder maar heel erg memorabele hits hoor ik er tot nu toe nog niet tussen zitten.
Maar ondanks dat vind ik het zo beroerd allemaal nog niet. Het is jammer dat Kravitz het gewoon heel erg slecht doet bij veel mensen (heeft ie het ook een beetje naar gemaakt denk ik) waardoor ook dit album ongetwijfeld weer helemaal afgekraakt zal worden. Laat ik me daar dan niet bij aansluiten maar tot het jubel-kamp der fans wil ik ook niet gerekend worden met dit album.

was lang wachten maar voor mij wel de moeite waard. na paar keer luisteren steeds beter. hoord de oude sound en ja daar zijn veel l iefhebbers voor. ik zeg genieten. heeft een relaxeted kant en kan ook rammen worden.

tuktak
Ouderwets zou het goede woord zijn, ware het niet dat dit een nieuwe plaat is, daar verwacht je dan wel iets meer van dan een best of b-sides album. Opzich valt me het geheel nog best mee, maar echt veel vaker luisteren zal ik dit album niet. Er staat ook niet echt een echte topper op.

Muzikaal vind ik de single niet eens zo slecht, maar als tekstschrijver heeft ie toch echt afgedaan...

I'm the one who really love ya, baby
I've been knockin' at your door

and as long as I'm livin'
I'll be waitin'
as long as I'm breathin'
I'll be there
whenever you call me
I'll be waitin'
whenever you need me
I'll be there

sjongejonge zeg, hier krijg ik jeuk van.

WernerGSF
dat lijkt wel veel op Climbing Up the Walls eigenlijk...

avatar van ZERO
Climbing up the walls gaat volgens mij over schizofrenie, niet over een man die zielig wacht op zijn verloofde, maar ik kan me vergissen hoor. Heb dat ooit wel eens ergens gelezen...

WernerGSF
maar hoe de tekst inelkaar zit, dus niet zo zeer het onderwerp, maar de manier hoe het is. dus steeds: puntje puntje puntje, ill be there.. etc

avatar van devel-hunt
Het debuut van deze man vond ik toen erg goed, daarna is hij zichzelf alleen maar gaan herhalen. Nooit wat nieuws en fris, altijd dezelfde dreun, ook op deze bloedeloze plaat!! Not my cup of tea!

avatar van Ploppesteksel
Dit valt allemaal nog best mee. Had erger verwacht. 3,5*

WernerGSF
Ik snap dus echt niet waarom al die mensen zo negatief doen hier over, Dit is echt super.

EVANSHEWSON
Is het een goede indicatie, ik weet het niet, maar op allmusic krijgt ie **** mee. Men vertelt dat het een soort ode is aan de sound van Led Zeppelin, dat hij verstandig van deze band "steelt" zonder dat je hem plagiaat kunt aanwrijven, dat Kravitz een onverbeterlijke retro-rocker is.
Men vertelt er ook bij dat vooral de klankkleur van de songs bij hem belangrijker zijn dan de inhoud, nou, aan sommigen hun reacties hier, in verband met slappe teksten, zou dit dus kunnen kloppen.

Men vergelijkt het ook met fastfood tegenover een goed restaurant; dan zou Kravitz gewoon hele lekkere fastfood zijn die zo op zijn tijd eens lekker kan smaken...

Ik kan nog geen oordeel vellen, heb de plaat nog niet gehoord, ik sta toch minder vlug te springen dan bij pakweg de eerste drie albums die Kravitz uitbracht, en die me toch een stuk relevanter en urgenter leken dan wat ie tegenwoordig uitvreet...

EVANSHEWSON
Ik denk dat ik een echte fan ben, een onverbeterlijke, want kijk, ik ben toch nog naar de winkel gehold... ik vond die laatste studioplaten van de heer Kravitz nog zo slecht niet... en ik beluister hem nu, deze zal een vrij hoge score van me meekrijgen, weet ik nu al...

Ik geef toe dat Kravitz geen vernieuwer is, hey, het is niet voor niets een retro-rocker, maar I love his sound, ik kan het niet helpen...

avatar van T.A.
Mee eens. Prima cd. Niet geweldig. Maar deze man weet mij toch altijd weer over te halen om zn plaat te gaan luisteren. Back in Vietnam is trouwens wel een lekker duidelijk statement moet ik zeggen.

avatar van Erikpol
Trek mn eerdere bericht in, wat een tegenvaller weer. Na 5 is t idd nooit meer wat geworden.

EVANSHEWSON
En ik vind dan weer dat het zijn sterkste plaat is sinds... pakweg Mama Said!
En dat is héél wat!
Ik hoor een constant hoog niveau, goede songs, dit album zal vaak in de cd-speler zitten, zoveel is zeker!

De inspiratie is echt terug, Lenny schrijft weer prima songs en ik heb het gevoel dat dit effe geleden was...

**** voorlopig, met kans op promotie!

avatar van lennon
Ik ben best wel een Lenny liefhebber te noemen, maar Baptism vond ik toch wel een beetje een dieptepunt (ook al staan daar ook nog wel een paar aardige tracks op)

Al dat gemijmer dat Lenny jat enzo.. vind ik een beetje flauw. Elke artiest is beinvloed door een ander, en Lenny heeft dat nou eenmaal wat sterker.

De man is niet voor niks al 19 jaar succesvol.

Ik vind zijn nieuwe album niets vernieuwends, maar zeker niet slecht! Het doet me heel erg aan Circus denken, wat ik ook een erg sterke plaat vind!

Ik vind het zelfs na meerdere luisterbeurten1 van zijn betere albums...

En iedereen die loopt te zeuren dat ie alleen maar kan jatten, die missen simpelweg een heel lekkere plaat!

avatar van Hans Brouwer
Op zondag morgen haast ik mij altijd naar beneden om de zondageditie van De Telegraaf uit de brievenbus te grissen. Graag blader ik naar de pagina waar de recensies over nieuw verschenen cd's en dvd's zijn te lezen .

In de zondageditie van 10 februari 2008 staat de volgende recensie over "It Is Time for a Love Revolution (2008)". Ik wil U de lovende woorden over dit nieuwste album van Lenny Kravitz zeker niet onthouden .

"Slechts één woord kwalificeert het nieuwste, achtste album van Lenny Kravitz: briljant! "Love Revolution" en "Bring it On" dwingen de volumeknop naar maximaal. Stilzitten? Onmogelijk! Anderzijds is de stoere retrorocker tekstueel persoonlijker dan ooit. Het hartverscheurend, emotionele "A long and Sad Goodbye", compleet met huilende 'Jimi Hendrixgitaar', biedt bijvoorbeeld een intiem kijkje in de moeizame relatie tussen Kravitz en zijn inmiddels overleden vader. Daartegenover valt "Dancin' Til Dawn" op: een zeer geslaagd probeersel van de danceplaat die Lenny al jaren zegt te willen maken. "It Is Time for a Love Revolution (2008)" is een muzikale mix van '60's en '70's rock en funk, maar klinkt door de Kravitz-touch allesbehalve gedateerd. De zanger weigerde ditmaal promotie voor zijn nieuwste plaat. Hoeft ook niet. De muziek spreekt voor zich. Een prachtige parel aan de rockkroon van Leonard Albert Kravitz".

Ik heb het nieuwste album van Lenny Kravitz nog niet in mijn bezit . U zult begrijpen dat daar snel verandering in komt . Morgenochtend om 09.00 uur sta ik wel ergens bij een MediaMarkt of FreeRecordShop op de stoep om deze nieuwste van heer Kravitz te kopen!!

avatar van Erikpol
Ik heb een bericht in de telegraaf nog nooit serieus genomen...

avatar van Reijersen
Het is vooral een herhalingsoefening van Lenny. Heard it all before. De rocky nummers zijn het interessantst, want ik vind Lenny erg zwak in ballads. Hij zingt dan te zeikerig, te glijerig.

avatar van musicfriek
Hmm, zulke uiteenlopende reacties maken mij juist nieuwsgierig. Ga dit album zeker wel beluisteren, alhoewel ik hem de laatste 10 jaar weinig aan vind (op het album Lenny na).

avatar van dix
dix
Hans Brouwer schreef:

da's ongeveer exact wat de opdrachtgevers van die telegrof 'journalist' beoogden met hun onder de tafel betaalde recensie. veel luisterplezier desalniettemin !

avatar van Didgeplayer
Na wat mindere, maar zeker geen slechte albums hoor ik eindelijk de oude Lenny weer! Wat een geweldig album is dit. Zo moet hij klinken, ouderwets, met duidelijke invloeden van o.a. de meester Jimi (A long and sad goodbye) Ok, voor sommigen is hij dan wel niet erg vernieuwend, maar geef toe, de man maakt prachtige nummers. Hij is toch maar een van de weinigen die na bijna 20 jaar nog mensen weet te boeien met zijn retro-muziek. Hij is en blijft een geniale duizendpoot.

avatar van Marty McFly
Didgeplayer schreef:
Hij is en blijft een geniale duizendpoot.

Een beetje teveel eer hoor....

avatar van kaztor
Reijersen schreef:

Ik denk er ook zo ook over.
Er zitten hier en daar uitschieters tussen, maar het leeuwedeel van z'n platen (vooral de meest recente) is 'been here, done that'.
Ikzelf vind de laatste single een soort 'mooi gemaakte' versie van Let Love Rule.
Een nummer als Believe zit ook zeker in dezelfde lijn, alhoewel dat een prachtige song is.

avatar van Sldghmmr
Niet echt iets vernieuwends, maar wel leuk!
Dancin' till dawn, gelijk zin om naar de club te gaan

Ik ga van het weekend maar eens die dvd bekijken.