Wu-Tang Clan - 8 Diagrams (2007)

Label: Universal

1. Campfire (3:59)
  2. Take It Back (4:12)
  3. Get Them Out Ya Way Pa (4:18)
  4. Rushing Elephants (3:00)
  5. Unpredictable (4:11)

met Dexter Wiggle

6. The Heart Gently Weeps (5:37)

met Erykah Badu, Dhani Harrison en John Frusciante

7. Wolves (4:16)

met George Clinton

8. Gun Will Go (4:14)

met Sunny Valentine

9. Sunlight (3:22)
  10. Stick Me for My Riches (6:08)
  11. Starter (4:13)

met Sunny Valentine en Tash Mahogany

12. Windmill (4:31)

met John Frusciante

13. Weak Spot (3:58)
  14. Life Changes (7:21)
  15. Tar Pit * (4:56)

met George Clinton

16. 16th Chamber (ODB Special) * (2:44)
totale tijdsduur: 1:03:20 (1:11:00)
|Joël|
Ik kijk toch wel een beetje uit naar dit album. 2007 is naar mijn mening een mooi jaar geweest wat Hip-Hop releases betreft. Mooi dat aan het einde van dit jaar zelfs de Wu-Tang Clan met een nieuw album komt .

avatar van thomzi50
Ik kijk er ook naar uit, maar verwacht er langzamerhand wel héél erg weinig van.

Relax
Ik heb wel hoge verwachtingen, maakt niet uit wat er rond het album speelt.

avatar van psychonaatje
Voor de duidelijkheid: zoals het er nu naar uitziet zijn Tar Pit en 16th Chamber (ODB Special) bonustracks van de UK-versie van het album en zijn You Can't Stop Me Now en Watch Your Mouth bonustracks van de US-versie van het album.

eazyfan
Ziet er niet bepaald veelbelovend uit, we zien wel. Ik merk wel wat het word als het uitkomt. De 15 tracks lijken me op zich wel aardig.

avatar van MJ_DA_MAN
Een paar maanden geleden was dit voor mij kanshebber nummer 1 voor album van het jaar, maar na de gelekte nummers en onrust bij The Wu verwacht ik er inmiddels bagger weinig meer van.

eazyfan schreef:
Ziet er niet bepaald veelbelovend uit, we zien wel.

Ehm er valt eigenlijk weinig aan op te merken? Vooralsnog geen 'vreemde' features of producers die er niet thuis horen. Maar het is niet eens zeker of deze plaat uitkomt. En als hij wél uitkomt zou Raekwon samen met de rest van Wu-Tang (behalve RZA) een nieuwe plaat opnemen die gezien zou moten worden als dé comeback van Wu-Tang. Ook Ghostface was dacht ik ontevrede. Misschien kan ik de interviews nog terughalen. Mede hierdoor denk ik dat ik erg teleurgesteld ben als ik dit album zou luisteren. Van enige vorm van chemie is denk ik geen sprake wat ongeïnspireerde rijms als gevolg zou kunnen hebben. Ook de 'gelekte' tracks klinken vooral erg saai en ondermaats. Jammer, want ik hou nog steeds van Wu-Tang.

|Joël|
Artifact schreef:
Dat zou wel een pijnlijk einde van de Wu-Tang Clan kunnen worden .

avatar van MJ_DA_MAN
Overigens vind ik de voorkant verschrikkelijk. Het lettertype verpest het gewoon. Vond de cover, die ook rondzwierf op het net, in de stijl van GZA - Beneath The Surface veel mooier maar ook daar was het lettertype erg lelijk.

Artifact
De vormgeving is gewoon barslecht verzorgt. Kan me ook niet voorstellen dat dit de officiele cover zou worden. Geen haan die ernaar kraait.

Social_Mask
Volgens mij, of ik hoop het, gaan ze hier een totaal andere stijl neerzetten. Vooral als ik de namen Erkyah Badu en Clinton zie... ach, laten we afwachten..

Artifact
Raekwon zei dat RZA teveel op zijn gitaar zat te pingelen. Kon mijn glimlach dus niet inhouden, toen ik de titel van het eerste nummer las. Wu-Tang, gitaartje en kampvuur liedjes. What's next, een acoustische N.W.A. plaat

Dat klinkt niet altijd slecht hoor, Thugz Mansion

E.Norton
Ik weet het niet hoor, Raekwon klonk alsof hij niet achter zijn shit stond
Maja we zien wel, RZA is en blijft een grootmeester in deze hiphop business we zien wel.
Plus hij mag best expirimenteren, maar het moet wel die wu sound blijven volgens Rae,

Maja we zien wel, ik verwacht een strak Wu-Plaats maar voor de rest moet ik nog maar zien

EPMD
ik heb em gedownload via isohunt... en ik heb het snel wat doorgeluisterd en het klinkt echt vet!!! dit had ik echt niet verwacht... ik ga deze zeker halen... staat bovenaan m'n lijstje...

op bol.com staat trouwens een andere cover...

avatar van MJ_DA_MAN
Dat is hem niet lijkt me, je hebt waarschijnlijk die mixtape van Loud die idd ook nummers van dit album bevat.

CaliLove
Ik vind het in ieder geval een geslaagde cover zo hoort het gwn : alle MC's en in de achtergrond NYC.
Ik kijk er helemaal naar uit!!!!
En voor al diegenen die twijfelen aan dit album aangezien al wat "leaked tracks" hebbe gehoord die hun niet bevalden : die leaked tracks stellen niets voor en zullen niet hetzelfde klinken of zijn als op het album.

avatar van pascal83
CaliLove schreef:
Ik kijk er helemaal naar uit!!!!

pascal83 schreef:

Ik vind het er vooral uitzien als een slecht photoshop werkje.

Tja, nu ik het wat beter bekijk konden de buildings van NYC mss wel wat beter geplaatst worden...

Er is nu een retail grouprip door MOD. Nu eerst maar eens goed luisteren

word

avatar van thomzi50
De cover is inderdaad niet mooi maar ik zou het wel leuk vinden als ze allemaal op de voorkant staan.

avatar van waxs
w00t gelekt!

Ben benieuwd

Artifact
Tja ik weet niet echt wat ik ermee moet. Kan het nog niet echt plaatsen allemaal.

avatar van waxs
Ik vind dat de producties niet erg sterk zijn (er zijn uitzonderingen) en vooral de R&B-achtige refrein'tjes het geheel een beetje te soft doen ogen. Dusver in mijn optiek (een eenmalige luisterbeurt) niet slecht maar wel telleurstellend saai.

Rushing Elephants (nr 4) is wel erg lekker! En verder ben ik nog niet

Social_Mask
Eerste luisterbeurt zit erop en ik vind het niet zo saai als Waxs het vind...

Sitck me for my riches vind ik wat te dirty south achtig, al vind ik de zang niet slecht ... maar die beat is niet veel.. Die rapper ook.. Slecht nummer. Starter heeft wel een wat minder refrein.

Sunlight vind ik best goed, zo ook Rushing Elephants. En de nummers die al bekend waren vond ik ook wel redelijk. Naast The Heart.. heeft ook een ander nummer veel gitaar in de beat. Zeker niet slecht. Method Man is erg aanwezig, dat is me wel opgevallen.

De eerste 9 nrs vind ik best goed, daarna zakt het in. Alleen Life Changes en Tar pit zijn enigzins de moeite waard. Die ODB Special is ook best vet. Heeft het meest weg van 'de Wu sound', je hoort een stukje rap van ODB zelf.

Ken alleen Enter the Wu en Wu-Tang Forever, meer ken ik niet van Wu-Tang(een paar losse nrs). Maar het is wel anders dan die twee albums.

Niet saai, niet slecht (op een paar momenten na), maar ook kent dit album geen enkel nummer dat in de buurt komt van nummers als C.R.E.A.M., Tirumph, Reunited, Gravel Pit etc. En dat verwacht je wel als het album zolang op zich laat wachten. Ik had trouwens het gevoel alsof niet alle rappers meededen...

Máár... ik vind het eigenlijk wel wat beter dan de albums die ik van ze ken. Enter the Wu is niet mijn ding, en Wu-Tang Forever duurt te lang en kent teveel nrs die mij niks doen. Maar net als die andere albums zal ook dit denk ik 3,5* worden. Het tweede deel is een stukken minder dan het eerste, dat is jammer. Er had meer in gezeten... Maar tja, dit is pas 1e luisterbeurt wie weet wordt het beter...of slechter.

Ik denk dat veel van jullie dit niet goed zullen vinden..

CaliLove
Ik wacht veel liever tot het dropt op 11 december.
Jullie downloaden maar en downloaden maar...
C'mon als je zo wacht tot die dag en het dan uiteindelijk gaat halen in de winkel dat heeft toch allemaal iets veel specialer, dan dat julie op jullie reet achter je pc een album zo onpersoonlijk en oppervlakkig gaan downloaden?
Where's the love for Hip-Hop?

Ik heb geen geld...