zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2007, 22:54 uur
The Cure veelzijdig??
Ik kan me bijna geen andere band herinneren met een herkenbaar geluid als The Cure. En juist daar ligt ook een gedeelte van hun kracht.
Disintegration, Kiss Me Kiss Me, en The Head On The Door vind ik zelf hun sterkste albums. Misschien speelt het wel mee dat ik een paar jaar jonger ben dan veelal de liefhebbers van het oudere werk. Maar feit is wel dat deze band een aantal sterke albums op hun naam heeft staan; en persoonlijk vind ik er maar een mis stap tussen zitten.
Zoals eerder vermeld; Wild Moods (don't) Swing.
Ik kan me bijna geen andere band herinneren met een herkenbaar geluid als The Cure. En juist daar ligt ook een gedeelte van hun kracht.
Disintegration, Kiss Me Kiss Me, en The Head On The Door vind ik zelf hun sterkste albums. Misschien speelt het wel mee dat ik een paar jaar jonger ben dan veelal de liefhebbers van het oudere werk. Maar feit is wel dat deze band een aantal sterke albums op hun naam heeft staan; en persoonlijk vind ik er maar een mis stap tussen zitten.
Zoals eerder vermeld; Wild Moods (don't) Swing.
0
geplaatst: 10 december 2007, 02:16 uur
Bij The Cure - Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me (1987):
Ik meende ook al wat te missen.
Hoezo, The Cure mag niet vrolijk zijn?
Gelukkig dat Robert Smith niet is geeindigd als andere grootheden uit dat tijdperk (zie The Sound en Joy Division).
Ik meende ook al wat te missen.
Hoezo, The Cure mag niet vrolijk zijn?
Gelukkig dat Robert Smith niet is geeindigd als andere grootheden uit dat tijdperk (zie The Sound en Joy Division).
0
perfume
geplaatst: 10 december 2007, 04:07 uur
Misschien cynisch! Maar dan was hij wel waardig aan zijn einde gekomen!
In plaats van niemandalletjes te maken!
Want de albums die The Cure in de jaren 90 hebben uitgebracht zijn toch gewoon bagger met een hoofdletter!! 
The Cure hoort niet vrolijk te zijn!
Ik herhaal mezelf!
In plaats van niemandalletjes te maken!
Want de albums die The Cure in de jaren 90 hebben uitgebracht zijn toch gewoon bagger met een hoofdletter!! 
The Cure hoort niet vrolijk te zijn!
Ik herhaal mezelf!
0
geplaatst: 10 december 2007, 04:12 uur
Pfff, wat een onzin, staat dat ergens in een handboek ofzo? 

0
perfume
geplaatst: 10 december 2007, 04:37 uur
Nee hoor! Is slechts mijn bescheiden mening!
Ik vind The Cure ongeloofwaardig klinken als ze vrolijke muziek maken
Daar zijn naar mijn mening legio bands voor te porren! 
Ik vind The Cure ongeloofwaardig klinken als ze vrolijke muziek maken
Daar zijn naar mijn mening legio bands voor te porren! 
0
geplaatst: 10 december 2007, 05:07 uur
Vond het juist leuk te lezen dat je er toch ook een aantal sterke nummers op vindt staan. Dus dat was helemaal geen negatief commentaar. Ik houd trouwens ook niet van een vrolijke The Cure hoor. Geef maar maar een lekkere zwaarmoedige sound. Daar hou ik gewoon van en om dat geluid vind ik ze goed, niet om hun happy tunes, hoewel ik wel vind dat ze dat ook best goed kunnen, alleen zijn die nummers dan niet voor mij weggelegd.
0
perfume
geplaatst: 10 december 2007, 06:39 uur
Even onder ons reptile71 ! Hier een citaat van Robert Smith uit 1982:
" elke optimist is een naieve pessimist:" Nu jullie?
" elke optimist is een naieve pessimist:" Nu jullie?
0
geplaatst: 10 december 2007, 06:44 uur
Ja hallo, zo kan ik er ook wel wat bedenken
Vrij simpele stelling. Als dat al geniaal gevonden wordt 
Vrij simpele stelling. Als dat al geniaal gevonden wordt 
0
geplaatst: 10 december 2007, 10:26 uur
Dat bedoelt hij er helemaal niet mee! T is een commentaar op het feit dat The Cure eigenlijk ook optimistisch zou zijn.Iets wat ik overigens wel denk, heb genoeg interviews met Smith gezien waaruit blijkt dat het ook best een zonnig en humoristisch mens is. Dus ik denk dat die vrolijke liedjes soms ook welgemeend zijn (en soms zijn bedoelt om op in te cashen, maargoed..).
Just Like Heaven (ik herhaal mezelf) is de perfecte popsong! Ongelovelijk pakkend! In de VS meerdere maanden in de billboards gestaan en redelijk hoog ook. In NL weet ik het niet zeker.
0
geplaatst: 10 december 2007, 10:51 uur
Ik heb even voor je gekeken en dit zijn de commerciele cijfers in Nederland voor The Cure (al kijkend naar de top 40):
1980: A Forest: nr. 31, 4 weken (idioot dit!
)
1981: Primary: tipparade
1984: The Caterpillar: tipparade
1985: In Between Days: nr. 31, 5 weken
1985: Close to Me: nr. 21, 7 weken
1986: Boys Don't Cry, nr. 37, 3 weken
1987: Why Can't I Be You: nr. 13, 7 weken
1987: Catch: tipparade
1989: Lullaby: nr. 9, 8 weken
1989: Lovesong: tipparade
1992: High: nr. 35, 3 weken
1992: Friday I'm In Love: tipparade
Conclusie: Just Like Heaven heeft vrijwel niks gedaan hier en ik ben verbaasd dat Friday.. hier niks gedaan heeft. Verder vrij kleine hitjes op Lullaby na dan. Maar ik weet dat dit voor de echte liefhebber totaal niks zegt. Die weten The Cure wel op waarde te waarderen
1980: A Forest: nr. 31, 4 weken (idioot dit!
)1981: Primary: tipparade
1984: The Caterpillar: tipparade
1985: In Between Days: nr. 31, 5 weken
1985: Close to Me: nr. 21, 7 weken
1986: Boys Don't Cry, nr. 37, 3 weken
1987: Why Can't I Be You: nr. 13, 7 weken
1987: Catch: tipparade
1989: Lullaby: nr. 9, 8 weken
1989: Lovesong: tipparade
1992: High: nr. 35, 3 weken
1992: Friday I'm In Love: tipparade
Conclusie: Just Like Heaven heeft vrijwel niks gedaan hier en ik ben verbaasd dat Friday.. hier niks gedaan heeft. Verder vrij kleine hitjes op Lullaby na dan. Maar ik weet dat dit voor de echte liefhebber totaal niks zegt. Die weten The Cure wel op waarde te waarderen

0
geplaatst: 10 december 2007, 12:20 uur
Wow, hoe bizar, ik had wel wat meer hits verwacht, The Cure is gewoon qua top 40 een grote flop blijkt nu...
gelukkig maar
De albums zullen vast hoger hebben gescoord. Frappant dat een nummer als A Forest, dat slechts nummer 31 heeft gehaald en 4 weken in de top 40, elke keer weer terugkomt in de top 100 allertijden.
gelukkig maar
De albums zullen vast hoger hebben gescoord. Frappant dat een nummer als A Forest, dat slechts nummer 31 heeft gehaald en 4 weken in de top 40, elke keer weer terugkomt in de top 100 allertijden.
0
geplaatst: 10 december 2007, 15:07 uur
Okee, de albums heb ik nu ook opgezocht en daar ben ik nog meer verbaast over hoe 'slecht' ze het gedaan hebben. KMKMKM is zelfs de op een na succevolst geweest!
(Nummer 5, 17 weken). Alleen Disintegration was succesvoller (nummer 3, 22 weken). En 22 weken is niet lang voor albumbegrippen. Verder hebben alleen Faith en The Head on the Door de top 10 gehaald (nummer 6 en 7). Seventeen Seconds en Pornography kwamen nooit verder dan 12 allebei. Tot zover de getalletjes voor The Cure in de hitlijsten. Qua verkopen dus niet zo heel succesvol (ben het er wel deels mee eens aangezien ik Pornography en Faith niet zo hoog heb zitten).
Maar ik weet dat dit voor Curefans aan hun reet zal roesten
(Nummer 5, 17 weken). Alleen Disintegration was succesvoller (nummer 3, 22 weken). En 22 weken is niet lang voor albumbegrippen. Verder hebben alleen Faith en The Head on the Door de top 10 gehaald (nummer 6 en 7). Seventeen Seconds en Pornography kwamen nooit verder dan 12 allebei. Tot zover de getalletjes voor The Cure in de hitlijsten. Qua verkopen dus niet zo heel succesvol (ben het er wel deels mee eens aangezien ik Pornography en Faith niet zo hoog heb zitten). Maar ik weet dat dit voor Curefans aan hun reet zal roesten

0
geplaatst: 10 december 2007, 15:23 uur
Nu is de albumverkoop in Nederland ook niet zo heel erg veelzeggend. Internationaal wordt het al interessanter. Pornography was op ieder front succesvoller dan Faith en Seventeen Seconds internationaal. Vanaf dat album is de verkoop van ieder album weer beter geweest dan het vorige tot en met Disintegration. Wish was de eerste plaat met iets minder verkopen dan het vorige album. Wereldwijd zit The Cure aan ruim 40 miljoen verkochte platen, dus zo obscuur zijn ze niet hoor. Joy Division heeft hier maar een miniscuul kleine fractie van gehaald bijvoorbeeld. Vergelijken op verkoopsucces heeft sowieso nooit veel zin als het om kijken naar goede muziek gaat 

0
geplaatst: 10 december 2007, 15:26 uur
Dat begrijp ik wel
Maar vond het toch leuk om even te kijken wat de cijfertjes in Nederland zijn. De waarderingen op deze site spreken boekdelen wat mij betreft.
Maar vond het toch leuk om even te kijken wat de cijfertjes in Nederland zijn. De waarderingen op deze site spreken boekdelen wat mij betreft.
0
geplaatst: 10 december 2007, 16:21 uur
Joy Division heeft ook een stuk minder (echte) albums, maar die verkopen nog steeds zo'n 27 jaar na release van de laatste. Ik denk dat van Unknown Pleasures en Closer bij elkaar toch ook inmiddels wereldwijd wel enkele miljoenen stuks verkocht zullen zijn.
0
geplaatst: 10 december 2007, 16:33 uur
Inderdaad. Sommige albums verkopen jaren nadat ze zijn uitgebracht nog uitstekend, terwijl anderen alleen in het releasejaar goed verkopen. Zo denk ik, wat The Cure betreft, dat albums als Pornography en vooral Disintegration anno 2007 nog redelijk goed verkopen, terwijl een album als Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me nog nauwelijks over de spreekwoordelijke toonbank zal gaan.
Toch een goed album dit Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me, maar heel onevenwichtig. Meer dan 3,5 kan ik er ook niet van maken, ondanks enkele 5-sterren-nummers...
Toch een goed album dit Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me, maar heel onevenwichtig. Meer dan 3,5 kan ik er ook niet van maken, ondanks enkele 5-sterren-nummers...
0
geplaatst: 10 december 2007, 19:57 uur
Bij The Cure - Bloodflowers (2000):
MEE EENS IK OOK!!!!
Zeker nu Roger O'Donnel weg is en er volgens mij geen echte bezetting is voor "keyboard". Dit hoeft voor de studioplaat natuurlijk niet te gelden (Robert en Porl kunnen het namelijk allebei) maar bij mijn "cure kruistochten op Youtube" heb ik kunnen vaststellen dat de synth is vervangen door gitaarnoten (door onze alle beste Porl).
De Cure klinkt NU live ruiger dan dat ze in jaren hebben gedaan.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met hun nieuwe album, maar mij zegt dit, dat het wel eens een ruigere plaat kan worden dan zijn voorgangers.
Amicus schreef:
Ben wel erg benieuwd naar hun volgende album, een dubbelaar
Ben wel erg benieuwd naar hun volgende album, een dubbelaar

MEE EENS IK OOK!!!!
Zeker nu Roger O'Donnel weg is en er volgens mij geen echte bezetting is voor "keyboard". Dit hoeft voor de studioplaat natuurlijk niet te gelden (Robert en Porl kunnen het namelijk allebei) maar bij mijn "cure kruistochten op Youtube" heb ik kunnen vaststellen dat de synth is vervangen door gitaarnoten (door onze alle beste Porl).
De Cure klinkt NU live ruiger dan dat ze in jaren hebben gedaan.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met hun nieuwe album, maar mij zegt dit, dat het wel eens een ruigere plaat kan worden dan zijn voorgangers.
0
perfume
geplaatst: 10 december 2007, 21:43 uur
Misschien toch een beetje terug naar hun roots? Zelfs een band als The Cure was ooit gewoon (post) punk!
Ik ben ook erg benieuwd!
Trouwens welkom op de site
Altijd leuk om er weer een nieuwe Cure liefhebber bij te hebben!
Ik ben ook erg benieuwd!Trouwens welkom op de site
Altijd leuk om er weer een nieuwe Cure liefhebber bij te hebben!
0
geplaatst: 11 december 2007, 19:25 uur
johan de witt schreef:
Inderdaad. Sommige albums verkopen jaren nadat ze zijn uitgebracht nog uitstekend, terwijl anderen alleen in het releasejaar goed verkopen. Zo denk ik, wat The Cure betreft, dat albums als Pornography en vooral Disintegration anno 2007 nog redelijk goed verkopen, terwijl een album als Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me nog nauwelijks over de spreekwoordelijke toonbank zal gaan.
Inderdaad. Sommige albums verkopen jaren nadat ze zijn uitgebracht nog uitstekend, terwijl anderen alleen in het releasejaar goed verkopen. Zo denk ik, wat The Cure betreft, dat albums als Pornography en vooral Disintegration anno 2007 nog redelijk goed verkopen, terwijl een album als Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me nog nauwelijks over de spreekwoordelijke toonbank zal gaan.
Disintegration is slechts 1000 plaatsen gezakt in recent sales ranking t.o.v. alltime sales ranking en staat maar liefst 8000 plaatsen hoger dan bijvoorbeeld Closer. Kiss Me3x is inderdaad wel teruggevallen, maar bij Head On The Door valt dat mee (en is ook beter verkocht dan die platen van JD).
Nog steeds.. M.a.w. de populairder band dus. Niet verrassend verder en ook volstrekt nietszeggend nogmaals. Ik moet altijd lachen om discussies waarbij mensen de kwaliteit gaan afmeten aan verkoopsucces. Belachelijk namelijk.
0
geplaatst: 23 februari 2008, 01:48 uur
Bij een discussie bij The Sound:
Tja, het is nu eenmaal mijn mening. Ik respecteer de jouwe hoor. Seventeen Seconds is geniaal, maar Faith en Pornography doen mij niets. Het komt allemaal erg "onecht" op mij over. Maar het kan nog erger: ..... The Sisters of Mercy. Vond ik in de jaren tachtig geweldig, maar nu een grote gruwel.
perfume schreef:
Mmm....Pornography over the top? DAAR raak je bij mij een gevoelige snaar
Laten we deze 2 grootheden niet met elkaar vergelijken? The Sound is mij net zo dierbaar als The Cure 
Mmm....Pornography over the top? DAAR raak je bij mij een gevoelige snaar
Laten we deze 2 grootheden niet met elkaar vergelijken? The Sound is mij net zo dierbaar als The Cure 
Tja, het is nu eenmaal mijn mening. Ik respecteer de jouwe hoor. Seventeen Seconds is geniaal, maar Faith en Pornography doen mij niets. Het komt allemaal erg "onecht" op mij over. Maar het kan nog erger: ..... The Sisters of Mercy. Vond ik in de jaren tachtig geweldig, maar nu een grote gruwel.
0
perfume
geplaatst: 23 februari 2008, 02:11 uur
Meen je dat nu echt Chameleon Day? Oke ieder zijn mening 

0
geplaatst: 23 februari 2008, 03:16 uur
Chameleon Day, ik zou bijna willen zeggen: dim de lichten, kijk naar de verduisterde maan en luister Pornography! Wat een rush!! The Cure was geen fake al zou ik Joey Piscopo heten! Darkness possessed!
0
perfume
geplaatst: 23 februari 2008, 03:59 uur
Ik luister nu naar Secrets! Ja The Cure! Niemand mag The Cure afvallen wat mij betreft! Potverdikkeme!
.
Wat betreft die donkerte en dimmende lichten? Zie mijn myspace Chameleon Day! A FOREST 
.
Wat betreft die donkerte en dimmende lichten? Zie mijn myspace Chameleon Day! A FOREST 
0
geplaatst: 23 februari 2008, 11:08 uur
Stem A FOREST in de dag top 5 van a.s. maandag van Schiffers.fm op radio 2.
The Cure staat onderaan de lijst.
KLIK HIER OM TE STEMMEN
The Cure staat onderaan de lijst.
KLIK HIER OM TE STEMMEN
0
geplaatst: 23 februari 2008, 12:19 uur
Bedankt voor deze spam, mijn stem is gegaan naar The Jean Genie van Bowie.
0
geplaatst: 23 februari 2008, 12:59 uur
Hier naar Ballroom Blitz van The Sweet. Lekker uptempo nummertje voor tijdens het werken. 

0
geplaatst: 23 februari 2008, 21:24 uur
braaf als ik ben (en fan
) natuurlijk wél op Robert en consorten gestemd 
) natuurlijk wél op Robert en consorten gestemd 
0
geplaatst: 23 februari 2008, 22:03 uur
Braaf als ik ben, heb ik Robert ook aan een stem geholpen, vooruit!
0
geplaatst: 24 februari 2008, 03:32 uur
Met gemak het beste nummer in de lijst, sorry BD liefhebbers 

* denotes required fields.
