A Flock of Seagulls - The Best Of (1986)

Label: Jive

1. I Ran (5:07)
  2. Space Age Love Song (3:49)
  3. Telecommunication (2:31)
  4. The More You Live, the More You Love (4:07)
  5. Nightmares (4:39)
  6. Wishing (If I Had a Photograph of You) (5:30)
  7. (It's Not Me) Talking (5:00)
  8. Transfer Affection (5:22)
  9. Who's That Girl (She's Got It) (4:16)
  10. DNA (2:29)
  11. Wishing [If I Had a Photograph of You) (Extended Version] * (9:36)
  12. The More You Live, the More You Love [Extended Version] * (6:14)
  13. The Story of a Young Heart * (6:08)
  14. I Ran [7" Single Version] * (3:59)
avatar van starbright boy
De band met de kapsels. Erger dan Kajagoogoo.
Ik vond toen ik 9 was The more you live, The more you love een mooi nummer, dat wel.

avatar van titan
titan (crew)
Inderdaad, vooral de zanger zag er niet uit. Was toendertijd een modeverschijnsel bij alle bands die tot de new romantics (denk ook aan Duran duran en inderdaad Kajagoogoo) hoorden. Vooral de lange versie van Wishing is om van te smullen.

avatar van orbit
Deze plaat MOET je kopen als je van kwaliteits synthpop houdt
Heerlijke nummers namelijk

avatar van steven
de singles zijn zo ijzersterk! I Ran en The More you live zijn echt klassiekers

avatar van the viking
Ben het hier volkomen mee eens ,vooral I Ran is een geweldig nummer !

avatar van orbit
De eerste 6 nummers zijn sowieso een handvol van de beste nummers die ik in mijn bezit heb
Jammer dat ze het niveau van het debuut niet wat langer konden vasthouden

avatar van Droid
Leuk synthpop groepje. Vroeger flink gedanst op de hitjes van ze, dus nu best wel jeugdsentiment.
"Wishing" blijft een wereldnummer.

Prima verzamelaar, hoewel de album vulling (remixen,b-kantjes) minder interessant is.
Daarom een 3,5*

avatar van Jan Wessels
A flock of seagulls maakte prachtige muziek maar brak nooit echt door. Ik las ooit eens dat dit kwam omdat de bandleden zo lelijk waren (dat haar! die bril!). Dit album bevat echt een paar wonderschone tracks. 4,0

avatar van orbit
Dat kapsel zal ze niet echt veel hebben goedgedaan (onbegrijpelijk,, maar ze wilden ws. opvallen ). Jammer, want de muziek is geweldig!! Twee van mijn absolute alltime favoriete nummers zijn van deze band afkomstig! Magistrale gitarist ook, erg karakteristiek voor de sound van deze band (vooral de beginperiode dan).
Het had één van de beste bands allertijden kunnen zijn (zeker van de jaren 80), maar het kavelde na hun debuut al snel af.. helaas.
Deze verzamelaar krijgt echter gewoon een 5* van me, ondanks de twee latere lelijkerds "Who's that Girl" en "Story of a young heart". Dat wil wel wat zeggen

avatar van the viking
Ga deze ook nog maar even pindakazen Wishing (If I Had a Photograph of You) en vooral I Ran is een klassieker van de bovenste plank !

avatar van Premonition
Deze CD had ook beperkt kunnen blijven tot de eerste 7 nummers. Verzamelaars worden overigens altijd voorzien van opvullers, bijna hits, geen hits en extended versions van (bijna) hits. Da's hier niet anders.
Zoals Orbit al schreef heeft Flock of Seagulls één fatsoenlijk album afgeleverd (het debuut) en vervolgens nog twee of drie aardige singles. Een verzamelaar kan dan ook alleen maar tegenvallen.
Sterkste nummers zijn voor mij I Ran, Space Age Love Song, Wishing en Talking. The More You Live is het Don't You van the Flock geworden.
In 1982 werd hun debuut omschreven als U2 on acid. Zit wat in vind ik. Die gitarist met dat geinige bovenformaat brilletje (maar met redelijk normaal kapsel in vergelijking) klonk als The Edge tijdens een zware LSD-trip.

Premonition schreef:

Briljante omschrijving

Maar hij heeft inderdaad wel iets van The Edge weg qua gitaarspel, haalt ook wat meer truukjes (echo, synthesizereffecten) uit. Maar het levert een bijna onwerelds mooie sound op vind ik. Krijg van het gitaarspel bij Space Age Love Song altijd kippenvel!
The More You Live vind ik bijna hét 80s anthem! Maar ook zo mooi! Daar kan Don't You niet tegenop (alhoewel ik dat ook wel een 80s anthem vind ).

orbit schreef:
The More You Live vind ik bijna hét 80s anthem! Maar ook zo mooi!

Zeker heel erg mooi, die 80's zijn zo slecht nog niet

avatar van Justinx
I Ran

Maar eens een beginnetje gemaakt met dit album!

A Flock Of Seagulls had echt een verbod moeten hebben op het maken van clips, de muziek is gewoon erg goed maar ze slaan qua imago de plank totaal mis. Wishing is echter nog steeds een super nummer.

Mordor
Ik mis messages op dit album

avatar van orbit
Over The Border, Man Made, Standing In The Doorway, You Can Run hadden hier dan ook wel op mogen staan. Briljante band rond hun debuut! Draai dit nog steeds vaak.

avatar van Madjack71
Een wat vergeten band uit de jaren tachtig. Die uiteindelijk ten onder ging aan hun eigen succes...maar wel met flink wat mooie nummers op hun conto achterlatend. Ze hebben veel van die nummers een eigen geluid weten mee te geven. Leuke verzamelaar.

avatar van jellorum
Aan die extended versions heeft deze jongen niet zoveel. Toch een uitstekende verzamelaar, alhoewel ik persoonlijk er graag Messages en Modern Love is Automatic had bijgevoegd.
De eerste 6 nummers zijn inderdaad een toppunt van popmuziek uit die tijd met het vinnige Telecommunication op kop.

Een 80's band die bekend is van een aantal pakkende hits . Op de goede plek en op het juiste moment gelanceerd .
I Ran , The More You Live en Wishing zijn absoluut lekkere nummers . Goed gevonden , melodieus en nog steeds radiovriendelijk . Who's That Girl vind ik dan weer erg drakerig en onbenullig en ook het restand vind ik niet bijster . Dan heb je het het eigenlijk wel gehad met A Flock Of Seagulls en bleek het toch een bandje met geringe creativiteit .
Ik meen dat er recentelijk een album uit kwam met de nummers in een nieuw jasje . Ik zit er niet op te wachten .

avatar van Doppie P
Ik mis toch echt You Can Run op deze verzamelaar, m.i. toch een van hun beste nummers.
Voor de rest staan alle toppers er wel op natuurlijk, al hadden nummer 8 en 9 er van mij niet opgehoeven. Ze hebben betere nummers gemaakt dan deze.
Verder is inderdaad de lange versie van Wishing heerlijk, de beste 12'inch versie allertijden die er gemaakt is als je t mij vraagt.

Prachtige sythmuziek van deze eightiesband en hun imago zal mij worst wezen,dat moet je beoordelen in de tijdsgeest van het moment.
De 12"ers van 'wishing' is gewoon subliem,das 10 minuten genieten tot de laatste noot.
Zeer jammer dat 'modern love is automatic' door de samensteller over het hoofd gezien is.

avatar van sjoerd148
80's man schreef:

Helemaal mee eens....I Ran, Wishing en The More You Live ... blijven toppers

avatar van frolunda
Het prachtige Nightmares zat ook in één of andere tv serie maar welke weet ik niet meer,verder vind ik I ran en Wishing wel leuke nummers.

frolunda schreef:

Ik heb net deze bewuste BBC minireeks in bezit.Het gaat om The Dark Side Of The Sun uit '83 (van dezelfde schrijver als van Who Pays The Ferryman en Maelstrom).Het is een naargeestige reeks en de bewuste song van AFOS wordt gedraaid op een gemaskerd bal op een kasteel in Rhodos.Ook o.a.China Crisis passeerde met Christian.

De bizarre videoclip van Nightmares vind ik trouwens ook top!

avatar van frolunda
80's man schreef:

De bizarre videoclip van Nightmares vind ik trouwens ook top!
Klopt was op een gemaskerd bal,nu herinner ik het me weer.....mooi nummer en prima serie,al weet ik er niet al te veel meer van.