MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Mijlpalen op musicmeter

zoeken in:
Gefeliciteerd allemaal...WOW Rhythm wat een getal!

7000 berichten.

thelion schreef:
Binnen een jaar da's wel heel erg rap hoor........ heb nog steeds maar bijna 13000 berichten ipv die 40000+ van jouw......

maar een geliefde vrijetijds besteding is het zekers .......
Volgens mij is het bij sommige hier een twenty for seven nonstop besteding. Als je kijkt wat er bij sommige in een week tijd gepost of gestemt word. Bij een vakantie periode kan het altijd wel iets meer zijn. Maar ik denk dat somige 365 dagen per jaar vakantie hebben. Aangezien de meeste nog geen pensioengerechte leeftijd bereikt hebben. Denk ik weleens, wat doen die mensen nog meer, dan muziek luisteren en deze site onderhouden!!!

Ja mensen, vertel het ons?
Hoe de n--k doen jullie dat?

Ben vandaag alweer 3 jaar lid

En je hebt het aantal stemmen op hetzelfde getal als je geboortejaar!
Je dag kan niet meer stuk!

2000ste bericht, joepie!

Ettettummu is al een maand niet op mume geweest.
Ik vind dat geen leuke mijlpaal.

Ettutumutunuttu waar ben je!>?>?

Gewoon een lange vakantie

rayman schreef:
Mischien is het voor hem een mijlpaal!!!

Drie jaar lid.

Judith schreef:
Drie jaar lid.

proficiat

Mijn 3 jaar is binnen enkele maanden.

DutchViking
6000 toevoegingen

DutchViking
Jij gaat ook aardig de goede kant op met toevoegen, Jelmer

Yep, nog eventjes en dan ben ik bij de 2000!!

Opvallend dat de stemgiganten timon en Shinybeast momenteel exact evenveel stemmen (13511) en exact hetzelfde stemgemiddelde (3,59) hebben!

grovonion schreef:
Opvallend dat de stemgiganten timon en Shinybeast momenteel exact evenveel stemmen (13511) en exact hetzelfde stemgemiddelde (3,59) hebben!

Misschien wou Shinybeast van gebruikersnaam veranderen en heeft hij snel al zijn stemmen overgezet naar een tweede account.

Zeker opvallend... de standaardafwijking (jaja) daarentegen is toch allerminst gelijk. Toevoegingen dan weer wel

DutchViking
13511 stemmen?

Kom ik aan met die paar toevoegingen van me

Moet je nagaan dat marcel al bijna evenveel toevoegingen heeft gedaan.

rayman schreef:
Maar hij is weer terug!!!!

rayman schreef:
(quote)
Maar hij is weer terug!!!!

EN heeft zijn zonnebril ook meegenomen.

Ik heb 800 stemmen!
En ongeveer 99,9 % score's en soundtracks!

DutchViking
DutchViking schreef:
6000 toevoegingen

Misschien wel leuk om te vermelden hoe ik aan dat (voor menigeen misschien enorme) aantal gekomen ben. Grofweg zou ik dit aantal als volgt kunnen indelen:
- 1500 albums van bands en artiesten uit mijn eigen collectie, inclusief volledige discografieën van deze muzikanten
- 1000 albums van 'similar artists' die matchen met de muzikanten binnen mijn collectie
- 1000 albums uit mijn pa's omvangrijke LP-collectie; dit is hoofdzakelijk folk, psychedelica, blues en 60/70-rock
- 750 albums van Ierse bands en artiesten, daar ik al jarenlang een grote liefde koester voor Ierland en Ierse muziek, in het bijzonder folk uit dat land
- 250 albums die recentelijk verschenen zijn, ik houd al ruim twee jaar maandelijks de nieuwe releases in de gaten
- 1500 albums van genres die op MusicMeter min of meer een ondergeschoven kindje zijn, dan denk ik vooral aan stijlen die hun oorsprong vinden in de muzikaal zeer rijk bedeelde zuidelijke staten van de VS, zoals bluegrass, cajun, alt-country, texmex, southern rock, blues en americana, maar ook wereldmuziek uit Afrika en Zuid-Amerika

In bovenstaande opsomming zitten her en der ook nog de rejections van andermans platen verscholen, hoewel dat aantal niet erg omvangrijk is bij mij. Tussen de bedrijven door verricht ik ook nog wat werk voor andere users, door ze een geschikte hoes te sturen voor hun toevoeging, waarna ze zelf de daaropvolgende stappen kunnen uitvoeren.

Het aantal van 6000 toevoegingen zou al veel eerder bereikt zijn als ik in de periode van februari tot en met april niet bezig was geweest met een grote verhuizing. Eenmaal in mijn nieuwe woning, begaf mijn computer het. Daardoor kon ik enkele weken lang alleen op mijn werk, bij mijn ouders of bij vrienden online zijn. Daarnaast ben ik als fulltime werker, die er ook nog een aantal hobby's op nahoudt, niet altijd in staat om meerdere uren per dag op MusicMeter te vertoeven. In de doordeweekse avonduren bijvoorbeeld geef ik bijles (economie en gerelateerde vakken), ga ik graag hardlopen en wil ik mijn sociale contacten onderhouden. Het toevoegen heeft me hooguit een uurtje per dag gekost, meestal was het een dagelijks terugkerend patroon voor mij. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit langer dan vijf minuten bezig was om iets toe te voegen, tenzij de tracklist niet werd herkend en handmatig ingevoerd diende te worden. Een plaatje resizen is zo gebeurd, maar zodra ik merkte dat er geen goed plaatje voorhanden was, ben ik gestopt met het betreffende album en verder gaan zoeken naar andere albums die ik toe kon gaan voegen.

Gebrek aan inspiratie heb ik overigens nog nooit gehad, omdat er een aantal genres op MusicMeter vertegenwoordigd zijn die nog uitgediept kunnen worden. Om die reden is er ook nog nooit een periode van twee a drie weken of langer geweest waarin ik niets toevoegde, met uitzondering van de periodes waarin ik met vakantie was. Er is op deze site wel eens discussie over het al dan niet afschaffen van de limiet van tien albums. Ik begrijp de reden achter die limiet wel, maar ik kan me er niet altijd in vinden. Soms is het vervelend, omdat ik albums vaak met tientallen tegelijk toe zou kunnen voegen (waarbij gebrek aan tijd voor mij een veel groter probleem is dan gebrek aan inspiratie).

Ik heb me overigens altijd beperkt tot albums die op een relatief bekend label zijn uitgebracht, pas de laatste maanden ben ik daar vanaf gestapt. Echter, bij albums die ik zelf erg waardeer en die op een klein label zijn verschenen, heb ik in het verleden wel een onderscheid gemaakt. Verder ben ik van mening ik dat albums die in eigen beheer zijn verschenen onder geen beding op de site mogen verschijnen, die voeg ik zelf dan ook niet toe. Ook compilaties (zoals Greatest Hits) voeg ik vaak niet toe, tenzij ze op een groot label verschenen zijn. Als ik dat wel had gedaan, dan had ik de grens van 6000 toevoegingen al veel eerder bereikt. Overigens heb ik enkel albums toegevoegd uit genres waarmee ik persoonlijk goed bekend ben. Muziek waar ik me minder voor interesseer (new wave, britpop, dance, electronic, hip-hop, r&b, jazz) voeg ik om die reden niet of nauwelijks toe. Dat mogen de liefhebbers van die genres zelf doen, die hebben daar per slot van rekening een betere kijk op dan ik.

Naast het toevoegen ben ik in het verleden veel bezig geweest met het corrigeren van foutieve gegevens. Nog vrijwel wekelijks kom ik zaken tegen die ik corrigeer, waarbij met name foutieve labels mij opvallen. Ik denk daarbij aan albums die als re-release op een ander label zijn verschenen en onder dat nieuwe label op de site staan, maar waarbij wel het oorspronkelijke jaar van uitgifte is ingevoerd. Ook veel tracktijden, releasedata en ontbrekende labels heb ik toegevoegd en daarnaast ook diverse artiestenpagina's inclusief foto's.

Het belangrijkste doel van MusicMeter vind ik nog altijd het ontdekken van nieuwe muziek, iets waar ik als groot muziekliefhebber niet zonder kan. Een dag zonder muziek zou ik me dan ook niet voor kunnen stellen. Er zit daarom ook geen dieper liggende reden achter mijn toevoegpraktijken. Ik wil een zo volledig mogelijke database hebben met voor ieder wat wils.

Leuk om de motieven van een groot-toevoeger te lezen, Pieter.

Op naar de volgende duizend(en)!

Eindelijk eens een echte mijlpaal.. is een maandje of 8 geleden alweer.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:21 uur

geplaatst: vandaag om 04:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.