MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Mijlpalen op musicmeter

zoeken in:
DutchViking
herman schreef:
Op naar de volgende duizend(en)!

Inderdaad

DutchViking schreef:
(quote)

Inderdaad

hulde voor onze Brabantse Pieter en alle andere toevoegers
anders had ik niets om op te stemmen hier

Sheplays
timon is shinybeast voorbij....

Van mij mag die lijst nu van de site af.

Maar wat ik niet snap...
Zijn hele recente stemmenlijst, dat zijn allemaal stemmen van gisteren. Dus dat zijn minstens 25 stemmen op één dag. Maar je luistert toch geen 25 albums op één dag? Of is dat van een langere periode en stemt ie in een keer op allemaal ofzo?

Dat laatste lijkt me ja.

Toen ik me hier aanmeldde heb ik ook meteen een hele berg stemmen uitgedeeld. Okay, geen 10.000, maar wel meer dan ik in 1 dag kon beluisteren.

Ja, oke, maar dat was toen je je hier aanmeldde, maar Timon is er al een tijdje.

Sheplays schreef:
timon is shinybeast voorbij....

Van mij mag die lijst nu van de site af.

Van mij ook, ik twijfel wel aan de geloofwaardigheid van de veel stemmers (maar dat heb ik al eerder aan gegeven).

Ja precies, dat heb ik ook, dat had ik ook met Harald...
Overigens, ik weet niet hoe lang al, maar thelion is in de top 10 van berichten gekomen, ten koste van meneer de raaf.

Berichten zijn in ieder geval echt gepost.

Even rekenen hé:

13.600 albums. Laat ons aannemen dat daar ook wat EP's tussenzitten die we kunnen verwaarlozen en verzamelalbums waarop gestemd is zonder expliciet beluisterd te zijn --> 10.000 effectieve albums. Een album duurt gemiddeld 40 minuten, en is minstens 1 keer beluisterd.

Dus: 400.000 minuten oftewel 3 jaar elke dag 8 uur per dag naar nieuwe muziek luisteren. Dat is veel, maar doenbaar. Ik vind het vooral financieel gezien een indrukwekkend aantal, aangezien ze me niet de personen lijken om massaal muziek te downloaden, maar als je werkt in een muziekhandel kan ook daaraan een mouw gepast worden.

En Shinybeast heeft Timon weer ingehaald...

Marcel²
Dit soort users moet je niet serieus nemen natuurlijk.

Alle TMF Hitzone cd's 0,5* geven en dan nog de moeite nemen om een volgende te luisteren, nee sorry dat vind ik ongeloofwaardig overkomen.

Ja, ik heb even naar Shinybeasts 0,5*-stemmenlijst gekeken en er staan echt dingen tussen waarvan ik me afvraag waarom hij het in godsnaam is gaan luisteren. Bassie & Adriaan, en Samson & Gert, dat is tot daaraan toe. Maar Schnappi? Crazy Frog?! En dan de tweede Crazy Frog cd ook nog gaan luisteren?!?! Nou sorry hoor, maar dan komt het op mij over dat je er alleen maar op stemt voor een extra stem...

Is inderdaad wel verdacht, maar het komt wel voor. Ook bij mij. Ik heb bijvoorbeeld twee mixtapes van Kempi gecheckt (heb ook een van de mixtapes gestemt) waarvan ik toch al wist dat ik het niks zou vinden. Het laatste album van Fat Joe heb ik ook met 0,5* beoordeeld maar als hij dadelijk weer met een album komt ga ik het toch weer beluisteren. Het kan dus wel maar niet in de mate dat sommige users doen. En tsja de nummers die op de hitzone cd staan die kent eigenlijk iedereen wel die wat TMF/MTV kijkt, dus ik kan me voorstellen dat je er dan op gaat stemmen.

edris.
Dus: 400.000 minuten oftewel 3 jaar elke dag 8 uur per dag naar nieuwe muziek luisteren.

Ik denk toch wel dat ze er meer dan drie jaar over gedaan hebben.

Welnee joh. Shinybeast is pas begonnen met muziek luisteren toen ie MuMe ontdekte.

0.5* voor deze discussie

Nou, van mij mogen ze lekker doorgaan... er loopt nog altijd een weddenschap met betrekking tot de miljoenste stem, en zo komt het tenminste weer een beetje op schema

Arrie schreef:
Ja, ik heb even naar Shinybeasts 0,5*-stemmenlijst gekeken en er staan echt dingen tussen waarvan ik me afvraag waarom hij het in godsnaam is gaan luisteren. Bassie & Adriaan, en Samson & Gert, dat is tot daaraan toe. Maar Schnappi? Crazy Frog?! En dan de tweede Crazy Frog cd ook nog gaan luisteren?!?! Nou sorry hoor, maar dan komt het op mij over dat je er alleen maar op stemt voor een extra stem...

Misschien heeft ie kinderen? (Of kleinkinderen? )

Arrie schreef:

Je kan albums ook luisteren omdat je dat grappig vind, mij lijkt het bijvoorbeeld nogal grappig om een Crazy Frog album helemaal te beluisteren

Intussen heb ik de 5000 berichten al gepasseerd zonder dat ik het wist zeg!

Proficiat, mijn ombetante pita-liefhebber.

chrismusic
Marcel² schreef:
Dit soort users moet je niet serieus nemen natuurlijk.

Alle TMF Hitzone cd's 0,5* geven en dan nog de moeite nemen om een volgende te luisteren, nee sorry dat vind ik ongeloofwaardig overkomen.

Als hij in een platenzaak werkt vind ik het vrij normaal dat hij naar dit soort cd's geluisterd heeft. Je zet niet altijd muziek op die je leuk vind of andere colega's zetten muziek op die je niet bevalt.
De enigste reden wat ik kan verzinnen, waarom hij zoveel cd's heeft beluisterd, is dat hij in een platenzaak werkt.

15000 berichten geplaatst.

deric raven schreef:
15000 berichten geplaatst.
Niet! 15002

Allemachtig Leon, je bent eigenlijk een ouwehoer!

Mijn 2000ste stem uitgedeeld!

Ik ben over de mijlpaal van 250 stemmen op albums (ep's, mixtapes en verzamelaars mee gerekend) die in 2008 zijn uitgekomen.

(Om precies te zijn 262 )

En een leuk weetje voor max en joep (als ze dit lezen, ondanks de ban) ik heb 69 albums toegevoegd )

Hoe vaak heb je al die dingen geluisterd?

Het meeste twee keer (of meer). Platen die ik 2* of lager geef meestal maar een keer. Probeer op elk album van 2008 waar ik op stem een redelijk bericht achter te laten, is wel zo netjes.

Zeker tijdens de vakanties/weekenden kom ik wel aan 3 of 4 albums per dag. Op een werkdag is dat vaak 2 (tot soms 3). Nadeel hiervan is dat ik weinig 'oudere' plaatjes nog een keer beluister. 2 á 3 van dit soort albums luister ik per week.

94,27480916 % van de platen die ik dit jaar heb beluisterd waren van het genre hiphop (247 van de 262).

Ik ga overigens voor de 365 albums

Gast
geplaatst: vandaag om 20:07 uur

geplaatst: vandaag om 20:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.