zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2011, 10:22 uur
Dit krantje is gewoon bedoeld voor de kunst die er in staat. De mensen die hier aanhebben meegewerkt vinden het prachtig dat Radiohead dit voor hun doet/meewerkt. Laat het gewoon, er zijn meer dingen in de wereld dan alleen jij die de muziek wil.
Ik geef ook net zoveel om die kunst (sterker nog, ik vind het niet mooi). Maar zat mensen wel, wie ben jij dan om de hele tijd te benadrukken dat ze moeten stoppen met "poeha"
Ik geef ook net zoveel om die kunst (sterker nog, ik vind het niet mooi). Maar zat mensen wel, wie ben jij dan om de hele tijd te benadrukken dat ze moeten stoppen met "poeha"
0
indiegator
geplaatst: 31 maart 2011, 11:07 uur
lowieke schreef:
Dit krantje is gewoon bedoeld voor de kunst die er in staat. De mensen die hier aanhebben meegewerkt vinden het prachtig dat Radiohead dit voor hun doet/meewerkt. Laat het gewoon, er zijn meer dingen in de wereld dan alleen jij die de muziek wil.
Ik geef ook net zoveel om die kunst (sterker nog, ik vind het niet mooi). Maar zat mensen wel, wie ben jij dan om de hele tijd te benadrukken dat ze moeten stoppen met "poeha"
Dit krantje is gewoon bedoeld voor de kunst die er in staat. De mensen die hier aanhebben meegewerkt vinden het prachtig dat Radiohead dit voor hun doet/meewerkt. Laat het gewoon, er zijn meer dingen in de wereld dan alleen jij die de muziek wil.
Ik geef ook net zoveel om die kunst (sterker nog, ik vind het niet mooi). Maar zat mensen wel, wie ben jij dan om de hele tijd te benadrukken dat ze moeten stoppen met "poeha"
Laat maar. Je begrijpt het toch niet.
We kunnen zo nog wel even door gaan maar dat heeft geen zin.
Ik ben wel heel benieuwd naar de extra tracks. Dat zou een goede aanvulling op het album zijn (hopelijk).
En mischien kan ik dan weer een halfje omhoog

0
geplaatst: 31 maart 2011, 11:35 uur
Lekker simpele reactie. Ik begrijp jou heel prima: "schoenmaker blijf bij je leest".
Daar zijn meerdere mensen het gewoon niet mee eens.
Welke extra tracks heb je het over? :$ ik heb iets gemist.
Daar zijn meerdere mensen het gewoon niet mee eens.
Welke extra tracks heb je het over? :$ ik heb iets gemist.
0
geplaatst: 31 maart 2011, 11:50 uur
Volgens mij is dit niet zo vreemd voor Radiohead. Als je op het internet rondspeurt gingen een heleboel van hun albumreleases gepaard met vage sites met griezelig artwork en bizarre verhalen net zoals nu in dat krantje. Dit is geen willekeurige krant, maar gemaakt door hun artworkman Stanley Donwood (en wellicht heeft Thom Yorke ook meegewerkt). Dit is al jaren lang deel van hun leest.
0
geplaatst: 31 maart 2011, 11:54 uur
Bij Radiohead - The King of Limbs (2011):
Als ik het goed samenvat: Indiegator bedoelt als 'poeha' niet echt het artwork, maar meer de manier van releasen. Dit beschouwt hij meer als een marketingtruc, die Radiohead financieel geen windeieren legt en bovendien platenhandelaren enigszins buitenspel zet door de newspaper-edition via internet aan te bieden.
Zelf vind ik het wel wat hebben dat ze experimenteren met distributiemethoden. Een veelgehoorde klacht is dat internet ervoor gezorgd heeft dat artiesten inkomsten mislopen. Dit weet Radiohead bij hun laatste 2 albums deels in te perken door In Rainbows zonder platenlabel aan te bieden en TKOL als een mooi verpakte release via internet aan te bieden zonder tussenkomst van webwinkels etc. Bovendien maakt Radiohead optimaal gebruik van media voor promotiedoeleinden. Inderdaad veel geld naar het Radiohead-laatje, en dat maakt men afgunstig aangezien ze al 'binnen zijn'.
Ik denk dat een band als Radiohead hiermee echter ook weer een voorbeeld geeft aan kleinere bands, laat zien hoe bands (onafhankelijk van platenlabels zelfs) optimaal gebruik kunnen maken van internetmogelijkheden, en de muziekindustrie weer een schop(je) onder de kont geeft om te vernieuwen.
Helaas voor de cd-speciaalzaken worden ook zij hierdoor inderdaad buitenspel gezet. Dat vind ik zelf ook zonde, maar laten we eerlijk zijn, qua prijs zullen cd-speciaalzaken nooit kunnen concurreren met webshops. Liefhebbers van speciaalzaken komen daar vanwege het 'authentieke' ofzo, en zij blijven hun (Radiohead-)cd's daar wel kopen. Wie weet komt de newspaper-edition ook nog in de speciaalzaken te liggen.
Samengevat denk ik niet dat het Radioheads taak noch doel is om de platenzaken te redden. Hun vernieuwende aanpak is puur gericht op innovatie van de muziekindustrie en de manier waarop bands hun muziek aan zouden kunnen bieden (minder grote rol platenlabels, optimaal benutten van internetmogelijkheden).
On-topic kijk ik er naar uit om eens lekker te gaan zitten voor TKOL op vinyl en dat veelbesproken newspapertje
Als ik het goed samenvat: Indiegator bedoelt als 'poeha' niet echt het artwork, maar meer de manier van releasen. Dit beschouwt hij meer als een marketingtruc, die Radiohead financieel geen windeieren legt en bovendien platenhandelaren enigszins buitenspel zet door de newspaper-edition via internet aan te bieden.
Zelf vind ik het wel wat hebben dat ze experimenteren met distributiemethoden. Een veelgehoorde klacht is dat internet ervoor gezorgd heeft dat artiesten inkomsten mislopen. Dit weet Radiohead bij hun laatste 2 albums deels in te perken door In Rainbows zonder platenlabel aan te bieden en TKOL als een mooi verpakte release via internet aan te bieden zonder tussenkomst van webwinkels etc. Bovendien maakt Radiohead optimaal gebruik van media voor promotiedoeleinden. Inderdaad veel geld naar het Radiohead-laatje, en dat maakt men afgunstig aangezien ze al 'binnen zijn'.
Ik denk dat een band als Radiohead hiermee echter ook weer een voorbeeld geeft aan kleinere bands, laat zien hoe bands (onafhankelijk van platenlabels zelfs) optimaal gebruik kunnen maken van internetmogelijkheden, en de muziekindustrie weer een schop(je) onder de kont geeft om te vernieuwen.
Helaas voor de cd-speciaalzaken worden ook zij hierdoor inderdaad buitenspel gezet. Dat vind ik zelf ook zonde, maar laten we eerlijk zijn, qua prijs zullen cd-speciaalzaken nooit kunnen concurreren met webshops. Liefhebbers van speciaalzaken komen daar vanwege het 'authentieke' ofzo, en zij blijven hun (Radiohead-)cd's daar wel kopen. Wie weet komt de newspaper-edition ook nog in de speciaalzaken te liggen.
Samengevat denk ik niet dat het Radioheads taak noch doel is om de platenzaken te redden. Hun vernieuwende aanpak is puur gericht op innovatie van de muziekindustrie en de manier waarop bands hun muziek aan zouden kunnen bieden (minder grote rol platenlabels, optimaal benutten van internetmogelijkheden).
On-topic kijk ik er naar uit om eens lekker te gaan zitten voor TKOL op vinyl en dat veelbesproken newspapertje

0
geplaatst: 31 maart 2011, 12:38 uur
Nu ik jouw verhaal zo lees denk ik mischien doen ze dat krantje wel om juist mensen naar de platenwinkels te krijgen (werd immers uitgedeeld in 'goede' platenzaken) als compensatie voor hun hele verkoop om de winkels heen.
0
geplaatst: 31 maart 2011, 12:39 uur
Sorry ik lees het verkeerd denk ik.
"Samengevat denk ik niet dat het Radioheads taak noch doel is om de platenzaken te redden. "
las ik over heen...
"Samengevat denk ik niet dat het Radioheads taak noch doel is om de platenzaken te redden. "
las ik over heen...
0
geplaatst: 31 maart 2011, 12:54 uur
indiegator schreef:
Deze tracks lowieke. The Butcher en Supercollider
(quote)
Deze tracks lowieke. The Butcher en Supercollider
Ok, te gek... Ik verwacht nog steeds meer in mei eigenlijk.
0
geplaatst: 2 april 2011, 01:32 uur
indiegator schreef:
Laten we eerlijk zijn. Het heeft niet echt meer iets met muziek te maken.
Laten we eerlijk zijn. Het heeft niet echt meer iets met muziek te maken.
Dat ben ik wel met je eens. Wat dat betreft ben ik mijn interesse in Radiohead allang verloren. Er is veel te veel flauwekul omheen.
0
geplaatst: 2 april 2011, 13:16 uur
herman schreef:
Dat ben ik wel met je eens. Wat dat betreft ben ik mijn interesse in Radiohead allang verloren. Er is veel te veel flauwekul omheen.
(quote)
Dat ben ik wel met je eens. Wat dat betreft ben ik mijn interesse in Radiohead allang verloren. Er is veel te veel flauwekul omheen.
Wat kan jou die flauwekul eromheen nu schelen. Je beoordeeld en groep/artiest toch op de muziek. Als de muziek interessant is en blijft dan is al die flauwekul eromheen toch geen reden om je interesse te verliezen. Dit neigt er na dat door het het randgebeuren de objectieve muzikale waardering wordt beïnvloed. Lijkt mij een brug te ver.
0
indiegator
geplaatst: 2 april 2011, 13:35 uur
sierrra schreef:
Wat kan jou die flauwekul eromheen nu schelen. Je beoordeeld en groep/artiest toch op de muziek. Als de muziek interessant is en blijft dan is al die flauwekul eromheen toch geen reden om je interesse te verliezen. Dit neigt er na dat door het het randgebeuren de objectieve muzikale waardering wordt beïnvloed. Lijkt mij een brug te ver.
(quote)
Wat kan jou die flauwekul eromheen nu schelen. Je beoordeeld en groep/artiest toch op de muziek. Als de muziek interessant is en blijft dan is al die flauwekul eromheen toch geen reden om je interesse te verliezen. Dit neigt er na dat door het het randgebeuren de objectieve muzikale waardering wordt beïnvloed. Lijkt mij een brug te ver.
Wat hebben we nou eigenlijk gehad van Radiohead op muzikaal gebied. Een 37 minuutjes muziek na 4 jaar. En niet eens van het niveau In Rainbows.
Mijn stelling is dat (ik zal het woord poeha niet meer gebruiken) Alle marketing nonsens er om heen niet veel goeds hebben gedaan aan het muzikaal niveau van deze band.
Schoenmaker blijf bij je leest heb ik hier al horen roepen. Inderdaad. Laat Radiohead nou maar gewoon muziek maken.
Als ze bezig willen zijn met andere dingen. Prima.
Maar verwacht dan niet dat alle fans het er mee eens zijn.
Ik proef hier nog te vaak een soort van Justin Bieber following gevoel als het om Radiohead gaat.
Durf kritisch te zijn.
0
geplaatst: 2 april 2011, 13:46 uur
En als ze nu voor jou een schitterend album hadden afgeleverd. Had dan die "poeha" je ook zo gestoord? Prima dat je teleurgesteld bent in dit album, maar om nu het randgebeuren als oorzaak aan te wijzen lijkt mij niet relevant. Misschien is Radiohead wel over de top heen en moeten we dat gewoon accepteren. Hoe jammer dit ook mag zijn. Voor mij is dit album nog interessant genoeg om 4**** te scoren.
0
geplaatst: 2 april 2011, 14:39 uur
Ik vraag mij ook af indiegator zo'n krant erg had gevonden als ze die voor In Rainbows hadden gemaakt dat ocharme 5 minuten langer is dan deze plaat en ook 4 jaar op zich liet wachten. Het is ook helemaal niet moeilijk om al die poeha (
) te negeren.
) te negeren.
0
indiegator
geplaatst: 2 april 2011, 14:46 uur
hallo! schreef:
Ik vraag mij ook af indiegator zo'n krant erg had gevonden als ze die voor In Rainbows hadden gemaakt dat ocharme 5 minuten langer is dan deze plaat en ook 4 jaar op zich liet wachten. Het is ook helemaal niet moeilijk om al die poeha (
) te negeren.
Ik vraag mij ook af indiegator zo'n krant erg had gevonden als ze die voor In Rainbows hadden gemaakt dat ocharme 5 minuten langer is dan deze plaat en ook 4 jaar op zich liet wachten. Het is ook helemaal niet moeilijk om al die poeha (
) te negeren. Dat bedoel ik nu met Justin Bieber achtige fanreacties.
Hebben jullie die meisjes ook gezien bij De Wereld draaid door?
Je kan ze niet wijsmaken dat het allemaal vrij overdreven is. Ze blijven op de bres staan voor hun idool. Zelfs als hij een slechte plaat maakt word dit hoe dan ook goed geklets.
En de marketing rondom In Rainbows vond ik ook al vrij overdreven dus daar zit je fout.
Nogmaals. ik bekijk dit gewoon kritisch en met mij vele anderen.
0
geplaatst: 2 april 2011, 15:36 uur
sierrra schreef:
Misschien is Radiohead wel over de top heen .
Misschien is Radiohead wel over de top heen .
En welke top zou dat dan geweest moeten zijn?
Greenwood heeft in interviews al decennia terug, na ok computer - aangegeven dat men niet denkt in termen als doorbraak, beter , commercieel etc (als antwoord op de vraag van een journalist hoe men het denkt klaar te spelen muzikaal en commercieel gezien over ok computer heen te gaan)
Een volgende radioheadplaat is gewoon een volgende radioheadplaat, en elke plaat is weer een totaal andere beleving, niet perse beter of slechter dan voorgaande
Het zijn de fans die hoge verwachtingen voor zichzelf scheppen en zodoende teleurgesteld worden
Wees blij dat er een band is die op deze eigenzinnige manier te werk gaat zonder zich te laten beinvloeden door fans, en waardeer dat
0
indiegator
geplaatst: 2 april 2011, 17:04 uur
Malle schreef:
En welke top zou dat dan geweest moeten zijn?
Greenwood heeft in interviews al decennia terug, na ok computer - aangegeven dat men niet denkt in termen als doorbraak, beter , commercieel etc (als antwoord op de vraag van een journalist hoe men het denkt klaar te spelen muzikaal en commercieel gezien over ok computer heen te gaan)
Een volgende radioheadplaat is gewoon een volgende radioheadplaat, en elke plaat is weer een totaal andere beleving, niet perse beter of slechter dan voorgaande
Het zijn de fans die hoge verwachtingen voor zichzelf scheppen en zodoende teleurgesteld worden
Wees blij dat er een band is die op deze eigenzinnige manier te werk gaat zonder zich te laten beinvloeden door fans, en waardeer dat
(quote)
En welke top zou dat dan geweest moeten zijn?
Greenwood heeft in interviews al decennia terug, na ok computer - aangegeven dat men niet denkt in termen als doorbraak, beter , commercieel etc (als antwoord op de vraag van een journalist hoe men het denkt klaar te spelen muzikaal en commercieel gezien over ok computer heen te gaan)
Een volgende radioheadplaat is gewoon een volgende radioheadplaat, en elke plaat is weer een totaal andere beleving, niet perse beter of slechter dan voorgaande
Het zijn de fans die hoge verwachtingen voor zichzelf scheppen en zodoende teleurgesteld worden
Wees blij dat er een band is die op deze eigenzinnige manier te werk gaat zonder zich te laten beinvloeden door fans, en waardeer dat
Over de top heen zijn heeft niets te maken met commercie en een eigenzinnige manier van werken malle.
Hoge verwachtingen moeten worden ingelost na een goede release. Zo werkt dat nu eenmaal.
Of je nu Radiohead bent of Britney Spears.
Een goeie plaat is gewoon goed en vice versa dus in dat geval snap ik je antwoord niet zo.
0
geplaatst: 2 april 2011, 17:29 uur
Een volgende Radiohead plaat is gewoon een volgende Radiohead plaat, en elke plaat is weer een totaal andere beleving, niet perse beter of slechter dan voorgaande
Ik ben het met je eens dat Radiohead, gelukkig, veel albums heeft gemaakt met een andere beleving, maar aangezien beleving iets persoonlijks is blijf je natuurlijk wel voorkeur houden.
En welke top zou dat dan geweest moeten zijn?
Voor elke band breekt op den duur een periode aan dat ze wat in herhaling gaan vallen. Dit is op zich geen schande, en in het geval van dit album kan ik er nog prima mee leven. Toch mis ik wat originaliteit en heb soms het gevoel sommige nummers al eens in een betere uitvoering op een ander album gehoord te hebben.
0
geplaatst: 2 april 2011, 21:19 uur
indiegator schreef:
Over de top heen zijn heeft niets te maken met commercie en een eigenzinnige manier van werken malle.
Hoge verwachtingen moeten worden ingelost na een goede release. Zo werkt dat nu eenmaal.
Of je nu Radiohead bent of Britney Spears.
Een goeie plaat is gewoon goed en vice versa dus in dat geval snap ik je antwoord niet zo.
(quote)
Over de top heen zijn heeft niets te maken met commercie en een eigenzinnige manier van werken malle.
Hoge verwachtingen moeten worden ingelost na een goede release. Zo werkt dat nu eenmaal.
Of je nu Radiohead bent of Britney Spears.
Een goeie plaat is gewoon goed en vice versa dus in dat geval snap ik je antwoord niet zo.
Precies wat ik zeg, er is muzikaal geen top, nooit geweest,commercieel wel, maar zoals ik aangaf maalt men daar weinig om
Hoge verwachtingen hoeven wat mij betreft ook niet worden ingelost, het zijn de fans die die verwachtingen hebben, niet de band zelf, en als een plaat tegenvalt dan zegt dat meer over hen die de muziek beoordelen/hebben verwacht, dan zij die het maken
Niemand kan ooit een hele schare fans blij maken, je zou er ook doodmoe van worden als dat je insteek is - moet zijn - bij het maken van een volgende plaat
Gelukkig is radiohead zo eigenwijs eigen koers te varen
0
indiegator
geplaatst: 2 april 2011, 21:42 uur
Malle schreef:
Precies wat ik zeg, er is muzikaal geen top, nooit geweest,commercieel wel, maar zoals ik aangaf maalt men daar weinig om
Hoge verwachtingen hoeven wat mij betreft ook niet worden ingelost, het zijn de fans die die verwachtingen hebben, niet de band zelf, en als een plaat tegenvalt dan zegt dat meer over hen die de muziek beoordelen/hebben verwacht, dan zij die het maken
Niemand kan ooit een hele schare fans blij maken, je zou er ook doodmoe van worden als dat je insteek is - moet zijn - bij het maken van een volgende plaat
Gelukkig is radiohead zo eigenwijs eigen koers te varen
(quote)
Precies wat ik zeg, er is muzikaal geen top, nooit geweest,commercieel wel, maar zoals ik aangaf maalt men daar weinig om
Hoge verwachtingen hoeven wat mij betreft ook niet worden ingelost, het zijn de fans die die verwachtingen hebben, niet de band zelf, en als een plaat tegenvalt dan zegt dat meer over hen die de muziek beoordelen/hebben verwacht, dan zij die het maken
Niemand kan ooit een hele schare fans blij maken, je zou er ook doodmoe van worden als dat je insteek is - moet zijn - bij het maken van een volgende plaat
Gelukkig is radiohead zo eigenwijs eigen koers te varen
Dus jij vind dat O.K. Computer muzikaal geen top was voor Radiohead?
0
geplaatst: 2 april 2011, 22:07 uur
Vreemde conclusie die je trekt uit mijn betoog, magoed
Als ik platen los beoordeel en dat probeer ik, geef ik O.K.Computer een 3 als beoordeling, en thats it
Commercieel een doorslaand succes, waar radiohead gelukkig op reageerde met een behoorlijk andere koers
Als ik platen los beoordeel en dat probeer ik, geef ik O.K.Computer een 3 als beoordeling, en thats it
Commercieel een doorslaand succes, waar radiohead gelukkig op reageerde met een behoorlijk andere koers
0
geplaatst: 2 april 2011, 22:42 uur
Ik vind Kid A meer een muzikale top voor Radiohead dan O.K. Computer. Veel meer.
Maar zoals Malle al aangaf, vreemde conclusie die je trekt uit zijn betoog.
Maar zoals Malle al aangaf, vreemde conclusie die je trekt uit zijn betoog.
0
geplaatst: 3 april 2011, 01:24 uur
sierrra schreef:
Wat kan jou die flauwekul eromheen nu schelen. Je beoordeeld en groep/artiest toch op de muziek. Als de muziek interessant is en blijft dan is al die flauwekul eromheen toch geen reden om je interesse te verliezen. Dit neigt er na dat door het het randgebeuren de objectieve muzikale waardering wordt beïnvloed. Lijkt mij een brug te ver.
Wat kan jou die flauwekul eromheen nu schelen. Je beoordeeld en groep/artiest toch op de muziek. Als de muziek interessant is en blijft dan is al die flauwekul eromheen toch geen reden om je interesse te verliezen. Dit neigt er na dat door het het randgebeuren de objectieve muzikale waardering wordt beïnvloed. Lijkt mij een brug te ver.
Objectieve waardering bestaat sowieso niet in de kunst, die is per definitie subjectief. Ik vond het bij In Rainbows ook al een hoop flauwekul eromheen en nu wordt het nog verder doorgevoerd. Op wat ik van de muziek vind heeft het verder geen invloed, maar ik vind het wel erg jammer dat er zo weinig aandacht voor de muziek is. Onderhand is Radiohead groter dan de muziek die ze maken, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
0
geplaatst: 3 april 2011, 10:45 uur
Degene die hier sprak over het Justin Bieber-effect, sloeg eigenlijk wel de spijker op z'n kop. Erg jammer, en hoewel ik The King of Limbs echt nog weleens ga luisteren, trekt het me totaal niet meer aan. Wat een gedoe eromheen zeg. De fans lijken zelfs wel op Bieber-fans.
0
geplaatst: 3 april 2011, 12:04 uur
Botte conclusie, maar het is wel waar. Laat ze maar gewoon mooie muziek maken!
0
geplaatst: 3 april 2011, 18:31 uur
Eveningguard schreef:
Botte conclusie, maar het is wel waar. Laat ze maar gewoon mooie muziek maken!
Botte conclusie, maar het is wel waar. Laat ze maar gewoon mooie muziek maken!
TKOL heeft hier de laagste score van de laatste 16 jaar Radiohead (volwaardige albums) en wordt zeker niet door het gros gezien als meesterwerk. Dus dat vergelijken met een kritiekloos Bieber publiek raakt kant noch wal.
De band houdt bewust complottheorieën in stand, maar of dat 'poeha' is of onderdeel van een groter geheel bekijk ik graag op een later tijdstip. Een voetbalwedstrijd duurt ook 90 minuten en geen 45.
Daarnaast heeft niemand last van de 'poeha'. Of zit jij (Idigator) soms te twitteren met 'The Most Gygantic Lying Mouth' die overigens al 7 jaar bestaat en naar Amsterdam of Brussel te reizen om een gratis krantje te bemachtigen? Ik denk het niet en de luisteraar die geen interesse heeft in deze 'poeha' heeft in 9 van de 10 gevallen niet eens weet van het 'circus' er omheen. De 'poeha' valt namelijk pas op wanneer je er doelbewust naar gaat zoeken en komt niet naar je toe via de mainstreamkanalen.
0
voltazy
geplaatst: 3 april 2011, 20:44 uur
het argument van je eerste alinea slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar voor de rest heb je een punt 

0
geplaatst: 3 april 2011, 20:47 uur
Dat laatste is inderdaad zeker waar, je moet zoeken naar de krant, het is niet dat er overal geadverteerd wordt voor dit album en de krant. Het is dus niet zo dat Radiohead schreeuwt om aandacht o.i.d.
0
geplaatst: 3 april 2011, 20:58 uur
bloempje24 schreef:
TKOL heeft hier de laagste score van de laatste 16 jaar Radiohead (volwaardige albums) en wordt zeker niet door het gros gezien als meesterwerk. Dus dat vergelijken met een kritiekloos Bieber publiek raakt kant noch wal.
De band houdt bewust complottheorieën in stand, maar of dat 'poeha' is of onderdeel van een groter geheel bekijk ik graag op een later tijdstip. Een voetbalwedstrijd duurt ook 90 minuten en geen 45.
Daarnaast heeft niemand last van de 'poeha'. Of zit jij (Idigator) soms te twitteren met 'The Most Gygantic Lying Mouth' die overigens al 7 jaar bestaat en naar Amsterdam of Brussel te reizen om een gratis krantje te bemachtigen? Ik denk het niet en de luisteraar die geen interesse heeft in deze 'poeha' heeft in 9 van de 10 gevallen niet eens weet van het 'circus' er omheen. De 'poeha' valt namelijk pas op wanneer je er doelbewust naar gaat zoeken en komt niet naar je toe via de mainstreamkanalen.
(quote)
TKOL heeft hier de laagste score van de laatste 16 jaar Radiohead (volwaardige albums) en wordt zeker niet door het gros gezien als meesterwerk. Dus dat vergelijken met een kritiekloos Bieber publiek raakt kant noch wal.
De band houdt bewust complottheorieën in stand, maar of dat 'poeha' is of onderdeel van een groter geheel bekijk ik graag op een later tijdstip. Een voetbalwedstrijd duurt ook 90 minuten en geen 45.
Daarnaast heeft niemand last van de 'poeha'. Of zit jij (Idigator) soms te twitteren met 'The Most Gygantic Lying Mouth' die overigens al 7 jaar bestaat en naar Amsterdam of Brussel te reizen om een gratis krantje te bemachtigen? Ik denk het niet en de luisteraar die geen interesse heeft in deze 'poeha' heeft in 9 van de 10 gevallen niet eens weet van het 'circus' er omheen. De 'poeha' valt namelijk pas op wanneer je er doelbewust naar gaat zoeken en komt niet naar je toe via de mainstreamkanalen.
Op het cursieve gedeelte:
Nu ga je aan het feit voorbij dat de gemiddelde MuMe-gebruiker geen "kritiekloos Bieber publiek" is maar over het algemeen iets verder kijkt dan enkel Radiohead. MuMe is niet representatief voor de obsessieve fanschare van de band.
Persoonlijk vind ik het wel een geweldig album (4,5*) en derhalve vind ik alle "poeha" om de lancering van het album best leuk/interessant. Echter, van teleurgestelde volgers kan ik me goed voorstellen dat ze het gedoe rondom de release als interessantdoenerij bestempelen. Als er verloren wordt (het album zou niet goed/matig zijn) wordt er naar een oorzaak gezocht. Dan is het gedoe rondom TKOL een begrijpelijk doelwit.
0
geplaatst: 4 april 2011, 03:05 uur
bloempje24 schreef:
Ik denk het niet en de luisteraar die geen interesse heeft in deze 'poeha' heeft in 9 van de 10 gevallen niet eens weet van het 'circus' er omheen. De 'poeha' valt namelijk pas op wanneer je er doelbewust naar gaat zoeken en komt niet naar je toe via de mainstreamkanalen.
(quote)
Ik denk het niet en de luisteraar die geen interesse heeft in deze 'poeha' heeft in 9 van de 10 gevallen niet eens weet van het 'circus' er omheen. De 'poeha' valt namelijk pas op wanneer je er doelbewust naar gaat zoeken en komt niet naar je toe via de mainstreamkanalen.
Die 50 pagina's in een week bij het nieuwe Radiohead album vallen totaal niet op nee...

* denotes required fields.
