MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Mijlpalen op musicmeter

zoeken in:
Vandaag precies 3 maanden hier aanwezig

Wow, dacht dat jij hier al een tijdje langer was.
Goed geïntegreerd noemen ze zo iets.

De 1000 toevoegingen gepasseerd. Ik zit klaar om alle felicitaties in ontvangst te nemen

Hier is de eerste. Denk dat jij binnen een paar maanden ook wel richting de 2000 gaat eigenlijk.

Thanks herman en ja, die kans is zeer wel aanwezig

Van harte, en veel gelukkige jaren op deze site der site's!!!

sq
Jaja, toevoegingen gaan voor veel gebruikers wel als ´voorzienigheid´ voorbij denk ik. Ook ikzelf zie dat eigen platen waarvan ik de toevoeg-behoefte minder had, geleidelijk aan toch voor een belangrijk deel ´vanzelf´ op de site terecht komen. Ik doe er zo af en toe eens een paar. Het is toch maar goed dat we van die grootleveranciers hebben.

Dank je wel Gerards Dream!! & insgelijks

Ik vraag me wel eens af hoeveel albums er wereldwijd ongeveer zullen zijn momenteel. Dat is volgens mij totaal niet in te schatten. Feit is wel dat er nog een heeeeleboel bij gaan komen op MuMe. Met als uiteindelijk doel om de site zo compleet mogelijk te maken! Marcel² is natuurlijk de ultieme grootleverancier. Niet normaal hoeveel hij al heeft toegevoegd, echt klasse.

Op Rateyourmusic staan er een half miljoen geloof ik. Maar het zullen er nog wel veel meer zijn.

sq
Bij genres als Wereldmuziek valt er nog het nodige te doen. Of als je een beetje terug in de tijd gaat. Vandaag een album van Mahalia Jackson toegevoegd uit 1951 (nog niet goedgekeurd, ahem). Voor de hoes kwam ik terecht op een site van vogue waar dit de 71 e release was. Check voor de lol eens hoeveel van die albums er op de site staan. Ik denk niet meer dan 3.

herman schreef:
Op Rateyourmusic staan er een half miljoen geloof ik. Maar het zullen er nog wel veel meer zijn.

Eind jaren tachtig van de vorige eeuw bezocht ik in Keulen één van de grootste platenzaken van de wereld Saturn geheten. Wat ik daar aan platen zag overtrof mijn stoutste dromen. Een gebouw qua grote van een behoorlijk warenhuis en dan gevuld met alleen maar platen, platen en nog eens platen. Op dit moment hoor ik weer al die cd-doosjes tegen elkaar slaan en zie opnieuw mensen in mieren verranderen. Zo als je ziet heeft dit een behoorlijke indruk achter gelaten.

sq

Ik was er in 2005 nog. Hotel in Keulen VLAK NAAST de Saturn. T was een duur weekend. Gelukkig zijn de Duitsers

Ganz tol!!!

herman schreef:

Dan hebben we een behoorlijk karwei te klaren met z'n allen. En dan praten we nog niet eens over de oneindige partij verzamelalbums zoals 538 Dance Smash Hits, Now That's What I Call Music!, enz. enz.

En dan nog te bedenken dat er dagelijks nog het nodige bij komt. Het begint in dat geval toch wel erg op slikken of verzuipen te lijken. En hoe vind je dan je album terug op een mega-site zoals MusicMeter nu al is???

Met de zoekfunctie natuurlijk.

Dat is logisch, maar moet zo'n functie dan niet nog fijner worden gemaakt en loop je dan niet tegen grenzen van het kunnen aan?

Ik kan eigenlijk altijd wel alles vinden dat ik wil. Maar mocht je de zoekfunctie te beperkt vinden, dan staat het je natuurlijk vrij dat aan te kaarten in het feedbacktopic. Wellicht dat er dan naar gekeken kan worden.

Leuk of niet leuk is te lezen dat je mijn opmerking letterlijk nam. Wat ik bedoelde te zeggen met mijn opmerking is zoiets als. Stel we zijn een jaar of twintig verder met als gevolg een berg muziek erbij om u tegen te zeggen. Om dan iets te kunnen vinden is er wellicht een nog scherpere zoekfunctie noodzakelijk of een andere indeling. Het was in geen geval een klacht aan de MusicMeter, maar eerder een stukje toekomstvisie. Op het moment toen ik dit schreef zat mijn avontuur bij Saturn nog vers in mijn hoofd.

Bijna-mijlpaal: onlangs hebben de genre-toplijsten met uitzondering van ska en reggae nu allemaal de maximale 50 albums behaald.

sq
Oh Ja; Reggae! Daar moet ook nodig nog toegevoegd worden.

En gaan we dan na de genrelijsten voor de landen?

sq
'Land' Bouvet (echt gewéldig dat je dat kan kiezen bij toevoegen ) is al compleet. Voor wie niet weet: zoek het eens op; zelfs met een atlas is het moeilijk te vinden.

Zo en met deze nutteloze post wordt een persoonlijke mijlpaal overschreden: die van de 50 posts per dag. Het was een mooie dag vandaag.

sq schreef:
Oh Ja; Reggae! Daar moet ook nodig nog toegevoegd worden.

Heb denk ik wel een paar honderd reggaeplaten toegevoegd, maar daar wordt op MuMe niet of nauwelijks naar geluisterd geloof ik.

sq
Ow, dat kan zomaar. Ik zal je toevoegingen nog eens doorlopen

Ik gisteren nog een: Seke Molenga en Kalo Kawongolo (moeilijk geval, staat nog in de beoordeling, maar een echte classic). Maar er zijn inderdaad niet veel reggae liefhebbers; het is zeker niet zo dat nieuwe releases van te voren worden besproken zoals dat wel gebeurt met Indie-rock.

Bouvet ok, maar dat de rockscene uit Moresnet op deze site totaal over het hoofd wordt gezien... onbegrijpelijk

Gerards Dream schreef:
Leuk of niet leuk is te lezen dat je mijn opmerking letterlijk nam. Wat ik bedoelde te zeggen met mijn opmerking is zoiets als. Stel we zijn een jaar of twintig verder met als gevolg een berg muziek erbij om u tegen te zeggen. Om dan iets te kunnen vinden is er wellicht een nog scherpere zoekfunctie noodzakelijk of een andere indeling. Het was in geen geval een klacht aan de MusicMeter, maar eerder een stukje toekomstvisie. Op het moment toen ik dit schreef zat mijn avontuur bij Saturn nog vers in mijn hoofd.

Oh, ik nam het je geenszins kwalijk hoor.

MuMe over 20 jaar, ik denk er liever even nog niet aan.

Gerards Dream schreef:
Eind jaren tachtig van de vorige eeuw bezocht ik in Keulen één van de grootste platenzaken van de wereld Saturn geheten. Wat ik daar aan platen zag overtrof mijn stoutste dromen. Een gebouw qua grote van een behoorlijk warenhuis en dan gevuld met alleen maar platen, platen en nog eens platen. Op dit moment hoor ik weer al die cd-doosjes tegen elkaar slaan en zie opnieuw mensen in mieren verranderen. Zo als je ziet heeft dit een behoorlijke indruk achter gelaten.

De Saturn in Keulen... Wat een overweldigend aanbod, ik stond gewoon te trillen op mijn benen toen ik daar voor het eerst binnenkwam.

Je weet gewoon niet waar te beginnen in de hoeveelheid die daar aanwezig is.

Bouvet ligt toch vlakbij Mauritius, voor de kust van Madagascar?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:17 uur

geplaatst: vandaag om 02:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.